Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke gravid  men jeg og samboer har tenkt å prøve til våren. Problemet er at jeg alltid har vært redd for å føde. Jeg sliter med endometriose og har hatt vulvodyni siden jeg var 12 år fram til jeg var 25 ( er nå 27). Så er redd for alt som heter smerte som er tilknyttet underlivet. Er det noen som vet om det er mulig og be om keisersnitt?

Anonymkode: badf7...799

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da begynner du å jobbe med denne redselen nå, før dere i det hele tatt begynner å prøve. Alt annet er bare tullete.

Anonymkode: 18608...e67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da begynner du å jobbe med denne redselen nå, før dere i det hele tatt begynner å prøve. Alt annet er bare tullete.

Hvordan mener du at man skal jobbe med redselen ??

Anonymkode: 21c2b...363

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært redd for å føde selv. Har ikke endometriose, men var tidligere plaget av veldig sterke mensensmerter, så jeg tåler også dårlig smerter knyttet til det området. For meg gikk det allikevel strålende å føde. Jeg gruet meg veldig i forkant og hadde litt angst da terminen nærmet seg, men under fødselen går man liksom inn i en boble, i tillegg til at det er en kul opplevelse, som man har lyst til å oppleve. Epidural og lystgass var kjempeeffektivt for min del, så du bør absolutt be om det. Det var ikke nødvendig med lystgass lenger da jeg hadde fått epidural, for da forsvant alle smertene. Det er vondt under pressfasen, men da skal jeg love deg at du er så langt inne i din egen boble at du ikke har noe overskudd til å være redd.

Anonymkode: 40015...b4e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan mener du at man skal jobbe med redselen ??

Anonymkode: 21c2b...363

Snakke med noen vel, som man gjør med alle type redsler. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Snakke med noen vel, som man gjør med alle type redsler. 

Men altså, hører om folk hele tiden som får keisersnitt pga fødselsangst.. Folk er jo forskjellig..

Ts; ja du kan søke om det. Tror de ønsker å snakke med deg for å høre om det er noe du kan jobbe med først eller ikke. Det er viktig å tenke på at det ofte er lettere å komme seg etter vaginal fødsel. Jeg har født tre ganger og har nesten kunnet løpt ut av fødestua. Har man tatt keisersnitt er det mange uker som går med til å la såret gro igjen og kroppen komme seg. Er du en rastløs sjel som meg så er det bedre med vondt en dag enn å måtte holde seg i ro i seks uker😅 Husk en ting; epidural er Guds gave til kvinnen😅

Anonymkode: b9860...8e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...