Gå til innhold

God vaffelrøre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan lager dere en god vaffelrøre? 

Anonymkode: 0d9d8...880

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mange egg, h-melk (eller melk rett fra kua), hvetemel, sukker, bakepulver, vaniljesukker og smør. Til tykk røre.

men det fine med vafler er at de blir gode nesten uansett; Kulturmelk, yoghurt, vaniljesaus. Bruk det du har av rester, og det blir bra uansett

Anonymkode: 37270...196

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange egg, h-melk (eller melk rett fra kua), hvetemel, sukker, bakepulver, vaniljesukker og smør. Til tykk røre.

men det fine med vafler er at de blir gode nesten uansett; Kulturmelk, yoghurt, vaniljesaus. Bruk det du har av rester, og det blir bra uansett

Tusen takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Enig, men pluss kardemomme 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker oppskriften fra Sjømannskirken. Tror det er den fra København 

Anonymkode: 16778...e15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en dæsj fløte i, og bruker mer smør enn oppskrifter sier. Da synes jeg vaflene blir perfekte. Jeg synes at egg fort setter mye smak på vafla, så jeg bruker ikke så mange egg. 

Anonymkode: 7f211...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På slump.  2-3 egg, 3-4 dl lettmelk, 1 ts bakepulver, 2 ss sukker,  2-3 ss smør,  1/2 ts kardemomme og mel til det er passe tykt.  Bruker aldri oppskrift til pannekaker eller vafler.   Bruker også rømme i røra hvis jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer uansett ikke å lage like gode vafler som moren min lagde, på gammeldags jern som ble snudd på plata, så jeg bruker oppskriften på Moods of Norwayvafler på Trines matblogg. Bytter kanel ut med kardemomme, og syns de vaflene blir gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker aldri oppskrift når jeg lager vafler, har aldri syntes det var nødvendig. Det blir alltid kjempegode likevel.

En pekepinn er at pannekakerøre har mye egg i forhold til melk, men med vafler er det omvendt. De blir best om man blander søtmelk og et syrnet melkeprodukt i tillegg.

Jeg smaker på den første vaffelen og justerer med mer mel, sukker eller melk om nødvendig.

Anonymkode: 21673...7e0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker aldri oppskrift når jeg lager vafler, har aldri syntes det var nødvendig. Det blir alltid kjempegode likevel.

En pekepinn er at pannekakerøre har mye egg i forhold til melk, men med vafler er det omvendt. De blir best om man blander søtmelk og et syrnet melkeprodukt i tillegg.

Jeg smaker på den første vaffelen og justerer med mer mel, sukker eller melk om nødvendig.

Anonymkode: 21673...7e0

Helt enig 😊 Vafler blir absolutt ikke bedre med mange egg!

Anonymkode: 5df06...506

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 0.42):

Hvordan lager dere en god vaffelrøre? 

Toro Vafler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida Gran Jansen sin oppskrift med brunet smør blir sykt god!

Anonymkode: ee0ec...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slumper sammen røra med det jeg har, men liker å bruke mye kardemomme og vaniljeekstrakt, pluss rive litt sitron-eller appelsinskall i. Elsker vafler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 egg

1,5 liter melk

8 dl Kefir (Skummet melk)

200g smeltet smør

1,5 kg mel

5 dl sukker

3 ts bakepulver

3 ts kardemomme

Gir ca 5liter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...