Gå til innhold

Bestilte feil billett på toget. Kaster de meg av??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal hente en valp nå i helgen. Jeg bestilte tog billetter frem og tilbake og alt virket greit. 
men ser plutselig at jeg skulle lagt til kjæledyr på billetten- noe jeg ikke gjorde.  
når jeg går inn for å endre er det utsolgt og ikke mulig å legge til dyr. 
jeg har fortsatt min billett da den ikke var mulig å bytte. 
men hva nå? Kaster de meg av toget når jeg ikke har valpen notert på billetten? 
man måtte reservere sete pga corona 😱

Anonymkode: 9ffdc...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men de kaster av bikkja.

Anonymkode: c8f8f...02f

Seriøst?? 
hva hvis jeg får medpassasjerer til å bytte sete m meg da?

Anonymkode: 9ffdc...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NSB har jeg hørt er helt fucka når det gjelder prinsipp, tror nok de vil nekte bikkja, så onde er de. Kundeservice vet de ikke hva er, eller i såfall gir de bare faen, de får penger av staten uansett... 

Du kan også betale for hunden på toget, nekter de deg det vil de nok si både du og hunden må ut, men hadde jeg vært deg da hadde jeg bare blitt sittende, de kan ikke jage deg ut, ei heller røre deg, eneste som kan ta seg ut med makt er politiet, og tviler på de blir innblandet kun for en valp.. At kjæledyr skal koste å ha på toget mener jeg i seg selv er dårlig, spesielt når man har hunden på fanget eller nede ved beina, den tar ingen plass. 

Jeg vet NSB har byttet navn til vy, men for meg blir det for alltid NSB 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du får ringe kundeservice.

Anonymkode: 7acb8...b17

Det hjelper nok ikke, kundeservice aner ikke NSB hva er 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring NSB. Man betaler ikke ekstra for å reise med dyr som er under 40 cm, men med hund må du sitte i dyrevogna, og har du ikke billett der vil du trolig bli bedt om å gå av. Du kan ha flaks og ha fått tildelt sete i dyrevogna og i såfall vil nok alt ordne seg helt fint ombord, men det vet vi jo ikke. Derfor må du først og fremst ringe kundeservice og spørre hvor du er blitt plassert. Hvis du ikke har fått plass i dyrevogna, har du nok bare to muligheter, enten å reise en annen dag eller å ta ut en 500-lapp og spørre om noen av de som sitter i dyrevogna uten å ha med dyr, er villig til å flytte seg til ditt sete. Jeg har gjort det før med hell, men man har jo ingen garanti for at noen vil. Det kan til og med hende alle som sitter i dyrevogna faktisk reiser med dyr, og da vil du måtte gå av toget likevel. 

Anonymkode: 87e49...bfd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ring NSB. Man betaler ikke ekstra for å reise med dyr som er under 40 cm, men med hund må du sitte i dyrevogna, og har du ikke billett der vil du trolig bli bedt om å gå av. Du kan ha flaks og ha fått tildelt sete i dyrevogna og i såfall vil nok alt ordne seg helt fint ombord, men det vet vi jo ikke. Derfor må du først og fremst ringe kundeservice og spørre hvor du er blitt plassert. Hvis du ikke har fått plass i dyrevogna, har du nok bare to muligheter, enten å reise en annen dag eller å ta ut en 500-lapp og spørre om noen av de som sitter i dyrevogna uten å ha med dyr, er villig til å flytte seg til ditt sete. Jeg har gjort det før med hell, men man har jo ingen garanti for at noen vil. Det kan til og med hende alle som sitter i dyrevogna faktisk reiser med dyr, og da vil du måtte gå av toget likevel. 

Hvorfor skulle folk uten dyr bestille billett i dyrevogn???????????????!????????!,?,!!

Bruk hode

Anonymkode: f770c...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle folk uten dyr bestille billett i dyrevogn???????????????!????????!,?,!!

Bruk hode

Hvem som helst kan få tildelt plass i dyrevogna, med mindre de spesifikt har valgt allergivennlig vogn. Du kan jo ringe NSB og sjekke opp det jeg sier, istedenfor å blotte din uvitenhet og være frekk mot folk som faktisk vet dette her. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei :)

Jeg jobber som konduktør, og valpen din blir ikke kastet av. Dyr under 40cm i skulderhøyde er gratis! Ring kundeservice og snakk med dem, så ordner det seg nok. Er valpen større enn 40cm i skulderhøyde, så kan de hjelpe deg med å kjøpe en billett til den. Avgangen er nok utsolgt, men setet ved siden av det du har reservert er ledig ettersom du reiser alene. Ikke hør på de over her, de vet ikke hva de snakker om. Dette ordner seg :) 

Anonymkode: dca6e...c3e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg jobber som konduktør, og valpen din blir ikke kastet av. Dyr under 40cm i skulderhøyde er gratis! Ring kundeservice og snakk med dem, så ordner det seg nok. Er valpen større enn 40cm i skulderhøyde, så kan de hjelpe deg med å kjøpe en billett til den. Avgangen er nok utsolgt, men setet ved siden av det du har reservert er ledig ettersom du reiser alene. Ikke hør på de over her, de vet ikke hva de snakker om. Dette ordner seg :) 

NSB. Best underveis.

Anonymkode: d6e36...9bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er gratis så lenge skulderhøyde er under 40 cm, har selv reist med kattunge på tog uten problemer.

Anonymkode: 01885...63a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg står hvertfall ved mitt om at NSB ikke aner hva kundeservice er. Men det finnes absolutt mange greie konduktører som redder NSB inn litt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Bruk hode

Du kan neppe ha tatt tog så mange ganger før. I hvert fall ikke på steder hvor det er litt flere enn tre passasjerer.

Bruk hodet - på tog hvor det til vanlig må stå folk i gangen, tror du "dyrevogna" er tom, om det ikke er noen som reiser med dyr?

Anonymkode: 072a8...0ea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Galdhøpiggen said:

Jeg står hvertfall ved mitt om at NSB ikke aner hva kundeservice er. Men det finnes absolutt mange greie konduktører som redder NSB inn litt 👍

Det er veldig variert hva man mener med god kundeservice. Som å forvente noe særlig i denne saken.

Selvfølgelig er kundeservice det rette stedet å ta kontakt i dette tilfellet. Forvente at man kan sitte i en vanlig vogn med dyr er rimelig tullete og ikke minst egoistisk. Tips om å bare bli sittende/nekte å gå av er  helt absurd og fjernt.

Anonymkode: 072a8...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 hours ago, Galdhøpiggen said:

Det hjelper nok ikke, kundeservice aner ikke NSB hva er 

Har det blitt mye togkjøring på deg i det siste?

Anonymkode: cbe72...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem er det som ikke vet at NSB nå er Vy? 

Anonymkode: 7ffeb...a44

Folk som ikke følger med på nyhetene.

Anonymkode: cbe72...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bruk hode

Tror du seriøst at de har en egen vogn KUN for de som har dyr? Nei. Det er en dyrevogn slik at de som er allergiske kan bestille sete i dyrefri vogn. 
bruk hodet (som du så fint sier) 

Anonymkode: 5d695...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...