AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Min samboer vil at jeg skal hilse på familien til exen hans. Det ble slutt mellom han og ex kona hans for 3 år siden og jeg vet at hun i utg.pkt forbudte familien sin å snakke med sin ex mann (min kjæreste nå). Men samboeren og ex svigers ringer til hverandre og meldes på messenger kanskje 1-2 ganger i uka, ikke vet jeg. Vi har vært sammen i 2 år, offentlig i 6 mnd. Exen hans vet om at jeg eksisterer men vi har aldri sett hverandre. De har 2 barn sammen men de er voksne, 17 og 20 år gamle. Hadde dere hilst på foreldrene og søstren til ex kona til min samboer? Redd for at exen hans ikke kommer til å like det og at ex svigers ikke kommer til å like meg heller.. Anonymkode: a15b4...04b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Nei, det ville jeg ikke sett på som nødvendig. At han har en viss kontakt med dem, siden de er familien til barna hans, er ikke så rart (selv om jeg synes det virker mye med kontakt flere ganger i uken), men at du skal presenteres for dem, virker helt unødvendig. Dere kommer nok til å treffes helt uformelt i andre anledninger senere, de er ikke en del av livet ditt på samme måte som når du har kontakt med barna/ungdommene til kjæresten din. Anonymkode: d63e4...cff 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 min kjæreste har presentert meg for ex svoger og ex svigermor. Han har et godt forhold til de, så for meg var det bare hyggelig og en veldig god bekreftelse på at han er seriøs med meg:) Null stress. Anonymkode: 217d4...ccb 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 Så klart ikke. Skal du presenteres for exens venner også da? Hvor skal grensen egentlig gå? Først ex, så mor til ex, så kusine av ex... til slutt har man tre familier å ta hensyn til. Nei vet du hva- helt irrelevant. På tide at samboeren din tar mer avstand fra barnas bestemor også. De er voksne (17/20), og trenger på ingen måte foreldrene sine lenger til å gå imellom og holde kontakten. Den energien der bør han bruke på dine foreldre. Skjønner at han har hatt et tett forhold til henne, men tiden er inne for å trappe ned på det nå. Rollene har utspilt seg selv Anonymkode: 865cb...ce9 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Skrevet 8. januar 2021 Her har vi alle hilst på både nye og gamle svigers til hverandre (vi har begge nye partnere med foreldre som ser på barnet vårt som barnebarn), men det har vært på fotballkamper til barnet vårt som er 8 år. Når alle kommer for å se, blir det naturlig å hilse. Mine foreldre feirer jul sammen med oss, og pappas samboer er med. Men de gikk fra hverandre for 20 år siden. Jeg har kontakt med mine eks-svigerforeldre, men ikke sånn at vi besøker hverandre, kun at jeg f.eks henter barnet der etter besøk eller at vi meldes når det er familiesammenkomster på den siden i ukene barnet er hos meg. Ville ikke tatt min samboer med dit for å hilse på de, det er for meg ikke naturlig. jeg syns det virker ganske unaturlig at han har så tett kontakt med eks-svigers, har han ikke egen familie, at det er derfor? Anonymkode: b5bc2...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 Gjør du dette så risikerer du også å få kontakt med hans eks, og en stigende frustrasjon ved å ha dette "spøkelset" fra fortiden i livet ditt. Ei søster av eks er også ofte lojal mot henne. Hadde ikke orket. Mitt råd er å unngå kontakt med eks og familie før det påvirker deres forhold negativt. Anonymkode: f5704...a7a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 Du må gjøre det du synes er best for deg, men hvorfor vil du ikke ha kontakt med de? Det kan hende de er hyggelige. jeg har god kontakt med min ektemann sine exsvigerfamilie. Jeg henter og leverer barn der. De har vært barnevakt for mine barn, vi blir innimellom invitert på middag der osv, uavhengig om min manns ex er med eller ikke. Barna der kaller min manns fremdeles for onkel. Min mann sine svigerforeldre og svigerinner er fremdeles glade i ham, og de har et godt forhold. Det var nok rart for de da han fant meg, men de så at jeg tar vare på deres barnebarn som mine egne, og derfor er de glade i meg også. Det hender faktisk jeg ringer min mann sin exsvigermor og svigerinner bare for å høre hvordan det for med deg og vise versa. dette er min historie, jeg skjønner det ikke er vanlig, men jeg forstår ikke hvorfor man skal være redd eller bekymret for å møte sin partens ekssvigerfamilie. Anonymkode: 80f2b...110
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #8 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Så klart ikke. Skal du presenteres for exens venner også da? Hvor skal grensen egentlig gå? Først ex, så mor til ex, så kusine av ex... til slutt har man tre familier å ta hensyn til. Nei vet du hva- helt irrelevant. På tide at samboeren din tar mer avstand fra barnas bestemor også. De er voksne (17/20), og trenger på ingen måte foreldrene sine lenger til å gå imellom og holde kontakten. Den energien der bør han bruke på dine foreldre. Skjønner at han har hatt et tett forhold til henne, men tiden er inne for å trappe ned på det nå. Rollene har utspilt seg selv Anonymkode: 865cb...ce9 Han og ex har felles venner.. Men heldigvis drar han ikke på sammenkomster som exen deltar på. Anonymkode: a15b4...04b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 Nei, det anser jeg som HELT unaturlig. Heldigvis er det tydelig for min mann at det er uaktuelt, og hans ex-svigerfamilie hadde heller ikke hatt interesse av det. Anonymkode: b79f5...400
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå