AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Ei jeg kjenner pleide å gi sovetabletter til barnet sitt som var aktivt og sov lite, forde hun ble så sliten. Ikke var hun alenemor eller uten nettverk. Ikke hadde ungen ADHD forde den var altfor liten til å kunne diagnoseres. Var bare en aktiv gutt med lite søvnbehov som hun sa selv. Men fikk Alt så utskrevet sovetabletter av legen for at ung en var slitsom. Hun selv brukte ordet slitsom. Jeg ser gutten ofte, han er en nydelig gladgutt. Kan ikke skjønne at det er gitt søvnmedikamenter til et barn hvor det ikke er medisinsk nødvendig. Ville tro at å be om avlastning for mor ville vært første som ble prøvd. Jeg kunne stilt opp hvis jeg viste det. Og det sa jeg og, hun ble sur. Hva tenker andre om å gi sovetabletter til barn generelt? trenger ikke ta utgangspunkt i denne historien. Anonymkode: 8f0e6...e0f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Hadde aldri gitt sovemedisiner til barnet mitt... Rart legen gjorde dette! Men nå er det vel litt vesentlig hvor gammelt barnet er? Anonymkode: f7855...ed7 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 På generelt grunnlag tenker jeg det er greit hvis det er nødvendig for barnet og det beste for h*n. Syns ikke det er greit hvis det er fordi de voksene er sliten og lei. Anonymkode: 4198f...d2a 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Ja, hun er den teiteste moren i verden. Du er mye bedre! Okey, ferdig med den biten. Ingen leger skriver ut innsovningspiller til barn, det er sikkert melatonin. Ikke farlig Anonymkode: 233dd...638 8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, hun er den teiteste moren i verden. Du er mye bedre! Okey, ferdig med den biten. Ingen leger skriver ut innsovningspiller til barn, det er sikkert melatonin. Ikke farlig Anonymkode: 233dd...638 Hmmm har du tatt sovetablett kanskje? 🤣🤣 Typisk kommentar på kg. Jeg har ikke sagt jeg har barn. Tabletten begynte på V, men når jeg søkte på den så dukket tre litt like navn opp, og jeg husket ikke helt navnet. Anonymkode: 8f0e6...e0f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 D er ikke greit. Man skriver ikke ut til voksne en gang - grunnen er at det ikke løser noe som Helst. Man skal heller finne ut årsaken til at noen sover dårlig. Man dekker kun over et potensielt problem. Til og med voksne får ikke innsovningsmedikamenter for mer enn ca en uke av gangen Anonymkode: 367d9...a05 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde aldri gitt sovemedisiner til barnet mitt... Rart legen gjorde dette! Men nå er det vel litt vesentlig hvor gammelt barnet er? Anonymkode: f7855...ed7 4 år nå. Fikk det rundt 3 år gammel tror jeg. Anonymkode: 8f0e6...e0f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 Jeg tipper du ikke vet hele historikken her, men det gjør legen. Stol på at legen har gjort de undersøkelsene som skal gjøres. Anonymkode: 63b3d...840 10
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): D er ikke greit. Man skriver ikke ut til voksne en gang - grunnen er at det ikke løser noe som Helst. Man skal heller finne ut årsaken til at noen sover dårlig. Man dekker kun over et potensielt problem. Til og med voksne får ikke innsovningsmedikamenter for mer enn ca en uke av gangen Anonymkode: 367d9...a05 Var det jeg tenkte og! Og gutten sov vistnok godt, men var våken og klar til å leke etter 5 timer søvn. Jeg ser jo det er lite for et barn på natta, men tror hun lot han sove lenge på dagen og... Litt som å bite seg selv i leggen kanskje.. Anonymkode: 8f0e6...e0f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #10 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hmmm har du tatt sovetablett kanskje? 🤣🤣 Typisk kommentar på kg. Jeg har ikke sagt jeg har barn. Tabletten begynte på V, men når jeg søkte på den så dukket tre litt like navn opp, og jeg husket ikke helt navnet. Anonymkode: 8f0e6...e0f Vallergan? Det er i såfall ikke en sovemedisin. Det er allergimedisin med trøtthet som bivirkning Anonymkode: d53c7...661 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tipper du ikke vet hele historikken her, men det gjør legen. Stol på at legen har gjort de undersøkelsene som skal gjøres. Anonymkode: 63b3d...840 Hørte bare historien som moren beskrev. Men så er jo spørsmålet hva folk synes generelt da. Anonymkode: 8f0e6...e0f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #12 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vallergan? Det er i såfall ikke en sovemedisin. Det er allergimedisin med trøtthet som bivirkning Anonymkode: d53c7...661 Det er for langt ord, var ikke den. Men nå er det generelt å gi barn uten medisinsk grunn da, at de skal få medikamenter for å sove. Anonymkode: 8f0e6...e0f
Blueblizz Skrevet 7. januar 2021 #13 Skrevet 7. januar 2021 Definitely vallergan. Eneste utenom melatonin som blir skrevet ut til barn. 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #14 Skrevet 7. januar 2021 Jeg fikk innsovningstabletter som barn. Har det helt fint jeg😊 Anonymkode: 800ce...42e 3
