GrønnNellik68 Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 https://www.nrk.no/satiriks/regjeringen-haper-a-kunne-vaksinere-de-eldste-for-de-dor-av-alderdom-_nrk-satiriks_-1.15315759?fbclid=IwAR2RbrU3_kYfBkLF2buEQ0RV_WFuVAKcq66L1JEnEIXiNQV9lyYZZ8GW4O0 men det forundrer meg ikke da🙄
2ro Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Dette er satiriks, NRK satire. Det er underholdning 🙂 21
GrønnNellik68 Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2021 Ja så d nå men kan fort tas for å være seriøst alt er jo koko fra før
Nerine_ Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 Det står jo ganske klart helt øverst at det er satire. 3
2ro Skrevet 8. januar 2021 #5 Skrevet 8. januar 2021 Nerine_ skrev (Akkurat nå): Det står jo ganske klart helt øverst at det er satire. Det viser hvor viktig det er med kildekritikk. Det er ikke alt som er like åpenbart som dette. Jeg tviler ikke på at mange blir lurt av fakenews, som er laget profesjonelt for å lure folk. En viktig påminnelse om å lese artikkelen, kilder, utgiver og ikke bare overskrift. 10
Ukjent. Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 Hehe, denne var fin da😂 Selv om det er satire, så er litt av greia med satire at de har et poeng. Å det er jo virkelig fullstendig at absurd at vi prioriterer vaksinen først til de som er så skrøpelige at mange av dem dør før de rekker å få vaksinen, eller dør samme dag. Hva vil de med det her? En jeg kjenner sa det så fint: «På flyet får du alltid beskjed om å ta på din egen pustemaske før du hjelper andre». HVORFOR i alle dager prioriteres ikke helsepersonell foran alle andre? Vi blir fortalt dag ut og dag inn at det de er mest redde for er sprengt kapasitet, men så er det altså ikke så farlig om helsepersonell blir smittet eller må i karantene? Og nå dette tullet med at de skal likestille bygder uten smitte med byer med massiv smitte? Istedet for å gjøre alt hva de kan for å vaksinere befolkningen så vi kan ta hverdagen tilbake, så er de mer interessert i å utrede om de kan innføre portforbud. Ønsker de at folket skal forakte myndighetene? 7
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 (endret) Nei det er ikke seriøst , det er satire. Endret 8. januar 2021 av AthenaRavenLuna
Katten.2.0 Skrevet 8. januar 2021 #8 Skrevet 8. januar 2021 Dette er jo en perfekt demonstrasjon av hvordan de som roper høyest og er mest negativt innstilt til restriksjoner osv, overhodet ikke kan kildekritikk. 4
Gjest Tutte Skrevet 8. januar 2021 #9 Skrevet 8. januar 2021 Katten.2.0 skrev (6 minutter siden): Dette er jo en perfekt demonstrasjon av hvordan de som roper høyest og er mest negativt innstilt til restriksjoner osv, overhodet ikke kan kildekritikk. En satire er jo skrevet på en humoristisk og overdreven måte, men det trenger ikke å bety at det ikke ligger noe i det av den grunn. At regjeringen håper å vaksinere de eldste før denne gruppen dør av alderdom og at de vil forsikre seg om at de dør av andre grunner enn korona, det viser de jo tydelig.
J.E Skrevet 9. januar 2021 #10 Skrevet 9. januar 2021 Tutte skrev (7 minutter siden): En satire er jo skrevet på en humoristisk og overdreven måte, men det trenger ikke å bety at det ikke ligger noe i det av den grunn. At regjeringen håper å vaksinere de eldste før denne gruppen dør av alderdom og at de vil forsikre seg om at de dør av andre grunner enn korona, det viser de jo tydelig. Ja ideen til denne satiren kommer ikke helt tilfeldig. Det stemmer jo at de prioriterer sykehjemspasienter før helsepersonell og yngre folk med stor risiko. 2
Tradegy Skrevet 9. januar 2021 #11 Skrevet 9. januar 2021 Så lite kildekritiske som folk er, skjønner jeg nesten ikke at de tør... Trollene rekker å spre mye rart. Satire er ikke for nordmenn flest 1
Katten.2.0 Skrevet 9. januar 2021 #12 Skrevet 9. januar 2021 24 minutter siden, Tutte said: En satire er jo skrevet på en humoristisk og overdreven måte, men det trenger ikke å bety at det ikke ligger noe i det av den grunn. At regjeringen håper å vaksinere de eldste før denne gruppen dør av alderdom og at de vil forsikre seg om at de dør av andre grunner enn korona, det viser de jo tydelig. Poenget mitt står. Når man er såpass dypt inn i confirmation bias at man anser satire som en grei kilde - selv etter det er avslørt som satire - da er man beyond rescue. 2
Gjest Tutte Skrevet 9. januar 2021 #13 Skrevet 9. januar 2021 Katten.2.0 skrev (1 minutt siden): Poenget mitt står. Når man er såpass dypt inn i confirmation bias at man anser satire som en grei kilde - selv etter det er avslørt som satire - da er man beyond rescue. Nå var du firkantet kan man si. Det er vel heller ingen som har sagt at satire er å anse som en grei kilde. Men at akkurat her var det et poeng i humoren og overdrivelsen.
Anbefalte innlegg