Gå til innhold

Derfor er du singel som kvinne.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Biologisk sett søker mange kvinner oppover. Man vil som kvinne finne seg en mann som kan forsørge familien. Selv om Norge er blant verdens mest likestilte land, så er det likevel utfordrende å skulle overstyre biologiske instinkt. 

Idet man etterlever «gammeldagse» prinsipp i et moderne samfunn, oppstår det gjerne problemer. I dag er det flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Dersom alle disse skal matches oppover, vil det ikke være nok menn til alle. 

Kvinnene er i overtall. Hvis de ikke skal forbli single, må de fire på kravene.

Dvs, du må gå gjennom kravlisten din. Du må sette deg ned med listen og se på hva som er viktigst for deg – og så må du prioritere. Hvis ikke står du i fare for at du er en av veldig mange som ikke finner seg noen. 

Et annet problem er at man skrur ikke av leteren inni seg, selv om man egentlig har funnet en kandidat. Hvis man aldri slutter å lete, får man heller aldri gitt noen en ordentlig sjanse. Det er viktig å stenge av og gjøre seg utilgjengelig når man dater noen, og det innebærer å stenge andre ute. 

Studier av hjernen viser at vi mennesker i gjennomsnitt bare greier å forholde oss til maks ni valgmuligheter. Etter at du har fått ni ulike kandidater presentert, bør du velge én å bli bedre kjent med. Hjernen får helt «overload» av flere enn ni valgmuligheter. 

Gjør ulike ting sammen og bli bedre kjent. Hjernen er bygd til å si nei, til å finne ut hva som er galt med andre mennesker. Drit i at han har stygge sko eller at hun snakker litt rart. Bli kjent med den andre personen, gi vedkommende en sjanse. Det kan ta tid før kjemi oppstår. Forsøk å gå litt i dybden når dere snakker sammen. Kjemi kan nemlig fremprovoseres, og for mange oppstår kjemi først når man senker «guarden», tør å slippe den andre litt inn og åpner seg om noe som betyr noe for dem.

Anonymkode: cfbf9...c04

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tull. Jeg er singel fordi eks-samboeren  var utro og ville ut og leke med nye damer. Hadde det ikke vært for det kunne jeg fint ha vært sammen med ham resten av livet. Han var slettes ikke «perfekt», men vi hadde et sabla bra forhold. 

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

TS - du bør heller gruble over hvorfor DU er singel, og prøve å gjøre noe med dette. Bitterhet mot kvinner vil aldri gi deg en kjæreste.

Anonymkode: 62972...f5b

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

Er singel fordi jeg velger det

Anonymkode: 88b2e...0bb

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen faktaopplysninger som underbygger at menn er mer villig til å forplikte seg til forhold i kraft av at de har lav eller null utdannelse?:fnise: Jeg tror du vil gå på en smell der..

Anonymkode: bf62e...574

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

TS - du bør heller gruble over hvorfor DU er singel, og prøve å gjøre noe med dette. Bitterhet mot kvinner vil aldri gi deg en kjæreste.

😅 Jeg er kvinne, og i et samboerforhold. Jeg er bare så sykt lei av kvinner her inne som klager og klager og klager. 
Hvorfor velger kvinner seg menn som vil være utro? Jeg har vært i flere forhold, men ingen av mennene har vært utro. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du noen faktaopplysninger som underbygger at menn er mer villig til å forplikte seg til forhold i kraft av at de har lav eller null utdannelse?:fnise: Jeg tror du vil gå på en smell der..

Anonymkode: bf62e...574

Jeg er sammen med en som har lavere utdanning enn meg. Man kan selvfølgelig SE på andre kvinner når man er i et forhold, men de som er litt oppegående – de går ikke. 
~Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Det overveldende flertall av kvinner er i par med menn fra samme sosioøkonomiske bakgrunn.

Det er menn som konstant søker ny, yngre og bedre partner for sex, ikke kvinner. Gravide kvinner, kvinner som ammer og kvinner med relativt små barn er ikke på sjekkern etter menn som tjener 100k mer året. 

Prøv igjen.

Anonymkode: f137c...aea

Typisk kvinne å aldri se feil med seg selv. 😅

~Ts 

• Liker 2
Skrevet

Kvinner er ufrivillig single og forblir ufrivillig single fordi det er for få attraktive menn.

Verre er det ikke.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

😅 Jeg er kvinne, og i et samboerforhold. Jeg er bare så sykt lei av kvinner her inne som klager og klager og klager. 
Hvorfor velger kvinner seg menn som vil være utro? Jeg har vært i flere forhold, men ingen av mennene har vært utro. 

Så du er en kvinnehatende kvinne. Alle kvinner er dumme, bare ikke du. 
Spør deg selv: hvorfor henger du på singelforumet på KG, dersom du er i et lykkelig forhold?

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sant. De aller fleste finner partnere på sitt "nivå". Jeg har selv en mann med like høy utdanning som meg. Jeg gikk singel i mange år før jeg møtte han, fordi jeg hadde en del krav, og jeg trivdes som singel og hadde dermed ikke et behov for å gå inn i et forhold bare for å være i et forhold slik som mange dessverre gjør. For meg var det spesielt viktig fordi jeg ikke ønsket et kortvarig forhold, men noen jeg potensielt kunne dele resten av livet med og få barn sammen med, og når man får barn med noen så er man faktisk nødt å forholde seg til vedkommende i veldig mange år, så det er viktig at man gjør et veloverveid valg. Min mann er perfekt for meg, og jeg er ekstremt glad for at jeg ikke "firte på kravene" for å bli sammen med noen som jeg ikke ville trives like godt sammen med. Han var verdt ventingen. 

