Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en 4 i 1P på høsteksamen... skal nå ta fatt på 2P. Er 2P mye vanskeligere? 🤔

Anonymkode: 865ea...390

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 1p i fjor, syns 2p er mye lettere. 2p er en del ny fagstoff, men det er såpass korte kapitler og få kapitler at det ikke blir mye å lære slik som i 1p pensum. 2p er mye geogebra, og om du behersker det vil du få til veldig mye :)

Anonymkode: 72d44...c44

AnonymBruker
Skrevet

2P er ikke vanskeligere. Mange mener at 1P er vanskeligst. Det kan sikkert høres rart ut, men det er egentlig litt logisk. Den naturlig etterfølgeren til 1P er S1, mens P2 er mer en slags "livbøye" for at folk som er matematikksvake skal kunne få vitnemål og samtidig ha et minimumsforståelse av matematikk. 

Anonymkode: 70bac...a87

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

2P er ikke vanskeligere. Mange mener at 1P er vanskeligst. Det kan sikkert høres rart ut, men det er egentlig litt logisk. Den naturlig etterfølgeren til 1P er S1, mens P2 er mer en slags "livbøye" for at folk som er matematikksvake skal kunne få vitnemål og samtidig ha et minimumsforståelse av matematikk. 

Anonymkode: 70bac...a87

Det handler ikke nødvendigvis om å være matematikksvak, jeg valgte 2p selvom jeg fikk 6 på 1 p fordi jeg ikke trenger matte i videre utdanning... 

Skrevet

1P er et mye større fag enn 2P, mange opplever derfor 2P som enklere. Det er også mye det samme som går igjen av tema, så du vil nok oppleve en større helhet i faget. 

1P er mer som et sammendrag av ungdomsskolen på et år, så det kan være heftig, spesielt om du på ungdomsskolen opplevde matematikk som vanskelig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Løken skrev (3 minutter siden):

1P er et mye større fag enn 2P, mange opplever derfor 2P som enklere. Det er også mye det samme som går igjen av tema, så du vil nok oppleve en større helhet i faget. 

1P er mer som et sammendrag av ungdomsskolen på et år, så det kan være heftig, spesielt om du på ungdomsskolen opplevde matematikk som vanskelig. 

Støtter denne 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk bare 3 på eksamen. Håper 2 p er enklere! Jeg liker Geogebra svært godt. Noen som vet om det er ExCeL i 2 p også?

Anonymkode: 2c508...1dc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 2P var lettere. Læreren min sa at mange synes det samme. Jeg tok fagene som privatist, har dyskalkuli, og klarte å karre meg til en 3 i 1P og 4 i 2P. 

Anonymkode: e2204...734

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg fikk bare 3 på eksamen. Håper 2 p er enklere! Jeg liker Geogebra svært godt. Noen som vet om det er ExCeL i 2 p også?

TS her! Ja, tror det er mye ExCeL faktisk. Mye mer enn i 1P. 

AnonymBruker
Skrevet

Da får vi håpe dere har rett :) Jeg syns 1P hadde et stort pensum, det var mye å ta inn på bare noen få måneder.

Skrevet

2P oppleves enklere av mange. 

Mye Excel og Geogebra. 

AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (1 time siden):

2P oppleves enklere av mange. 

Mye Excel og Geogebra. 

Har du sett på høstens privatisteksamen i 1 p? Hva tenker du om den isåfall? Synes det var mye på 5 timer. Syns også pensumet var stort til å kun bruke 11 uker som jeg gjorde.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har du sett på høstens privatisteksamen i 1 p? Hva tenker du om den isåfall? Synes det var mye på 5 timer. Syns også pensumet var stort til å kun bruke 11 uker som jeg gjorde.

Jeg syns høstens eksamen var STOR, slet med å rekke over alle oppgavene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en karakter bedre i 1P enn i 2P, men det handlet mest om at jeg tok 2P som privatist og ikke fikk hjelp av lærer :) I tillegg har jeg aldri vært særlig god med excel og geogebra hehe

Anonymkode: 5bfe7...384

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...