AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Jeg har hørt at man kan bli plassert i Kirkenes for å ta praksisen der, Stemmer det? 🤔 Hvordan er det å studere der generelt? Er ekstremt usikker etter alt jeg har hørt, men har alltid drømt om å bo i Finnmark. Derfor er jeg usikker. Anonymkode: 8e114...981
Million Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Du får jo avskrevet en stor prosent av studielånet når du bor og arbeider i Finnmark, og når du så i tillegg har drømt om å bo der, så hvorfor ikke ta skole og få deg jobb der? I alle fall en stund? 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 7 minutter siden, Million said: Du får jo avskrevet en stor prosent av studielånet når du bor og arbeider i Finnmark, og når du så i tillegg har drømt om å bo der, så hvorfor ikke ta skole og få deg jobb der? I alle fall en stund? Joda jeg ønsker det. Det som gjør meg litt usikker er alt det negative jeg har hørt. Det med at folk et ikke spesielt hyggelige mot innflyttere, kjip «by», dyrt å reise, studieopplegget er dårlig osv. Jeg er bare redd for å angre. Vet du noe om at studenter blir sendt til Kirkenes for å ta praksis? Anonymkode: 8e114...981
Million Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vet du noe om at studenter blir sendt til Kirkenes for å ta praksis? Anonymkode: 8e114...981 Nei, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Joda jeg ønsker det. Det som gjør meg litt usikker er alt det negative jeg har hørt. Det med at folk et ikke spesielt hyggelige mot innflyttere, kjip «by», dyrt å reise, studieopplegget er dårlig osv. Jeg er bare redd for å angre. Vet du noe om at studenter blir sendt til Kirkenes for å ta praksis? Anonymkode: 8e114...981 Jeg har bodd i Hammerfest i mange år. Hammerfest er en veldig sosial by, flere uteplasser og spisesteder, og mye forskjellige treningsmuligheter. Folk er generelt veldig åpne, pratsomme og hyggelige. Været på kysten kan til tider være hardt med mye snøvær. Det blir dog ikke så kaldt der som på innlandet. Våren, sommeren og høsten er fantastisk i hele Finnmark, med uante turmuligheter, lys døgnet rundt, og som man sier: «Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær». Det er stort sett ikke sydentemperatur der, men det kan man heller ikke forvente så langt nord. Jeg vet at noen av sykepleierstudentene har hatt praksis i Kirkenes, men Kirkenes er flott det også, så jeg ser ikke noe problem med det. Avstandene er store, men man blir fort vant til det. Selve studieopplegget vet jeg dessverre ikke noe om. Selvfølgelig er det dyrt å reise, men planlegger man godt kan man gjøre det rimeligere. Anonymkode: 44d5e...ed2 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 Du får høre alt av alle. Ikke bry deg så mye om det. Det beste du kan gjøre er å spørre studieveiledere. Ring dem. Du finner det på nettsida under studiet. Anonymkode: e1a8f...1b5 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 Ja, hadde to praksisperioder i kommunehelsetjenesten i Kirkenes. Det var ikke ønsket fra min side pga avstand og familieliv, men selve praksissteder og veiledere var helt ok. Anonymkode: 6ab7b...7eb 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #8 Skrevet 8. januar 2021 Du kan kontakte UiT og spørre? Men praksisperiodene er vel ikke så lange uansett? Kirkenes er for øvrig en kjempefin by som er unik med sin nærhet til Russland. Man merker at byen er preget av dette og flere gatenavn og andre skilt står på russisk. I tillegg er det nært Finland, hvis man ønsker å harryhandle eller bare ta seg en tur. Flere spisesteder og ting å finne på, fantastisk natur! Jeg elsker Finnmark og spesielt Kirkenes. Anonymkode: 16436...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #9 Skrevet 8. januar 2021 Tusen takk for svar folkens. Tror jeg skal følge magefølelsen Anonymkode: 8e114...981
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå