Gå til innhold

Barndomsvenninne som vet hemmeligheter om meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente henne fra jeg var ca 9-10 år. Vår kontakt ble avsluttet helt da jeg var 21-22. Jeg er nå 25. 

Kort fortalt: Jeg og henne har vært igjennom mye forskjellig. Er en hendelse som oppstod som kunne endt med at vi ikke hadde overlevd den gangen, vi var 17 den gangen. Handler om noen menn og oss. (vil ikke skrive detaljert, i tilfelle det blir gjenkjent). Etter dette fikk hun mye hat fra mine venner/familie (noe som jeg ikke fikk vite om før senere), for eks. venninner av meg som hadde gått til henne å kjeftet hun ut og en av dem hadde visst slått til hun. For de mente at jeg var lettlurt og ble lurt med på det. Jeg selv har sagt at jeg vet hva jeg gjorde, og det var begges feil. Likevel trodde dem ikke på det. Jeg har alltid fått høre fra folk rundt meg at "hun der må du passe deg for, hun er sykelig sjalu på deg". Min mor har også alltid sagt det, men jeg så det ikke selv. Nå er det noen år siden jeg møtte henne eller snakket med henne, og som årene går begynner jeg å tenke mer og mer at de hadde rett i det. Den hendelsen vi opplevde gjorde at vi ikke hang sammen i noen måneder, fordi foreldrene våres nektet oss det. Vi fant måter å møtes i skjul, og etterhvert tillot foreldrene våres at vi fikk være venner igjen. Jeg husker vi hadde det gøy sammen og vi klarte å legge bak oss det som hadde skjedd. Men da begynte min mor igjen å si til meg at hun er sjalu på meg og at jeg ikke må fortelle henne ting jeg ikke vil skal komme videre. Jeg fortalte henne ikke hemmeligheter lenger, da var det mer det at vi opplevde ting sammen som ble til en hemmelighet. Men det er ting jeg har sagt til henne for lenge lenge siden som jeg er redd for at skal komme ut. På slutten av vennskapet vårt begynte jeg å bli ganske lei av henne, det må jeg innrømme, og jeg prøvde å bli kvitt henne, men hun maste sånn på meg og det at hun visste noe om meg gjorde at jeg ikke ville si det rett ut at jeg ikke ønsket å være med henne mer. Jeg følte meg sliten av henne. Det tok lang tid for meg før jeg klarte å kutte kontakten med henne på en fredelig måte, uten drama, helt til hun plutselig ga meg en grunn til det, da hun var med exen min og ringte meg på telefonen og hånte meg ned i dritten og bare satt å fant på ting om meg, og skrek til meg forran exen min som ikke stemte. Da fikk jeg nok, og jeg tok valget. Hun kjente ikke exen min engang. Hun var med han i noen minutter på grunn av naboen fikk jeg vite. da blokket jeg henne over alt og tok aldri telefonen mer når hun ringte. Det tok lang tid før hun sluttet å ringe, jeg vil tippe nesten 1 år med gjevne mellomrom. Jeg har nytt nummer nå, og lurer på om hun fortsatt hadde ringt om hun visste mitt nye (jeg har skjult det fra nettet). Beklager for et rotete innlegg, ville bare få det ut. Håper dere kan skrive deres tanker og meninger rundt dette ❤️ Jeg tenker ikke ofte på henne, men det er dager der jeg plutselig tenker på henne og da kjenner jeg at jeg blir urolig inni meg. Når jeg ser tilbake på det, så ser jeg selv at hun prøvde å trykke meg ned, og ødelegge for meg. Jeg var snill mot henne, og hun hadde nesten ingen, de hun ble kjent med forlot hun etter en stund husker jeg, sånn var det hver gang, men jeg ble igjen hos henne. Husker godt at jeg alltid støttet henne. Tror dere at hun sier hemmelighetene mine videre? Jeg frykter det, og tenker ut planer for hva jeg skal si om noen en dag nevner noe til meg. Hun er kjent for å lyve (hvertfall før i tiden) så jeg vet ikke om de i byggefeltet der hun bor ville trodd på det, men kanskje de nye hun blir kjent med vil tro henne, jeg aner ikke. Jeg har mistanker om at hun har en psykisk diagnose. Har dere vært i en lignende situasjon? Synes dere jeg bør tenke på om hun baksnakker meg til folk jeg ikke kjenner? Eller bekjente av meg? Vet det er lite fester nå som dette Korona viruset er her. Dette her er egentlig ikke et stort problem i livet mitt, er bare noen dager hvor jeg plutselig tenker på det, og da tenker jeg på det en lang stund den dagen, og det blir plagsomt. Jeg setter pris på ærlige svar, Takk ❤️

Anonymkode: 751d0...ee6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Avsnitt!!! Umulig å lese uten

Anonymkode: 195e7...226

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Avsnitt!!! Umulig å lese uten

Anonymkode: 195e7...226

Jeg vet ikke hvordan jeg skulle ha skrevet det anderledes, beklager. Ts

Anonymkode: 751d0...ee6

Skrevet

Var litt rotete innlegg. Men det jeg tenker utifra det er følgende: 

Bor dere på samme plass enda, evt bor dere langt fra hverandre? 

Disse hemmelighetene, hadde det fått fatale konsekvenser for deg? Eller finnes det ingen bevis, slik at det blir kun ord mot ord? 

Dersom hemmelighetene ikke er kjempe alvorlig mtp at det kan få konsekvenser for deg og dere bor langt fra hverandre hadde jeg ikke giddet å tenke mer på det. Som du sier er hun også kjent på å lyve, så bare bruk det mot hun om hun en eller annen gang skal prøve seg på noe. Eventuelt nye mennesker hun møter som ikke er i din omgangskrets vet heller ikke hvem du er så det burde ikke være noe problem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror bare du må akseptere at hun kan komme til å fortelle dette.

Og bare ha en ryddig og grei - men ikke usann - kommentar «planlagt» dersom du får spørsmål om det.

Det kan være å svare på spørsmål,en også at du ikke ønsker å kommentere mer på ting du er klar over at hun sier til andre. Det får være hennes sak, og du orker ikke involveres i det.

For eksempel. 

Du skylder ingen noe som helst. 

Anonymkode: ba0e2...2cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at om hun hadde hatt planer om å fortelle hemmeligheten din videre, så tror jeg hun hadde gjort det for lengst. 

Men om hun skulle finne på å gjøre det, hadde jeg bare forklart at det er løgn, da hun er sint på deg fordi du blokkerte henne. Rett og slett. 

Anonymkode: dbcfe...17d

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet om barndomsvenninnene mine, for å si det sånn. Dog har jeg ingen interesse i å snakke om hva de har holdt på med i ungdomstiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...