Pinkee Skrevet 7. januar 2021 #15 Skrevet 7. januar 2021 Jeg brukte sovemedisin til ene barnet mitt. Det var gull verdt! Endelig klarte vi å få normal søvnrytme. Selvsagt ble barnet grundig sjekket av lege, og vi hadde en lang samtale rundt problemet, for å avdekke hva som var beste løsningen. Hadde også snakket flere ganger med helsesøster om det. Men, jeg er sikkert et monster, og barnet er ødelagt for all fremtid! 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #16 Skrevet 7. januar 2021 Jeg blander meg ikke borti hva andre gjør, men jeg ville aldri gitt sovetablett til mine barn dersom det ikke var strengt nødvendig. Et barn i familien var på overnattingsbesøk hos ei venninne og ble da gitt melatonin uten å spørre foreldrene først.. Noen ganger lurer jeg virkelig på hva folk tenker med.. Anonymkode: 42d00...d6e 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #17 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Ei jeg kjenner pleide å gi sovetabletter til barnet sitt som var aktivt og sov lite, forde hun ble så sliten. Ikke var hun alenemor eller uten nettverk. Ikke hadde ungen ADHD forde den var altfor liten til å kunne diagnoseres. Var bare en aktiv gutt med lite søvnbehov som hun sa selv. Men fikk Alt så utskrevet sovetabletter av legen for at ung en var slitsom. Hun selv brukte ordet slitsom. Jeg ser gutten ofte, han er en nydelig gladgutt. Kan ikke skjønne at det er gitt søvnmedikamenter til et barn hvor det ikke er medisinsk nødvendig. Ville tro at å be om avlastning for mor ville vært første som ble prøvd. Jeg kunne stilt opp hvis jeg viste det. Og det sa jeg og, hun ble sur. Hva tenker andre om å gi sovetabletter til barn generelt? trenger ikke ta utgangspunkt i denne historien. Anonymkode: 8f0e6...e0f Synes du skal holde deg for god til å synse i andres liv. Det har du strengt tatt ikke en dritt med. Mitt barn har en diagnose som ikke er så synlig og som veldig få vet om pga vi ikke ønsker stigma rundt diagnosen. Barnet får melatonin i samråd med legen vår og har det helt fint. Pass heller på ditt eget liv enn å spekulere i andres. Folk forteller ikke alt om utfordringer de har hjemme. Anonymkode: 69825...529 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #18 Skrevet 7. januar 2021 Hvis barnet bare sover 5 timer om natta så er ikke dette bra for barnets utvikling, hjernens utvikling etc, så det er god grunn til å bruke en form for hjelp til søvn. Vallergan og melatonin er det som gis til små barn, og begge er ufarlig og ingen er sovemedisin. et barn som sover 5 timer om natta vil være trøtt hele dagen. Og om foreldrene også bare sover 3-5 timer om natta hjelper det heller ikke stort med avlastning innimellom. Det kan være dette barnet har søvnforstyrrelser. Og selv om moren har fortalt deg dette har du uansett ikke hele historien. Den har legen fått. Anonymkode: 63b3d...840 3
Mezzosoprena Skrevet 7. januar 2021 #19 Skrevet 7. januar 2021 Jeg skulle egentlig svare at man selvfølgelig ikke gir sovetabletter til barn, men så ser jeg at det er legen som har skrevet ut dette... Det er jo heller ikke sikkert at det er ren sovemedisin, men f.eks. allergimedisiner som har som bivirkninger at man blir trøtt - men det blir gjerne kalt "sovemedisin" fordi det er det man da bruker det til... Jeg vil tro legen vet mer om dette og forholdene rundt enn deg - så da sier jeg at det er noe jeg selv kunne ha gjort. Jeg fikk selv sovemedisin ved noen anledninger som barn - og tror neimen meg ikke har har tatt noen særlig skade av det gitt 😂 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #20 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ei jeg kjenner pleide å gi sovetabletter til barnet sitt som var aktivt og sov lite, forde hun ble så sliten. Ikke var hun alenemor eller uten nettverk. Ikke hadde ungen ADHD forde den var altfor liten til å kunne diagnoseres. Var bare en aktiv gutt med lite søvnbehov som hun sa selv. Men fikk Alt så utskrevet sovetabletter av legen for at ung en var slitsom. Hun selv brukte ordet slitsom. Jeg ser gutten ofte, han er en nydelig gladgutt. Kan ikke skjønne at det er gitt søvnmedikamenter til et barn hvor det ikke er medisinsk nødvendig. Ville tro at å be om avlastning for mor ville vært første som ble prøvd. Jeg kunne stilt opp hvis jeg viste det. Og det sa jeg og, hun ble sur. Hva tenker andre om å gi sovetabletter til barn generelt? trenger ikke ta utgangspunkt i denne historien. Anonymkode: 8f0e6...e0f Her dømmer du uten å vite nok, riktignok noe misvisende å si at det bare er fordi barnet er slitsomt. Ingen leger hadde skrevet ut sovemedisin til barn på bakgrunn av det alene. Det finnes barn som har store sovevansker, og det er ikke bra å gå slik over tid hverken for barnet eller foreldrene. Anonymkode: ad275...0f8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå