Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor svarer du ikke? 

jeg får så sykt dårlig samvittighet de gangene jeg ikke svarer. Er det et spm jeg må svare på, så sier jeg at jeg må svare senere hvis jeg har dårlig tid. Tar meg to sekunder. 

Anonymkode: 6de3e...976

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typ opptatt, ser meldingsvarselen, men dytter den vekk og tenker jeg skal svare senere, for så å glemme det. 

Svarer da når jeg husker eller ser det, om det er 2 timer eller 2 dager etter😂 

Beklager alltid om så for sent svar

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor svarer du ikke? 

jeg får så sykt dårlig samvittighet de gangene jeg ikke svarer. Er det et spm jeg må svare på, så sier jeg at jeg må svare senere hvis jeg har dårlig tid. Tar meg to sekunder. 

Jeg vil svare når det passer meg, og ikke umiddelbart når meldingene detter inn.

Anonymkode: e56cb...fab

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer (i hvert fall hvis det er et spørsmål) på meldinger, men jeg føler ikke jeg må svare umiddelbart med mindre det er en grunn til at det haster med svaret.

Hvis noen spør hvordan jeg har det og om vi skal finne på noe en dag, så kan jeg gjerne vente til kvelden med å svare, selv om meldingen ble sendt på dagtid. Hvis jeg er på jobb svarer jeg ikke på private meldinger med mindre det haster.

Anonymkode: dbd7a...6e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

har perioder hvor jeg bare ønsker å stenge alt av og være i min egen boble, det vil si null telefon

Anonymkode: f4462...968

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Pga mas og jeg ikke ønsker å svare alltid (oftest øvrig familie som bare mååååå møtes og spør og maser om det, og de tar ikke hint eller avvisning bra, så da ignorerer jeg). Samme med "venner" som er bekreftelsessyke og ikke trives i eget selvskap som maser.

Svarer normale oppegående folk som ikke graver eller spør om flere datoer om man svarer "passer ikke". Folk som tar nei for et nei og ikke er plagsomme svarer jeg på sekundet.

Anonymkode: 82c2b...6a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk svarer ikke når denne personen som har sendt melding ikke er viktig 

Anonymkode: 5defb...93c

• Liker 3
Gjest Gagaen
Skrevet

eg har såpass folkeskikk at eg svarer samme dag når folk sender melding. Og eg vil forvente det same av dei eg sender melding til. Eg er voksen og sender ikkje melding som ikkje er nødvendig og akkurat som at eg forventer svar face to face så forventer eg svar på melding og. 

Skrevet

Jeg svarer når det passer meg og det kommer veldig an på avsender. Folk som jeg vet alltid sender svada på Snap havner nederst i køen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Camillapb skrev (7 minutter siden):

Typ opptatt, ser meldingsvarselen, men dytter den vekk og tenker jeg skal svare senere, for så å glemme det. 

Svarer da når jeg husker eller ser det, om det er 2 timer eller 2 dager etter😂 

Beklager alltid om så for sent svar

Det er jeg flink til! 🙈 Tenker man skal svare senere så glemmer man av hele greia. Huff 🤪

Anonymkode: 3fb7f...46e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hender at jeg venter med å åpne meldinger, men ikke hvis jeg har åpnet dem. Kan handle om at de spør om noe jeg ikke har tatt stilling til eller ikke har overskudd til å ta der og da. Eller at jeg trenger tid til å formulere et skikkelig svar.

Anonymkode: 3cbc1...18f

• Liker 1
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden din, TS, men jeg har et spørsmål i samme gate:

Hvorfor venter folk til i siste liten med å svare/bekrefte avtaler? Til og med når de selv har tatt initiativet i utgangspunktet, så det kan jo ikke være fordi de ikke vil ...? Det er SÅ irriterende.

AnonymBruker
Skrevet

Har det noen dager så hektisk at jeg føler jeg ikke rekker puste engang, da kan det hende jeg glemmer å svare en melding, men jeg pleier som oftest svare med en gang for å ikke glemme det.

Anonymkode: ae39d...0ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prioriterer alltid å svare de jeg er mest glad i. Alle andre blir prioritert ned om jeg har ting å gjøre. 

Anonymkode: 12685...a60

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor svarer du ikke? 

Ikke å svare er også et svar ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurte på det samme selv, men mange jeg snakker med på Messenger, bruker flere dager, noen ganger uker eller måneder på å svare. Ofte er det fordi det kanskje ikke haster sånn. Føler noen ganger det er jeg som er for rask... så har bevisst ventet noen dager med å svare dem noen ganger.

Anonymkode: bb417...9b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg irriterer meg over det samme, ts. Hvis noen sender en kort mld med et spørsmål, så svarer jeg alltid i løpet av dagen. Og hvis jeg skjønner at det haster å svare så fort jeg ser meldingen, så svarer jeg så fort jeg kan. Jeg har derimot andre meldingstråder gående med venner hvor vi skriver langt og innholdsrikt til hverandre, og sånne meldinger svarer vi når vi har tid til å sette oss ned og svare skikkelig. Det kan være både dager, uker og av og til lengre mellom hver gang en av oss skriver. Men dette blir jo noe helt annet, mer som gammeldags «brevveksling» 😊

Anonymkode: 98158...d31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har perioder der jeg tenker de sender melding mest for å være greie og at de egentlig ikke er så opptatt av meg, så da slipper de å forstyrres av svar fra meg. Jeg vet det ikke stemmer og at det forstyrrer mer for dem å lure på hvorfor de ikke får svar, men jeg har ikke alltid så mye innsikt. Føler uansett at jeg er en byrde for alle vennene mine og på denne måten blir det faktisk sant 🤷‍♀️

Anonymkode: 522f5...cb1

AnonymBruker
Skrevet

Får endel meldinger i løpet av en dag, og har i det store og hele mange baller i luften. Har rett og slett ikke tid. Svarer når jeg kan.

Anonymkode: 8f51b...001

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg sender melding og de jeg sender til er opptatt så vil jeg heller at de venter enn at de sender melding om at de er opptatt og svarer senere. Sender jeg melding er det nesten aldri viktig så da føler jeg at jeg brydde dem siden de tok seg tid mens de var opptatt til å si ifra at de er opptatt...

Anonymkode: c810d...f36

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...