AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Og personen som begår kriminaliteten ikke er norsk eller registrert i Norge, kan man fortsatt anmelde personen? Må man anmelde i landet personen befinner seg, eller i Norge? Blir vel vanskelig å anmelde noen som ikke er bosatt her og heller ikke har noe tilknytning til Norge. Anonymkode: 016e2...6af
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Du kan anmelde, men det er ikke sikkert politiet klarer å fange skurken. Anonymkode: fa18d...786
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan anmelde, men det er ikke sikkert politiet klarer å fange skurken. Anonymkode: fa18d...786 Men hvis man vet hvem personen er, om det er en man har hatt kontakt med over nett? Anonymkode: 016e2...6af
AnonymBruker 42 Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Klart du kan. Hvorvidt du kommer noen vei, eller om det i hele tatt blir prioritert - det er en helt annen sak. Disse tingene henger jo selvsagt mye på hva slags kriminalitet og "alvorlighetsgrad" det er snakk om... Politiet i Norge er overarbeidet og underbemannet, så ikke regn med noe annet enn ett "henlagt etter bevisets stilling"-brev i posten, selv om det er en "grov" sak...
Mezzosoprena Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og personen som begår kriminaliteten ikke er norsk eller registrert i Norge, kan man fortsatt anmelde personen? Må man anmelde i landet personen befinner seg, eller i Norge? Blir vel vanskelig å anmelde noen som ikke er bosatt her og heller ikke har noe tilknytning til Norge. Anonymkode: 016e2...6af Du anmelder til politiet i Norge, hvis saken er alvorlig nok følger de de rette kanaler og tar saken videre til de rette instanser der vedkommende bor.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Såg hun legen på Åsted Norge, hun trodde også hun kjente svindleren, men det viste set å være et omfattende kriminelt nettverk.. Anonymkode: f9690...ffd
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og personen som begår kriminaliteten ikke er norsk eller registrert i Norge, kan man fortsatt anmelde personen? Må man anmelde i landet personen befinner seg, eller i Norge? Blir vel vanskelig å anmelde noen som ikke er bosatt her og heller ikke har noe tilknytning til Norge. Anonymkode: 016e2...6af Norsk politi har samarbeid med politimyndighetene i andre land, og dersom det blir en større sak, for eksempel ved at flere anmelder den samme personen, og avhengig av alvorlighetsgrad, kan det føre til at det tas tak i saken. Det er ikke til å komme bort fra at mindre alvorlige saker lett kan bli henlagt av den grunnen du nevner. Det blir umulig å svare deg konkret når du gir såpass lite informasjon, så du bør ta opp dette med politiet der du bor. Anonymkode: c7ae3...294 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #8 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 7.05): Norsk politi har samarbeid med politimyndighetene i andre land, og dersom det blir en større sak, for eksempel ved at flere anmelder den samme personen, og avhengig av alvorlighetsgrad, kan det føre til at det tas tak i saken. Det er ikke til å komme bort fra at mindre alvorlige saker lett kan bli henlagt av den grunnen du nevner. Det blir umulig å svare deg konkret når du gir såpass lite informasjon, så du bør ta opp dette med politiet der du bor. Anonymkode: c7ae3...294 Tusen takk for svar. Jeg har vært utsatt for en psykopat over nett som har utsatt meg for psykisk mishandling over tid. Jeg har fått senskader. Personen er bosatt i et annet land. Jeg vil nok ikke komme noe vei med en anmeldelse, og om personen er psykopat så vil vedkomne nok uansett manipulere systemet trill rundt, så jeg vil nok bare tape på det. Er nok best at jeg holder meg helt unna og fortsetter å ha null-kontakt. Så må jeg heller vurdere å anmelde om jeg skulle bli utsatt for noe slikt igjen av en annen person. Jeg har bare trodd at det ikke gikk an å anmelde en person som ikke har tilknytning til Norge. Men da vet jeg det til neste gang at det er mulig. ts Anonymkode: 016e2...6af
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 Teatrica skrev (På 7.1.2021 den 22.48): Du anmelder til politiet i Norge, hvis saken er alvorlig nok følger de de rette kanaler og tar saken videre til de rette instanser der vedkommende bor. Takk for svar. Jeg tror jeg skal la saken ligge, og ikke involvere meg mer med personen. Tror det er best for min egen del å holde meg langt unna. Men det er greit å vite at det er mulig om man skulle bli utsatt for noe nytt av en annen person. ts Anonymkode: 016e2...6af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå