AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Hei! Hvordan er det egentlig å starte på nytt med eksen? Snakker man ut om alt som gikk galt med en gang, eller venter man litt til man er helt klar for å prøve på nytt? Litt om min situasjon: Jeg og eksen var sammen i drøyt 1 år, før han gjorde det slutt for ca 4 mnd siden. Har vært litt turbulent etter bruddet, men vi har nå begynt å møtes og snakke jevnlig som før. Har prøvd å definere oss med han, og vi har blitt enige om at vi ikke er sammen, men at vi ønsker å møtes å se hvordan det går og utvikler seg. Vi har en regel om at vi ikke skal holde på med andre samtidig, at nå er det oss vi skal fokusere på, på en måte. En stor grunn til at det ble slutt (i mine øyne, og det jeg føler på) var mangel på kommunikasjon. Det var en del misforståelser, og det at vi er to forskjellige personer med forskjellige behov. Jeg er mer den typen som trenger litt mer bekreftelse enn kanskje han. Når jeg ønsket å ta opp ting, endte det hver gang i krangel. Jeg fikk ikke uttrykt meg helt, og han ble alltid oppgitt og irritert. De tingene jeg ønsket å ta opp, ble bare skjøvet under teppet, og måtte bli tatt opp kort tid etter siden det ikke ble noe endring. Et resultat av dette er at jeg kvier meg til å ta opp en minste ting angående forholdet, og dermed svekket tillit (også svekket tillit nå pga han dumpet meg). Jeg føler det er mye som ligger å lurer enda bak forholdet vårt, som vi egentlig må snakke om å ting vi må bli enige om. Kanskje jeg gjør ting han ikke liker? Men det vet jeg ikke fordi vi har aldri snakket om slike ting. Vi har blitt enige nå om å starte på nytt, med helt blanke ark, men samtidig føler jeg vi MÅ få snakket om disse tingene. Men igjen tørr jeg ikke ta opp samtalen, i frykt om at han ikke skal gidde meg mer, fordi jeg stadig må snakke om problemene. Skal jeg vente litt med å ta samtalen til vi har fått møttes en del ganger til, og da fokusere på alt det gode siden vi egentlig er på «bli kjent fasen» selvom vi har vært sammen før. Vi ønsker å bli kjent på en helt ny måte begge to. Anonymkode: 330aa...caf
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Hva er vitsen med å prøve i det hele tatt om dere ikke allerede har snakket ut om det viktigste, for så har en kontinuerlig dialog for å ikke havne i samme spor? Anonymkode: fee80...c17 8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er vitsen med å prøve i det hele tatt om dere ikke allerede har snakket ut om det viktigste, for så har en kontinuerlig dialog for å ikke havne i samme spor? Anonymkode: fee80...c17 Ts her. Har tenkt på det selv, men grunnen til at vi ikke har snakket er fordi jeg VET der blir uhyggelig og dramatisk. Sliter også med å få frem det jeg mener, fordi han er ekstremt god til å snakke for seg. Anonymkode: 330aa...caf
Trolltunge Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Vi tok opp alt som hadde vært vanskelig oss to mellom FØR vi overhodet ga det et nytt forsøk, og bestemte oss for å satse på hverandre igjen. Det tror jeg er lurt. Generelt lurt å forhandle før man kjøper noe liksom. Var mye å rydde opp i mellom oss, og forhandlingsviljen var nok betydelig større i fasen der ingen av oss tok forgitt at det ble oss to igjen. Da var det å bli enige eller gi oss opp. Ingen alternativ å halte videre. 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Trolltunge skrev (3 minutter siden): Vi tok opp alt som hadde vært vanskelig oss to mellom FØR vi overhodet ga det et nytt forsøk, og bestemte oss for å satse på hverandre igjen. Det tror jeg er lurt. Generelt lurt å forhandle før man kjøper noe liksom. Var mye å rydde opp i mellom oss, og forhandlingsviljen var nok betydelig større i fasen der ingen av oss tok forgitt at det ble oss to igjen. Da var det å bli enige eller gi oss opp. Ingen alternativ å halte videre. Men hva skal man gjøre da? Han blir jo så sint når man ønsker å ta opp ting som ikke er bra. Anonymkode: 330aa...caf
Lillemorbare Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Vi pratet også ut om alle problemene vi hadde hatt, så for oss kom til å komme og hvordan vi ønsket at forholdet skulle bli om vi valgte å satse på hverandre igjen. Det er tunge, vonde og kjipe samtaler, men det er et absolutt minimum om man ønsker at forholdet skal være levedyktig. Det er alt eller ingenting. 3
Trolltunge Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva skal man gjøre da? Han blir jo så sint når man ønsker å ta opp ting som ikke er bra. Anonymkode: 330aa...caf Du skulle ikke tatt ham tilbake før dere hadde pratet ut om problemer. Hva du skal gjøre nå...? Du må vel uansett forsøke, for det er ikke holdbart å leve i et forhold hvor dere ikke kan prate eller ordne opp i ting. Da er det vel like greit at det brister igjen (eller bærer) nå straks enn om 1-2 år. Det kommer jo ikke til å vare uten. Verre å leve slik lenge og så få brudd enn å hoppe i det. Tenker jeg, men jeg har ikke fasit, jeg svarte på hvordan vi gjorde det og hva jeg tenker er klokt. Endret 7. januar 2021 av Trolltunge 5
Kokeshi Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 Rydd opp i gamle problemer før dere vurderer om det er verdt å satse på nytt. Hvis han ikke vil prate om det, så kan man jo heller ikke forvente noen som helst bedring. 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Har tenkt på det selv, men grunnen til at vi ikke har snakket er fordi jeg VET der blir uhyggelig og dramatisk. Sliter også med å få frem det jeg mener, fordi han er ekstremt god til å snakke for seg. Anonymkode: 330aa...caf AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva skal man gjøre da? Han blir jo så sint når man ønsker å ta opp ting som ikke er bra. Anonymkode: 330aa...caf Hver så snill, ikke gå tilbake til denne mannen. En fyr som blir sint, lager helvete, snakker over deg eller blir mutt og taus hver gang man prøver å ta opp ting, er ikke en fyr man skal være sammen med. Du vil gå på nåler konstant, du vil utslette deg selv og han vil ha all makt. Så skriver du en ny tråd her om 2-3 år når dere har fått barn og du er deppa fordi du er stuck med en fæl fyr som ikke behandler deg bra. Nå har du sjansen til å legge dette forholdet bak deg, og møte en snill og god mann rundt neste sving. Anonymkode: 2e837...2fd 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #10 Skrevet 8. januar 2021 Hadde tenkt til å gi tips fordi jeg og min samboer har gått gjennom brudd og har det bedre enn noensinne med et barn og hjem sammen nå. Første runde var kaotisk og tilliten var på bunnen etter det bruddet. Men gidder ikke engang dele tips når jeg ser du skriver at han blir sur når du vil snakke om ting som er uhyggelig. Mitt tips da er å ikke gå tilbake! Her måtte vi snakke, det var mye tårer fra min side for alt som skjedde under bruddet osv, han måtte bygge opp min tillit og var villig til å gjøre ALT, også ha de ubehagelige samtalene vi måtte ha før vi satset igjen, selvom det var skikkelig dritt. Det er tydeligvis ikke denne mannen interessert i, så dette hadde ikke blitt vellykket! Tok LANG tid før vi hadde det så bra som vi kan ha det og det var mye jobb. Høres ikke ut som mannen du skriver om her hadde taklet det Dropp det! Og det kommer fra en som har en familie med sin eks (nå samboer) og elsker sånne vellykkede historier om å finne tilbake. Anonymkode: d251c...e70 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #11 Skrevet 8. januar 2021 Du forstår sikkert selv at dere ikke kan starte på nytt hvis alt skal skje på hans premisser. Dere er to likeverdige parter, begge skal bli hørt, og den ene (deg) skal ikke gå på tå hev for å unngå å irritere den andre. Anonymkode: 03055...8ad 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #12 Skrevet 8. januar 2021 Lykke til,,, det kommer aldri til å gå...så lenge han ikke vil adressere ting...uansett hva slags ordspiller han er. Nå får han sannsynligvis gratis sex,,,på en lettvint måte...men han respekterer deg ikke,, da ville han møtt deg på halvveien. Gjetter at det dere nå har blitt enige om...å se hvordan ting går...er hans idé...og at dere er ekslusive,,er din...stemmer det? Anonymkode: 18222...43a 2
Carrot Skrevet 8. januar 2021 #13 Skrevet 8. januar 2021 Jeg ville ikke gått inn i et forhold igjen på de samme premissene som tidligere og forventet ett annet utfall. Det blir som å ta på pensko på isen og tro du gar solid bakkekontakt - du går på snørra hver gang... Hva du skal gjøre, jobbe med måten du legger frem ting på, be om å ikke bli avbrutt, si at det handler om deg og dine følelser og ikke på noen måte han og hvis det er han som er problemet ikke forvent at han skal endre seg selv om du ber om det, ikke alle klarer endre seg for andre enn seg selv og basert på egne ønsker. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå