Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Lurer på om noen her inne har noen ideer og tips til hva man IKKE burde gjøre i et forhold? Hva ødelegger et forhold? Hva burde man IKKE gjøre i start fasen av et forhold? Hvordan holde han der?  

Setter pris på tilbakemelding! 😉

Anonymkode: 2d91c...19f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig prioritering.

Anonymkode: e00e0...835

AnonymBruker
Skrevet

Krangle, og å si stygge ting til hverandre. 

Anonymkode: b2322...8e6

• Liker 5
Skrevet

Reagere med å være hissig, skeptisk, sykelig sjalu, prioritere seg selv for mye, egoistiske handlinger, ikke unne sin partner det beste.

• Liker 5
Skrevet

Mase, ikke være seg selv, prøve å forandre partner, kontrollere, projisere...

Skrevet (endret)

Siden du skriver at dere er i startfasen: Ikke vær for ivrig!

Gi han luft og gi han muligheten til å kjenne på at han savner deg, og det samme for deg. Det er alltid lov, og ofte lurt, å faktisk i blant si at "i dag har jeg andre planer, men jeg gleder meg til å se deg i morgen"... f eks. Du trenger ikke alltid å være tilgjengelig for han. Etter min erfaring er ofte startfasen kritisk mht at man gjerne vil se hverandre HELE tiden, og dermed går lei, den ene kan føle seg "fastlåst" etc.

La han se at du har det helt topp også på egenhånd. Og og la han se deg smile og le og fortelle om hvor moro du har hatt det.

OG, i tillegg, Vær positiv og glad, alltid. Det er noe alle liker ved andre mennesker 😄Hvor hyggelig er det ikke å  høre ett skikkelig "HEEEEEI!!", "HEI KJEKKEN!" eller noe i den duren når man ringer deg eller møter deg? Fortell om positive ting i dagen din, ikke det negative, det blir man lei av å  høre på. Vær den som han tenker at alltid er blid og positiv. For meg har det MYE å si. For er det en ting man blir fort lei av så er det de som hele tiden skal snakke om negative ting, klage på andre, ting i hverdagen, på jobben etc.

Endret av DrueSmoothie
  • Liker 3
Skrevet

Være masete, sjalu, for avhengig av den andre og ha et stort behov for bekreftelse. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skrive blunketegn der det ikke passer.

Hvis man ikke har stålkontroll på hvor det passer, så la heller være. 

Anonymkode: 0a18f...61b

• Liker 3
Skrevet

Å lyve. 

Ikke holde avtaler. 

Konstant forsinket. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke prøve å kontrollere han eller forandre han. Ikke være sykelig sjalu eller for needy. Ikke kritiser hans nærmeste 

Anonymkode: 01d2f...2cd

AnonymBruker
Skrevet
DrueSmoothie skrev (1 time siden):

Hvor hyggelig er det ikke å  høre ett skikkelig "HEEEEEI!!", "HEI KJEKKEN!" eller noe i den duren når man ringer deg eller møter deg?

Det er helt forferdelig. Jeg hadde løpt motsatt vei om det var noen som gjorde det mot meg.  

• Liker 2
Skrevet

Ting jeg ikke aksepterer:

- Sjalusi i så stor grad at det går utover min frihet
- Manglende tillit
- Å ikke få utøve egne interesser og pleie egne vennskap uten at partneren konstant henger på slep
- Løgner
- Utroskap
- For stort bekreftelsesbehov uten å være villig til å jobbe med eget selvbilde
- Manglende sinnemestring
- Manglende samarbeidsevne
- Ingen omsorg for andre
- Ultimatumer

Dette går selvsagt begge veier, og jeg kan ikke påføre min partner noen av disse tingene heller for at vi skal ha et stabilt forhold hvor vi respekterer hverandre og hverandres behov. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt forferdelig. Jeg hadde løpt motsatt vei om det var noen som gjorde det mot meg.  

Så du synes ikke det er hyggelig at folk sier hei på en måte som gir uttrykk for at vedkommende synes det er hyggelig å snakke med nettopp deg? 

Anonymkode: 3c55e...feb

Skrevet

Selv velger jeg å fokusere på hva som fremmer et godt forhold, men å være klar over fallgruvene er jo også nyttig. Ellers tenker jeg at så lenge man spiller hverandre gode, er rause og overbærende med hverandre, så tror jeg man kommer langt. I dette ligger selvsagt at man må være bevisst på hvordan man kommuniserer og hva slags syn man har på den andre. Det behøver ikke å være drepen på et forhold om man krangler av og til, så lenge man ikke går til stygge personangrep, men da er det viktig å snakke godt om dette etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet

Det verste er mangel på støtte og respekt. 

Anonymkode: b839e...d8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å tillate andre enn dere å ha kontroll over deres relasjon 

Anonymkode: 7935c...c07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det aller verste er konstant næging og klaging over småting.

Anonymkode: 6ca94...ce2

AnonymBruker
Skrevet

- Stort forbruk av mobiltelefonen

- Alkohol og festing

Anonymkode: e4ecc...d62

AnonymBruker
Skrevet

Mas om å være sammen hele tiden, og ikke kunne være opptatt med studier, venner, familie, hobby uten å få dårlig samvittighet eller ta med kjæresten. 

Anonymkode: 015b6...b0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Når jobben hans er viktigere enn deg. Han er på jobb 24/7, enten fysisk eller mentalt. 

2. Når han har kontakt med eksen. 

Anonymkode: d2edb...b42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...