AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Del Skrevet 7. januar 2021 Hvordan lager dere en god vaffelrøre? Anonymkode: 0d9d8...880 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Del Skrevet 7. januar 2021 Mange egg, h-melk (eller melk rett fra kua), hvetemel, sukker, bakepulver, vaniljesukker og smør. Til tykk røre. men det fine med vafler er at de blir gode nesten uansett; Kulturmelk, yoghurt, vaniljesaus. Bruk det du har av rester, og det blir bra uansett Anonymkode: 37270...196 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange egg, h-melk (eller melk rett fra kua), hvetemel, sukker, bakepulver, vaniljesukker og smør. Til tykk røre. men det fine med vafler er at de blir gode nesten uansett; Kulturmelk, yoghurt, vaniljesaus. Bruk det du har av rester, og det blir bra uansett Anonymkode: 37270...196 Tusen takk for svar 😊. Anonymkode: 0d9d8...880 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sstinemor Skrevet 8. januar 2021 #4 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mange egg, h-melk (eller melk rett fra kua), hvetemel, sukker, bakepulver, vaniljesukker og smør. Til tykk røre. men det fine med vafler er at de blir gode nesten uansett; Kulturmelk, yoghurt, vaniljesaus. Bruk det du har av rester, og det blir bra uansett Anonymkode: 37270...196 Enig, men pluss kardemomme 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Del Skrevet 8. januar 2021 Bruker oppskriften fra Sjømannskirken. Tror det er den fra København Anonymkode: 16778...e15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg har en dæsj fløte i, og bruker mer smør enn oppskrifter sier. Da synes jeg vaflene blir perfekte. Jeg synes at egg fort setter mye smak på vafla, så jeg bruker ikke så mange egg. Anonymkode: 7f211...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. januar 2021 #7 Del Skrevet 8. januar 2021 På slump. 2-3 egg, 3-4 dl lettmelk, 1 ts bakepulver, 2 ss sukker, 2-3 ss smør, 1/2 ts kardemomme og mel til det er passe tykt. Bruker aldri oppskrift til pannekaker eller vafler. Bruker også rømme i røra hvis jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 8. januar 2021 #8 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg klarer uansett ikke å lage like gode vafler som moren min lagde, på gammeldags jern som ble snudd på plata, så jeg bruker oppskriften på Moods of Norwayvafler på Trines matblogg. Bytter kanel ut med kardemomme, og syns de vaflene blir gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #9 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg bruker aldri oppskrift når jeg lager vafler, har aldri syntes det var nødvendig. Det blir alltid kjempegode likevel. En pekepinn er at pannekakerøre har mye egg i forhold til melk, men med vafler er det omvendt. De blir best om man blander søtmelk og et syrnet melkeprodukt i tillegg. Jeg smaker på den første vaffelen og justerer med mer mel, sukker eller melk om nødvendig. Anonymkode: 21673...7e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #10 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bruker aldri oppskrift når jeg lager vafler, har aldri syntes det var nødvendig. Det blir alltid kjempegode likevel. En pekepinn er at pannekakerøre har mye egg i forhold til melk, men med vafler er det omvendt. De blir best om man blander søtmelk og et syrnet melkeprodukt i tillegg. Jeg smaker på den første vaffelen og justerer med mer mel, sukker eller melk om nødvendig. Anonymkode: 21673...7e0 Helt enig 😊 Vafler blir absolutt ikke bedre med mange egg! Anonymkode: 5df06...506 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 8. januar 2021 #11 Del Skrevet 8. januar 2021 Eg likar aller best vafler som er laga med kefir/kulturmelk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 11. januar 2021 #12 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 0.42): Hvordan lager dere en god vaffelrøre? Anonymkode: 0d9d8...880 Toro Vafler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #13 Del Skrevet 11. januar 2021 Ida Gran Jansen sin oppskrift med brunet smør blir sykt god! Anonymkode: ee0ec...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crema Skrevet 11. januar 2021 #14 Del Skrevet 11. januar 2021 Slumper sammen røra med det jeg har, men liker å bruke mye kardemomme og vaniljeekstrakt, pluss rive litt sitron-eller appelsinskall i. Elsker vafler!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 11. januar 2021 #15 Del Skrevet 11. januar 2021 5 egg 1,5 liter melk 8 dl Kefir (Skummet melk) 200g smeltet smør 1,5 kg mel 5 dl sukker 3 ts bakepulver 3 ts kardemomme Gir ca 5liter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #16 Del Skrevet 18. januar 2021 Jeg bruker denne: https://www.sjomannskirken.no/koebenhavn/vaffel/ De blir tjukke og gode Anonymkode: 1a90f...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå