AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Jeg er interessert i denne pc'n, egentlig kun pha prisen. Er den kjapp og grei? Skal bruke den til å lese mail, Skype, betale regninger, google, kvinneguiden... Jeg skal ikke bruke den til studier eller masse skriving. Har ikke peiling derfor spør jeg her inne. Når man kjøper en helt ny pc, hva må man da gjøre for å få den til å virke? Har alltid hatt kjærester som har tatt seg av dette, men nå må jeg fikse alt selv.. Anonymkode: 1c9ca...c57
stan Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Den bør fungere til det du nevner. Spill og kanskje HD video kan være begrensningen.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 stan skrev (15 minutter siden): Den bør fungere til det du nevner. Spill og kanskje HD video kan være begrensningen. Jeg har ikke lyst at den bruker 10 sek på å skifte nettsted, for det gjør den jeg har nå, men den er 4-5 år gammel Ts Anonymkode: 1c9ca...c57
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Jeg ville kanskje snust litt på de som er litt dyrere enn det der, rundt 4-5000 til det bruket, men jeg er kresen. Tåler ikke PC-er med masse rare feil og tregheter. Hadde en liknende av samme merke som var helt urimelig treig til vanlig surfing på nettet, uten at det var noen god grunn til det. Core i3 er jo blant de dårligste prosessorene til Intel, spesielt med en standard prosessorhastighet så lav som 1,20 ghz, så jeg ville sett etter en rimelig i5 om jeg først skulle investere. Anonymkode: bf20a...7d2 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ville kanskje snust litt på de som er litt dyrere enn det der, rundt 4-5000 til det bruket, men jeg er kresen. Tåler ikke PC-er med masse rare feil og tregheter. Hadde en liknende av samme merke som var helt urimelig treig til vanlig surfing på nettet, uten at det var noen god grunn til det. Core i3 er jo blant de dårligste prosessorene til Intel, spesielt med en standard prosessorhastighet så lav som 1,20 ghz, så jeg ville sett etter en rimelig i5 om jeg først skulle investere. Anonymkode: bf20a...7d2 Opprinnelig koster den over 5700 men er på salg til 2999,- Kanskje det bare er lureri? 🤔 Ts Anonymkode: 1c9ca...c57
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Les reviews så finner du ut mer om folk er fornøyd med den eller ikke.. Anonymkode: bb0f6...e99
Gjest Lasox Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 Litt vanskelig å si, men dersom du skal kun bruke til de tingene som du nevner hva er det som er galt med nettbrett? Mye billigere og mange av de har også svært god batteritid.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Opprinnelig koster den over 5700 men er på salg til 2999,- Kanskje det bare er lureri? 🤔 Ts Anonymkode: 1c9ca...c57 Det så jeg ikke! De har jo kommet frem at de er litt slu når det kommer til prissetting i den bransjen, så man kan jo aldri være sikker på hva de kan finne på. Det jeg vet er at jeg ikke ville betalt 5700 for en PC med så lave spesifikasjoner, for i den prisklassen forventer man litt mer enn det der. Klarer ikke å finne noen tester av den på Google heller, så det er litt vanskelig å bedømme. Når det kommer til det andre spørsmålet ditt, så er det ganske rett frem hvordan man får en ny PC opp og kjøre. Man starter den egentlig bare, og så kommer det opp en enkel veiviser som guider deg igjennom det. Man trenger ikke noen særlige PC-kunnskaper for å få det til. Ellers er det også et tips å ikke falle for å kjøpe ekstra antivirusprogramvare når du skal ha ny PC, for Windows-PC-er har innebygd slik programvare som er mer enn bra nok. Anonymkode: bf20a...7d2 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Les reviews så finner du ut mer om folk er fornøyd med den eller ikke.. Anonymkode: bb0f6...e99 Det var ikke noe kommentater fra tidligere kjøpere. Ts Anonymkode: 1c9ca...c57
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #10 Skrevet 7. januar 2021 Lasox skrev (5 minutter siden): Litt vanskelig å si, men dersom du skal kun bruke til de tingene som du nevner hva er det som er galt med nettbrett? Mye billigere og mange av de har også svært god batteritid. Skal skrive mailer og skype. Er det greit å gjøre med nettbrett? Ts Anonymkode: 1c9ca...c57
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det så jeg ikke! De har jo kommet frem at de er litt slu når det kommer til prissetting i den bransjen, så man kan jo aldri være sikker på hva de kan finne på. Det jeg vet er at jeg ikke ville betalt 5700 for en PC med så lave spesifikasjoner, for i den prisklassen forventer man litt mer enn det der. Klarer ikke å finne noen tester av den på Google heller, så det er litt vanskelig å bedømme. Når det kommer til det andre spørsmålet ditt, så er det ganske rett frem hvordan man får en ny PC opp og kjøre. Man starter den egentlig bare, og så kommer det opp en enkel veiviser som guider deg igjennom det. Man trenger ikke noen særlige PC-kunnskaper for å få det til. Ellers er det også et tips å ikke falle for å kjøpe ekstra antivirusprogramvare når du skal ha ny PC, for Windows-PC-er har innebygd slik programvare som er mer enn bra nok. Anonymkode: bf20a...7d2 Må man ikke innstallere ditt og datt da ? Windowspakke++ Ts Anonymkode: 1c9ca...c57 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #12 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Må man ikke innstallere ditt og datt da ? Windowspakke++ Ts Anonymkode: 1c9ca...c57 Windows er allerede installert Det eneste du trenger å gjøre er å gå igjennom veiviseren for enkle konfigurasjoner, som å skrive inn navn, bestemme passord om du ønsker det, fargevalg og ting i den gata. Ikke noe mer komplisert enn det, i hvert fall. Anonymkode: bf20a...7d2 1
AnonymBruker 42 Skrevet 7. januar 2021 #13 Skrevet 7. januar 2021 Det enkleste her blir jo helt klart å få seg en ny kjæreste. Om det ikke er aktuelt, så vil jeg anbefale deg å søke på internettet.no hvordan man skal formatere og innstallere operativsystem på nytt selv . Den "5 år gamle" PCen burde fungere utmerket til ditt formål og bruk... OM du skulle velge å kjøpe lÆpptopp i en butikk ( isteden for å få deg ny kjæreste), så trenger du ikke gjøre noen ting for å få den til å "virke" annet enn å trykke på "kraft-knappen" (som regel)..
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #14 Skrevet 7. januar 2021 Beeblebrox skrev (43 minutter siden): Det enkleste her blir jo helt klart å få seg en ny kjæreste. Om det ikke er aktuelt, så vil jeg anbefale deg å søke på internettet.no hvordan man skal formatere og innstallere operativsystem på nytt selv . Den "5 år gamle" PCen burde fungere utmerket til ditt formål og bruk... OM du skulle velge å kjøpe lÆpptopp i en butikk ( isteden for å få deg ny kjæreste), så trenger du ikke gjøre noen ting for å få den til å "virke" annet enn å trykke på "kraft-knappen" (som regel).. Min 5 år gamle laptop må ha ledningen i nonstop for å virke, den klarer ikke å lade lengre. Den er også sykt treig, den bare ruller og ruller når den skal skifte side, og bruker flere minutt av og til. Ts Anonymkode: 1c9ca...c57
AnonymBruker 42 Skrevet 7. januar 2021 #15 Skrevet 7. januar 2021 Om den må ha ledning i "nonstop" så er vel bætteriet ødelagt/døende, og ikke stort du kan gjøre med (uten at det koster mer enn det smaker). Det at den er treig derimot kan du antageligvis gjøre noe med.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #16 Skrevet 8. januar 2021 Beeblebrox skrev (2 minutter siden): Om den må ha ledning i "nonstop" så er vel bætteriet ødelagt/døende, og ikke stort du kan gjøre med (uten at det koster mer enn det smaker). Det at den er treig derimot kan du antageligvis gjøre noe med. Da jeg lastet ned windows 10 i sin tid, ble den veeeldig treig. Ts Anonymkode: 1c9ca...c57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå