Gå til innhold

Barnebursdag - alle fra samme klasse - koronaregler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I klassen til sønnen min er de 17 gutter. Kan alle guttene bes i bursdag? Gutten min blir 7. Hva om noen må ha med seg en forelder, da blir vi enda flere. Forskjell på (feks) lekeland og hjemme ang koronaregler? 

Anonymkode: f21fb...32c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

B343C90C-E9D8-44DA-96D9-5063A93C768F.thumb.jpeg.dd2d847e98e52ef6db26027f134f90c0.jpeg

Så nei, dere kan ikke be 17 gutter. Og husk også at det er anbefalt å ikke ha besøk frem til 18. januar (unntak er kohort) så er det før det kan ikke foreldre delta. 

Anonymkode: ff43f...223

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

B343C90C-E9D8-44DA-96D9-5063A93C768F.thumb.jpeg.dd2d847e98e52ef6db26027f134f90c0.jpeg

Så nei, dere kan ikke be 17 gutter. Og husk også at det er anbefalt å ikke ha besøk frem til 18. januar (unntak er kohort) så er det før det kan ikke foreldre delta. 

Jo de kan be 17 gutter (kohorten), men ingen foreldre

Anonymkode: 8aaef...07d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Joda, det kan de, men det er bare dersom alle guttene er i samme kohort! Har de rødt nivå på skolen er det nok delt opp, har de gult er sjansen større for at hele klassen er én kohort, og da kan alle komme. Barn er jo også unntatt mange av disse reglene!

Anonymkode: fe75d...f03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan ha det hjemme, men tidligst etter den 18. (21. i Oslo). Ingen foreldre (eller hjelp fra andre enn egen husstand) kan komme. Lekeland går ikke nå før den 18. i hvertfall, de har stengt. Ute går fint, men best med en kohort der også så de slipper det der med avstand. 

Anonymkode: 3b17e...11f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du får noen til å komme i bursdag akkurat nå, vel? Dere foreldre blir eksponert for 16 ekstra personer - det er alt for mange i en tid der alle bes holde seg hjemme og mest mulig for seg selv! Jeg hadde ikke sendt ungene mine i bursdag nå i hvert fall.

Utsett bursdagen og inviter beste kompisen med hjem på selve dagen i stedet.

Anonymkode: 8b2c4...5d9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ha det utendørs?

Anonymkode: d6efa...62c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med å ha det utendørs?

Etter den 18.01 altså.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett at det er noen antallsbegrensning. Barneskolebarn kan ha andre barn fra samme kohort på besøk. Det er ett av få unntak fra hovedregelen om å ikke ha besøk i privat hjem. Jeg vil tro at dette er innafor, så lenge det kun er barna som kommer. 

Vi skal selv ha 12 barn i bursdag til helgen, og så sant ingen melder avbud i siste liten så kommer alle sammen. De går selvsagt i samme kohort. 

Anonymkode: c9c8d...a83

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her avlyser vi barnebursdag for barnet født i januar. Skal heller med med bestekompis på badeland når det åpner igjen og gir ungen en ekstra fin gave i år.

Anonymkode: 9fa0a...63f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Dere kan ha det hjemme, men tidligst etter den 18. (21. i Oslo). Ingen foreldre (eller hjelp fra andre enn egen husstand) kan komme. Lekeland går ikke nå før den 18. i hvertfall, de har stengt. Ute går fint, men best med en kohort der også så de slipper det der med avstand. 

Anonymkode: 3b17e...11f

Dette stemmer ikke, de kan ha det hjemme nå med barn fra kohorten så lenge foreldre ikke er med. Og lekeland er ikke stengt over hele landet.

Anonymkode: 52a27...310

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel lov pr definisjon, men vil dere det?? Jeg hadde utsatt! Med mindre dere bor et sted med minimal smitte da. 

Anonymkode: efbef...46c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er vel lov pr definisjon, men vil dere det?? 

Anonymkode: efbef...46c

Det er jo ikke straffbart, men særdeles umusikalsk å samle store horder hjemme hos seg nå for tiden. Jeg hadde lurt veldig på hva som foregikk i toppetasjen til mennesker som samlet 17 barn hjemme hos seg nå. Barn i samme kohort kan gå på hjemmebesøk til hverandre, men det er enorm forskjell på et par kompiser og en flokk som TS viser til.

Dersom Lekeland er åpent hos dere, har de forhåpentligvis vettige smittevernsregler.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De har egne føringer for barnebursdag.

Screenshot_20210108-072645_Chrome.jpg

Screenshot_20210108-072655_Chrome.jpg

Anonymkode: 8aaef...07d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter ikke alle de som bare makse alle anbefalinger i disse dager. Tror nok alle barn helt fint overlever en bursdag med 1 til 2 gjester kontra 17 gjester. Selv om 17 gjester er innafor så er det jammen meg ikke det lureste valget akkurat nå. 

Anonymkode: 7fa88...d9f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I klassen til sønnen min er de 17 gutter. Kan alle guttene bes i bursdag? Gutten min blir 7. Hva om noen må ha med seg en forelder, da blir vi enda flere. Forskjell på (feks) lekeland og hjemme ang koronaregler? 

Anonymkode: f21fb...32c

Hva med å bare hoppe over i år og heller ta storfeiring neste år?

Anonymkode: 5184a...179

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal vi være mer katolsk enn paven? 

Dette er barn i samme kohort som er oppå hverandre 7 timer for dagen 5 dager i uken. Jeg klarer på ingen måte å forstå hvorfor det skal være så stor forskjell på om den samme gjengen møtes i et privat hjem en formiddag. 

Hvis alle følger retningslinjene så tror jeg vi kommer veldig, veldig langt. Så lenge dette faktisk er greit i følge retningslinjene så ser jeg ingen grunn til å droppe denne barnebursdagen. Vi trenger ikke pålegge oss regler utover anbefalingene. 

hilsen en som skal holde barnebursdag i helgen, og det med god samvittighet. Familiebesøk er selvsagt avlyst, og vi tillater heller ikke lek på fritiden med barn utenfor kohorten. Slik har vi strengt tatt levd ganske lenge nå. Barna får være med venner fra dine kohorter, men utover det ser vi nesten ingen.

jeg er på nippet til å si skam dere som prøver å få folk til å få dårlig samvittighet for å ikke være langt strengere enn de offisielle rådene!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo faktisk ikke anbefalt med besøk i hjemmet nå, så jeg ville følt at det var veldig feil å invitere til bursdag, selv med barn fra samme kohort. Inviterer man, vil mange også føle et press om å komme, selv om man føler det blir feil. Så jeg ville heller ventet og sett det an litt. 

sakset fra helsenorge.no ;

Barnebursdager

Det er anbefalt å ikke ha besøk hjemme frem til og med 18. januar. Om man likevel vil feire barnebursdag gjelder ikke begrensningen for barn i samme barnehage- og barneskolekohort. Barn i samme kohort kan være på besøk hos hverandre og unntas fra avstandskravet på arrangementer.

Anonymkode: 64354...6e2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 11.03):

jeg er på nippet til å si skam dere som prøver å få folk til å få dårlig samvittighet for å ikke være langt strengere enn de offisielle rådene!

Skamme oss? Den generelle anbefalingen er jo å unngå særlig besøk i hjemmet nå. Jeg vil si at det å invitere 17 barn til hjemmebesøk er nokså tåpelig og egoistisk - de fleste med en viss porsjon skammevett klarer å drøye med storbesøk i to uker.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 0.12):

Her avlyser vi barnebursdag for barnet født i januar. Skal heller med med bestekompis på badeland når det åpner igjen og gir ungen en ekstra fin gave i år.

Anonymkode: 9fa0a...63f

Samme her. 

Anonymkode: 13dfb...b3d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...