Gå til innhold

Har tatt keisersnitt 2 ganger, blir det KS den 3 gangen også da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i utgangspunktet skulle føde vaginalt, men begge gangene har jeg gått på overtid og blitt satt i gang og begge gangene har ikke baby kommet langt nok ned. Tok første ks i 2012, andre i 2020, så lurer på når det kommer ny baby i 2021 om jeg bør be om et planlagt ks og blir hørt på det? Jeg ønsker det selv.  Andre med erfaringer? Er det vanlig med KS etter å allerede ha hatt to? 

Anonymkode: 262f5...e18

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det blir nok det da fordi livmoren har så mye arr at det er forhøyet risiko for at den skal revne. 

Anonymkode: 7c50b...481

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det blir nok det da fordi livmoren har så mye arr at det er forhøyet risiko for at den skal revne. 

Anonymkode: 7c50b...481

Takk for svar, da skal jeg ta det opp med JM og få en samtale med legen på sykehuset:) 

Anonymkode: 262f5...e18

AnonymBruker
Skrevet

Det blir automatisk keisersnitt når du har hatt to fra før, pga risiko for livmor ruptur. 

Anonymkode: 4275d...438

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det fikk i hvert fall jeg beskjed om etter 2 keisersnitt. Operasjonslegen sa at dersom jeg skulle ha flere barn, ville det automatisk bli keisersnitt.

Anonymkode: a9ceb...0d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir automatisk keisersnitt når du har hatt to fra før, pga risiko for livmor ruptur. 

Anonymkode: 4275d...438

Neida. På Haukeland kan man få føde etter to ks. 

Anonymkode: 7e448...79b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neida. På Haukeland kan man få føde etter to ks. 

Anonymkode: 7e448...79b

På Haukeland får man vel føde uansett om man har 2 5 eller 100 ks. 

Anonymkode: 10cd7...82a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du skal kunne klare å føde vaginalt. Vet om to som har hatt to ks, men som ønsket å prøve vaginalt på 3. Så jeg tror muligens man ta sjekker hvordan det ligger an med livmoren din og om det er mulig for deg å føde vaginalt. 

Men jeg syns absolutt du bør få lov til å velge i og med at det kan være en viss risk å føde etter 2 ks. 

Anonymkode: 5a6c0...e8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...