Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nylig fått tilbake karakter på matte eksamen 1P. Vurderer å klage, men etter å ha snakket med faglæreren min, fikk jeg høre at det skal veldig mye til å gå opp i matte dersom man klager. Er det noen som har erfaringer med det som har lyst til å dele? Usikker på om jeg bør klage hvis det ikke vil endre noe.

Anonymkode: 2b4de...690

AnonymBruker
Skrevet

Det høres fåfengt ut. I matte er det kun ett riktig svar, og alt annet er galt.

Anonymkode: 086c1...c51

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har nylig fått tilbake karakter på matte eksamen 1P. Vurderer å klage, men etter å ha snakket med faglæreren min, fikk jeg høre at det skal veldig mye til å gå opp i matte dersom man klager. Er det noen som har erfaringer med det som har lyst til å dele? Usikker på om jeg bør klage hvis det ikke vil endre noe.

Er dette privatisteksamen? Hvilken karakter fikk du? 

Anonymkode: a5f58...81e

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om du har regnet gjennom og ligger mellom 0-0-1 poeng unna karakteren over kan det fungere å klage, men de følger i veldig stor grad poeng per oppgave i å fastsette karakteren. 

Først er det to lærere som individuelt retter oppgaven, om de ikke har endt på samme karakter er det en ny gruppe på tre personer som fastsetter endelig karakter. Siden matte i svært liten grad er synsing osv. er det nok en ganske liten promille av de som klager som får en annen karakter.

AnonymBruker
Skrevet

Matte er kjempeenkelt å beregne karakter på. Du regner ut hvor mange oppgaver du har riktig og hvor mye de teller, og så finner du karaktertabellen og ser hvor tallet ditt passer inn. Har du gjort det? 

Anonymkode: f1cfc...a70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...