AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Jeg blir så fascinert over folk som ikke klarer å holde på en hemmelighet, når de blir fortalt noe viktig eller alvorlig, og de får beskjed om å ikke spre det videre. Min søster er sånn, men hun har null selvinnsikt så hun forstår det ikke selv. Får hun noe fortalt av meg eller andre, med beskjed om å ikke si det videre, så ringer hun til vår mor med en gang og forteller det, eller forteller det videre til andre. Anonymkode: 0dfbf...3d7 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Fordi de elsker drama, jeg er en slik person dessverre. Elsker å fortelle ting som sjokkerer litt Anonymkode: ede9b...1d4 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 Tror de elsker oppmerksomhet? Og føler seg kule om de har noe nytt og juicy å fortelle. Har ei sånn i nabolaget, hun elsker å fortelle ting videre. Den og den har fødselsdepresjon, naboparet har startet adopsjonsprosessen, det og det barnet har fått en diagnose, hun og han har gått fra hverandre, osv. Jeg forteller henne aldri noenting som jeg ikke ønsker at hele bygda skal vite. Ja, bor på bygda😉 Anonymkode: 5f50f...329 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi de elsker drama, jeg er en slik person dessverre. Elsker å fortelle ting som sjokkerer litt Anonymkode: ede9b...1d4 Blir du selv fornærmet om de rundt deg forteller dine fortrolige opplysninger videre? Anonymkode: 5f50f...329 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir du selv fornærmet om de rundt deg forteller dine fortrolige opplysninger videre? Anonymkode: 5f50f...329 Hun liker jo drama. Hun blir sikkert fornærmet, men da blir det jo drama rundt det. Anonymkode: 3a0c2...35f 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Jeg har ei sånn venninne. Hun klarer det bare ikke. Det MÅ liksom bli samtaleemne neste gang hun møter noen hun kanskje kan fortelle det til. Heldigvis er ikke hemmelighetene så drøye, men likevel. Anonymkode: e6cc8...310 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi de elsker drama, jeg er en slik person dessverre. Elsker å fortelle ting som sjokkerer litt Anonymkode: ede9b...1d4 Hvis du blir fortalt noe alvorlig i all fortrolighet, klarer du ikke å holde munn om det, selv om det klør inni deg til å fortelle det videre? Hvordan reagerer du hvis du har fortalt videre noe som du fikk beskjed om å holde tett, og så blir det oppdaget at du har spredt det videre? Ts Anonymkode: 0dfbf...3d7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror de elsker oppmerksomhet? Og føler seg kule om de har noe nytt og juicy å fortelle. Har ei sånn i nabolaget, hun elsker å fortelle ting videre. Den og den har fødselsdepresjon, naboparet har startet adopsjonsprosessen, det og det barnet har fått en diagnose, hun og han har gått fra hverandre, osv. Jeg forteller henne aldri noenting som jeg ikke ønsker at hele bygda skal vite. Ja, bor på bygda😉 Anonymkode: 5f50f...329 Må legge til at akkurat denne damen er ufør og har ikke så mye som skjer i livet sitt ellers, så kan hende det var der det startet. Begrenset hvor interessante samtaler man kan holde når det skjer lite på hjemmebane og man heller ikke har noen hobbyer, ikke er interessert i politikk, samfunnet, osv. Anonymkode: 5f50f...329 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis du blir fortalt noe alvorlig i all fortrolighet, klarer du ikke å holde munn om det, selv om det klør inni deg til å fortelle det videre? Hvordan reagerer du hvis du har fortalt videre noe som du fikk beskjed om å holde tett, og så blir det oppdaget at du har spredt det videre? Ts Anonymkode: 0dfbf...3d7 Nei, som oftest ikke. Men de fleste av vennenne mine klarer ikke å holde på hemmeligheter heller, så det har ikke vært noe problem. Det jeg ikke vil at andre skal vite holder jeg for meg selv... Anonymkode: ede9b...1d4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #10 Skrevet 7. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hun liker jo drama. Hun blir sikkert fornærmet, men da blir det jo drama rundt det. Anonymkode: 3a0c2...35f Jeg forteller ingen mine dypeste hemmeligheter. Da slipper man å tenke over av kanskje andre får vite det Anonymkode: ede9b...1d4 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Skrevet 7. januar 2021 Om en skal holde noe hemmelig så må en holde det for seg selv. Anonymkode: 5d687...ffc 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #12 Skrevet 8. januar 2021 Single kvinner og de fleste menn er de beste til å holde på hemmeligheter. Kvinner som er i forhold stoler jeg ikke på fordi de på død og liv bare MÅ fortelle det til mannen, selv om man har gitt beskjed om at ikke engang han skal få vite noe. "Jeg forteller jo mannen alt." 🙄 Du skal ikke gjøre det når det ikke er deg det handler om. Har brent meg på dette flere ganger. Det er også disse som oftere slarver til andre venninner. Min erfaring er at single kvinner ikke driver på sånn, de kan man stole på. Anonymkode: e9551...c3c 2
Eignarf Skrevet 8. januar 2021 #13 Skrevet 8. januar 2021 Jeg kan holde på en hemmelighet, hvis jeg får beskjed om å ikke si det videre til noen. Det er dog ikke alltid jeg vet om noe er hemmelig eller ikke, så den personen som forteller meg det, må fortelle at det er hemmelig. Og hvis for eksempel jeg hadde et vennepar, men var opprinnelig venn med den ene, føler jeg det hadde vært feil å holdt det skjult hvis jeg fikk vite noe den personen jeg var minst venn med, hadde gjort. Hadde det vært utroskap, hadde det vært uaktuelt å holdt det skjult. Men også hvis det var mindre alvorlige saker det var snakk. Det samme gjelder hvis jeg har flere venner og jeg er mest venn med noen. Og de jeg er mindre venn med, forteller meg en hemmelighet, som omhandler de andre. Da er det ikke sikkert jeg klarer å holde det. Men jeg ønsker helst ikke å bli satt i en slik posisjon heller. Likedan hvis jeg føler ting noen har fortalt meg noe og det skal være hemmelig - om jeg føler det er fare for at personen er ille ute eller skal gjøre noe med seg selv, tenker jeg det er bedre å bryte tilliten enn å risikere at noe skjer. Utover det, føler jeg at jeg er en person som kan holde på hemmeligheter. Har ikke behov for å fortelle andre sine hemmeligheter videre. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #14 Skrevet 8. januar 2021 En jeg studerte med var slik. Hun kunne fortelle slikt videre umiddelbart selv om hun hadde fått beskjed om å holde det hemmelig. Hun var ikke en typisk dramaqueen utad, men heller høflig og litt konservativ. Dømmende og hadde lite selvironi. Var veldig stille, og gjorde ingenting ut av seg. Bare satt der. Vanligvis. Etter hvert åpnet hun munnen, og jeg la merke til at hun alltid sladret om ubetydelige ting som feks at noen hadde gjort noe i forelesning osv. Det var alltid negative ting om andre hun kom med. Baksnakking. Og jeg husker også et tilfelle der hun sa at hun bare måtte fortelle noe som ''Gry'' hadde fortalt henne i går. Men vi måtte love og ikke si noe til henne om det, fordi hun hadde lovet å holde det hemmelig. Jeg tror hun slet med selvbildet og var usikker. Hun kunne ikke være seg selv, og måtte derfor komme med det hun trodde var spennende sladder for å kunne bidra i samtaler etc. Bare min teori. Anonymkode: 9159b...790 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #15 Skrevet 8. januar 2021 Jeg kjenner ingen som ville si det videre hvis det er noe alvorlig og jeg ba dem holde det for seg selv. De som ikke klarer å holde det, er noen skikkelige søppelmennesker som jeg hadde brutt kontakten med tvert. Hvem er dere som gjør dette bare for gøy og for å lage drama?? Anonymkode: 659d9...c6e 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #16 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Single kvinner og de fleste menn er de beste til å holde på hemmeligheter. Kvinner som er i forhold stoler jeg ikke på fordi de på død og liv bare MÅ fortelle det til mannen, selv om man har gitt beskjed om at ikke engang han skal få vite noe. "Jeg forteller jo mannen alt." 🙄 Du skal ikke gjøre det når det ikke er deg det handler om. Har brent meg på dette flere ganger. Det er også disse som oftere slarver til andre venninner. Min erfaring er at single kvinner ikke driver på sånn, de kan man stole på. Anonymkode: e9551...c3c Hm, jeg kjenner vel så mange løsmunnede menn som kvinner, faktisk🤔 Anonymkode: 5f50f...329
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #17 Skrevet 9. januar 2021 Fordi jeg er ei sladrekjerring😅 Jeg både elsker å høre og fortelle sladder. Så hvis jeg får vite noe juicy MÅ jeg bare si det. Men passer på at de jeg sier det til ikke sladrer videre da. Folk er klar over at jeg er sånn, og jeg er ganske ærlig om det også, så derfor får jeg sjelden vite ting før det blir «offentlig» med god grunn. Men klarer å holde på noen hemmeligheter da, det bare kommer an på hvem som forteller og hva det er. Jeg holdt feks kjeft om at favorittkollegaen vår hadde søkt seg ny jobb(og fikk den), det fikk hun fortelle selv til alles store sjokk. Men samboer og mamma forteller jeg ALT til, uansett. Anonymkode: 5f16a...d04
Gjest Chroma Skrevet 9. januar 2021 #18 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi jeg er ei sladrekjerring😅 Jeg både elsker å høre og fortelle sladder. Så hvis jeg får vite noe juicy MÅ jeg bare si det. Men passer på at de jeg sier det til ikke sladrer videre da. Folk er klar over at jeg er sånn, og jeg er ganske ærlig om det også, så derfor får jeg sjelden vite ting før det blir «offentlig» med god grunn. Men klarer å holde på noen hemmeligheter da, det bare kommer an på hvem som forteller og hva det er. Jeg holdt feks kjeft om at favorittkollegaen vår hadde søkt seg ny jobb(og fikk den), det fikk hun fortelle selv til alles store sjokk. Men samboer og mamma forteller jeg ALT til, uansett. Anonymkode: 5f16a...d04 Dårlig venn, med andre ord.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #19 Skrevet 9. januar 2021 Kjenner flere slike jeg også! Sinnsykt irriterende. Den eneste jeg stoler på 100% er min egen mann. Han sier ikke et ord til noen! Anonymkode: c9e15...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #20 Skrevet 9. januar 2021 Kan det handle om et indre trykk hos noen? Jeg er ikke en person som sladrer videre om ting, men det kan skje at jeg blir fortalt ting som gjør ekstremt inntrykk og som jeg ikke klarer å holde på alene. Jeg sladrer ikke rundt til hvem som helst, men noen ganger må jeg lufte tankene om det gjelder en alvorlig sak. F.eks., et tilfelle med ei venninne som forsvant. Hun forsvant, men jeg fikk ikke fortelle noen om det. Det har jeg snakket med behandlere om som har taushetsplikt, og selvsagt uten å nevne navn. Noen ting klarer man bare ikke å gå med alene. Anonymkode: c2573...ec7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå