Gå til innhold

Har barn, men krangler hver dag..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det nesten ikke nytter å skrive noe innpå hær, for det kommer sikkert til å være dømmende kvinner som kommenterer.. men jeg forsøker uansett, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre.. 

Jeg bor sammen med min samboer, vi har et barn sammen som er 5 mnd gammel.. han har ei datter også. Det har vært mye diskusjoner og krangler siste året, og det er ikke vanlige småkrangler, her går det i sinne, kalling og å si stygge ting til hverandre. Akkurat nå rett før han la seg så var der krangling.  Jeg merka på han at han var sur, så prøvde egentlig å gå stille i dørene for å ikke lage mere kvalme, jeg så på han, og jeg ser at han ser på noe ut i lufta, så spør jeg han «hva ser du på?» så sier han «får jeg ikke lov til å se hvor jeg vil uten at du skal kontrollere meg?» så sier jeg «får jeg ikke lov til å se på kjæresten min engang?» Så begynte han å bli hissig å sur, roper og kjefter, så sier jeg «du må dempe stemmen din, babyen ligger å sover» og han fortsetter. Så sier jeg «hvor er kjærligheten hen? Jeg får ikke lov til å se på deg engang».. Tidligere på kvelden så spurte jeg om vi kunne sitte sammen, dette sa han da blankt nei til, men ville holde meg i hånda.. da han skulle ordne seg for å legge seg, hører jeg at han bråker, pga han er irritert,  jeg ser da på babycallen at babyen skvetter i søvne. Jeg går inn til han på gjesterommet som han da ligger på, og han kaller meg, og sier at jeg er den mest sinnsyke kjærringa han har møtt, at jeg må gå på kurs, og at jeg er et mehe. Jeg blir veldig lei meg, da vi faktisk hadde en avtale om å ikke si stygge ting til hverandre når vi krangler. 

Jeg har ikke så mye familie her, vi har kjøpt et hus sammen, jeg vet ikke om jeg klarer dette forholdet mere, men så er vi sterkere sammen da vi faktisk har en liten baby sammen. Jeg føler meg låst, og føler at jeg er nødt til å være sammen med han pga barnet vårt. Jeg vil også si at han er en fantastisk mann på så mange områder, men det er dette om kvelden når han er dritt sur, å jeg merker at lunta er lita, å jeg ikke kan si noe som helst feil før han klikker. Jeg vil også si at jeg ikke er bedre, at jeg også kan si ting til han i sinne, men jeg har prøvd å telt til 10 veldig mange ganger denne uka, selv om han er urettferdig mot meg.. 

Anonymkode: 679bb...75b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mangler et spørsmål her.

Åkke som, finn ut om du egentlig ønsker å være i et forhold med denne mannen som tydeligvis ikke har så veldig mye respekt for deg. Hvis ja, finn ut om han fortsatt ønsker å være i et forhold med deg. 

Hvis dere begge ønsker å fortsette, og er villige til å jobbe med dere selv, bestill en time (eller helst ti) til parterapi.

Du er på ingen måte låst til denne fyren bare fordi dere har et barn sammen. Du har ansvar for å ta deg av barnet, og ingen unger har godt av å vokse opp med foreldre som bare krangler. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Glød skrev (3 minutter siden):

Det mangler et spørsmål her.

Åkke som, finn ut om du egentlig ønsker å være i et forhold med denne mannen som tydeligvis ikke har så veldig mye respekt for deg. Hvis ja, finn ut om han fortsatt ønsker å være i et forhold med deg. 

Hvis dere begge ønsker å fortsette, og er villige til å jobbe med dere selv, bestill en time (eller helst ti) til parterapi.

Du er på ingen måte låst til denne fyren bare fordi dere har et barn sammen. Du har ansvar for å ta deg av barnet, og ingen unger har godt av å vokse opp med foreldre som bare krangler. 

Jo, han ønsker å være i et forhold, han vil jobbe med oss, men vi har forsøkt så lenge, føler at det ikke nytter mere, vi er mett begge 2.. Jeg har snakket om parterapi, men så er det bare unnskyldninger fra hans side, at han er på jobb, at det er så vanskelig å ta seg fra fra jobb pga dette, at vi har det bra nå bla bla.. 

AnonymBruker
Skrevet

Dere er IKKE sterkere sammen, uansett om dere har baby sammen. Dette forholder er jo dødt...du prøver, men han driter i deg..

Anonymkode: 06a67...1b0

• Liker 5
Gjest Nala79
Skrevet

Kanskje du kan sette deg ned med han ( ikke akkurat når du merker lunta er kort) for å høre med han hva HAN ønsker at dere skal jobbe med? Hva han føler er det største problemet? 

Du nevner at han skrek nærmest at du kontrollerer han.. kan han føle seg "fanget"?  Dere har jo akkurat fått barn så kanskje dette er overveldende for han? Mange vil jo føle det i starten.

Går det fint med baby? Ingen kolikk eller andre utfordringer?

Jeg vil tro det er viktig at du viser interesse for han, spør han hvordan han har det osv. Det kan være mye nå med Korona, baby osv. 

Uansett hva så må dere jo prate sammen skikkelig. Unngå kritikk, bare lytte og snakke konkret om hva dere føler. Det kan være en grunn til at han svarer deg slik. 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å gå, ts. Her er det en umoden fyr som gjerne vil feste og flørte med damer, har jeg rett? Forundrer meg ikke om han har vært voldelig heller (knust ting, brølt, dyttet deg?)

Forsørger han familien sin? Alle mine varsellamper uler. 

Anonymkode: 9b6a0...24c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker først på barna ts. Det er ikke bra for deres mentale helse å vokse opp slik i det hele tatt. Jeg har gott gjennom dette selv i barndommen og ord kan ikke beskrives hvor vondt det er. Mener ikke skremme deg eller dømme, men du må gjøre noe. Enten må dere gå i terapi og bli bedre eller du må flytte. 

Anonymkode: 634b3...6c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå!

Anonymkode: e83d4...0fe

Skrevet

man kan si utrolig mye rart i sinne. La være å si no eller svare så lenge dere er sure.

AnonymBruker
Skrevet

Vis Han denne setningen:

dere har en baby sammen. Han må samarbeide M deg i 18 år. Hva med å begynne nå?

Anonymkode: 1cf90...5fd

AnonymBruker
Skrevet
Nala79 skrev (3 timer siden):

Kanskje du kan sette deg ned med han ( ikke akkurat når du merker lunta er kort) for å høre med han hva HAN ønsker at dere skal jobbe med? Hva han føler er det største problemet? 

Du nevner at han skrek nærmest at du kontrollerer han.. kan han føle seg "fanget"?  Dere har jo akkurat fått barn så kanskje dette er overveldende for han? Mange vil jo føle det i starten.

Går det fint med baby? Ingen kolikk eller andre utfordringer?

Jeg vil tro det er viktig at du viser interesse for han, spør han hvordan han har det osv. Det kan være mye nå med Korona, baby osv. 

Uansett hva så må dere jo prate sammen skikkelig. Unngå kritikk, bare lytte og snakke konkret om hva dere føler. Det kan være en grunn til at han svarer deg slik. 

Neida, baby har ikke kolikk, han har det veldig bra, er rolig og har foreldre som er svært glad i barnet, men det er jeg og samboer som ikke har det bra.. vi har prøvd å snakket, det kan kanskje være bra i 1 uke, men så eskalerer det tilbake til det vanlige. Vi sliter også svært når datteren hans kommer, han har aldri vært vandt til dele på bestemmelsene i huset, det er bare suring når hun kommer.. føler meg ikke særlig velkommen for å si det sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Anbefaler deg å gå, ts. Her er det en umoden fyr som gjerne vil feste og flørte med damer, har jeg rett? Forundrer meg ikke om han har vært voldelig heller (knust ting, brølt, dyttet deg?)

Forsørger han familien sin? Alle mine varsellamper uler. 

Anonymkode: 9b6a0...24c

Ja, han forsørger familien, nei, han fester ikke, men det er svært mye krangling. Jeg er drit sliten 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en sånn eks. Er sjeleglad for at jeg ikke fikk barn med han. Ser tilbake med grøss og gru.

Synes synd på deg ts. Du burde forlate han. Jeg greide ikke å forandre eksen min, selv ikke med parterapi.

Anonymkode: f7b76...46d

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er du sinnsyk? Isåfall; søk hjelp! Hvis ikke er dette kun noe han sier for å være jævlig mot deg. Synes du at du fortjener å ha det jævlig? Hva har du gjort for å fortjene det? Har du drept noen? Er du ikke noe verdt? Er dette noe du ønsker at barnet deres skal oppleve? Synes du barnet skal lære at mor er den mest sinnsyke faren vet om?

Et forhold skal være mellom to personer som vil hverandre godt. Han vil du skal ha det jævlig. Og så behandler han deg bra mellom angrepene så du ikke skal forlate han. Dørmatter vokser ikke på trær, så man må tviholde på de som finner seg i slik drittbehandling!

Anonymkode: 7d271...91f

AnonymBruker
Skrevet

Når oppsto disse kranglene? Ser ikke for meg at dere klarte å planlegge et svangerskap i situasjonen som du nå beskriver mellom dere. Ikke kjøpe hus heller. Hva har skjedd siden den gang?

Første jeg tenker på, er fødselsdepresjon hos far. Fedre kan også få det. Kan kanskje oppstå under svangerskap også, men det vet jeg ikke. 

Det betyr ikke at han ikke er noen god forelder til et barn som ikke gjøre mye utav seg, men han kan ha det tøft uansett. 

Dere har et lite barn, og må få ting til å fungere SAMMEN. Dere trenger ikke være sammen, bo sammen, men dere må kunne samarbeide for barnets ve og vel. Å gi opp, synes jeg er en dårlig idè når barnet er så lite. Mange forhold tar slutt i sped/småbarnsfasen, så det er tydeligvis ingen ny greie at det er tøft å bli foreldre. 

Men så må han være villig til å jobbe med problemene mellom dere, ellers er det jo håpløst. Jeg er sikker på at du kan ta problemene videre til helsestasjonen for råd og veiledning - de har garantert sett det før! 

Anonymkode: 051f2...b4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Still ultimatum du holder:

FVK eller brudd.

Hans valg.

Dette med kommunikasjon kan bedres, men begge må være villige.

Anonymkode: 35ff9...cd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...