Anonymkode: 0da65...164

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
draug 75 skrev (4 minutter siden):

Kvinner er ufrivillig single og forblir ufrivillig single fordi det er for få attraktive menn.

Verre er det ikke.

Med mindre de senker kravene. Mange damer gjør dette etterhvert, men etter de har blitt ordentlig voksne. Kjenner flere damer som er ubeskrivelig vakre, smarte og selvstendige som allikevel blir sammen med menn som er både bleikfeite, lite sjarmerende, lite pene og overhodet ikke rike. De kan ha mye lavere inntekt enn dama. De blir bare sammen med disse mennene fordi den biologiske klokka har sluttet å tikke og de orker ikke å være alene lenger. De tar til takke. 

Anonymkode: d05b7...3f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du er en kvinnehatende kvinne. Alle kvinner er dumme, bare ikke du. 
Spør deg selv: hvorfor henger du på singelforumet på KG, dersom du er i et lykkelig forhold?

Så jeg er kvinnehatende fordi jeg synes en del kvinner ikke tenker lenger enn bare utseende og høyde. Jadda. 
Jeg er her fordi her er alle de morsomme trådene om folk som har helt håpløse krav og aldri tenker at det er dem det er noe med. 

11 minutter siden, draug 75 said:

Verre er det ikke.

Jeg ser mange attraktive menn, men en del i dag skal jo kun ha en pen mann a la nesten modell – og de er det jo få av. 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Med mindre de senker kravene. Mange damer gjør dette etterhvert, men etter de har blitt ordentlig voksne. Kjenner flere damer som er ubeskrivelig vakre, smarte og selvstendige som allikevel blir sammen med menn som er både bleikfeite, lite sjarmerende, lite pene og overhodet ikke rike. De kan ha mye lavere inntekt enn dama. De blir bare sammen med disse mennene fordi den biologiske klokka har sluttet å tikke og de orker ikke å være alene lenger. De tar til takke. 

Man trenger ikke gå for det verste likevel. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

DU er jammen smart! 

Hvorfor driver folk og får kreft og sånn? Jeg har levd i over 40 år og har aldri hatt kreft! Folk må skjerpe seg, helt klart! 

🙄

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Men om den der med at kvinner må fire på kravene stemmer. Hvordan har det seg da at jeg møtte samboeren min da? 

Jeg ville bare ha en ff, og hadde flere kandidater å velge mellom. Jeg hoppa fra min forrige ff, til han som nå er samboeren min, av den veldig enkle grunn at han var kjekkere, høyere, care-typen, og jeg tenkte som så at om jeg allikvel bare skal ha sex, så kan jeg likegodt velge den jeg syns er kjekkest. Det hører med til historien at jeg var interessert i min forrige ff en liten periode, men han var vinglete, og tydelig på at han ikke ville noe mer da. 

3 måneder inn i ff-forholdet med han nye, så fikk han følelser for meg. Jeg avsluttet, fordi det kom veldig brått på meg. Et par uker senere følte jeg meg som en idiot som avsluttet, Så vi begynte å date. Og nå er vi samboere. 

Så kom plutselig han andre tilbake når jeg gikk offisielt ut med samboer, og han forrige angret veldig, å så nå hva han hadde gått glipp av. Jeg gav beskjed om at de følelsene jeg hadde hatt for han var borte, og at jeg ikke var interessert i noe forhold med han.

Ifl den logikken om at jeg ble avvist fordi jeg hadde for høye krav. Hvordan har det seg da at han som er estetisk kjekkere av de, fikk følelser for meg først? Hvordan har det seg da at han andre plutselig ville ha forhold allikevel? (Og nei, det er ikke bare et innfall han fikk, han har møtt opp på jobben min for å proklamerte kjærligheten sin for meg et år senere, da jeg blokkerte han. Vi har også felles venner, og han sitter stadig å sutrer på at han ikke benyttet sjansen da han hadde den). 

Jeg er så lei av at folk skylder på at dama har for høye krav, om det ikke blir et forhold ut av det. Kan det ikke bare være så enkelt som at enten så er kjemien der, eller så er den ikke? Eller at folk har forskjellige ønsker her i livet? Det må ikke handle om at mannen er en gudsgave, og kvinnen er en tømmestasjon for han. 

Anonymkode: 7eb00...d2b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man trenger ikke gå for det verste likevel. 

Alt for mange damer over 40 tror de må det. Hvis de får spørsmål om hva de ser i han så kan de bare svare ting som at han er rolig, helt grei personlighet osv... De kan ha vært single i årevis fordi de har hatt høye krav før. Og så snur de helt om fordi de tror de må ta til takke så de skal slippe å være alene lenger. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De tar til takke. 

Det er jo litt trist, hva?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
draug 75 skrev (Akkurat nå):

Det er jo litt trist, hva?

Veldig. Men det er typisk mange damer over 40.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det alltid kvinnene som skal fire på kravene? Hvorfor kan ikke heller mennene gjøre en anstrengelse for å leve opp til kvinnenes forventninger? Ta mer utdannelse, for eksempel.

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...