AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Hei. Er ny her🙂 Det jeg lurer på er at kan arbeidsgiver nekte å røyke i jobb tiden? Ute ikke inne. Fått ny jobb på sykehjem, og fikk beskjed om at det ikke er lov til å røyke der. Er pasienter som røyker på rommet med åpent vindu osv.. men jeg som ansatt kan ikke bruke hagen eller uteområde til dette.. selv om det er tid og nok personalet til det.. Anonymkode: 4ec1f...f13
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Det håper jeg de kan. Anonymkode: 21685...8aa 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 Så lenge det er pasienter som røyker, så skulle jeg tro at arbeidsgiver ikke har lov å nekte deg. Jeg jobbet på sykehjem for 2 år siden, der var det lov å røyke. Men jobber ikke på sykehjem lenger, så vet ikke helt reglene der nå. Anonymkode: 5c40b...d25
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Ja, det er helt vanlig i den kommunen jeg bor i (for de som jobber i kommunen) Anonymkode: b0472...3d7 1
altflyter Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Ja de kan nekte deg å røyke på sykehjemsområdet. Helt vanlig. De kan derimot ikke nekte deg å røyke i ubetalt lunsjpause forutsatt at du bytter til private klær og forlater området. 13
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Det er opp til hver enkelt arbeidsgiver, så ja det kan de ha forbud mot. Anonymkode: 3059a...319
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 Ja, arbeidsgiver kan nekte deg å røyke i arbeidstiden.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 Jobbet et annet sted før, for 10/14 dager tilbake. Og der var det lov. Samme kommune og samme bydel. Derfor syntes dette var litt rart. Men mange som sier det går an, så stemmer vel.. takk for svar🙂 Anonymkode: 4ec1f...f13
altflyter Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobbet et annet sted før, for 10/14 dager tilbake. Og der var det lov. Samme kommune og samme bydel. Derfor syntes dette var litt rart. Men mange som sier det går an, så stemmer vel.. takk for svar🙂 Anonymkode: 4ec1f...f13 Husker vi hadde lov før på sykehjemmet jeg jobbet på. Men da alle som ikke røykte begynte å be om de samme pausene som røykerne tok, ble det slutt på røyking i arbeidstiden.... Endret 7. januar 2021 av altflyter 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #10 Skrevet 7. januar 2021 Det er ikke lov for ansatte å røyke der jeg jobber. Pasientene har fått eget sted ute der de har lov å røyke. Anonymkode: b85e8...85b
Mezzosoprena Skrevet 7. januar 2021 #11 Skrevet 7. januar 2021 Det er opp til hvert enkelt arbeidsgiver, dette høres ut som en kommunal jobb og mange kommuner har forbud mot røyking i arbeidstida - så svaret er at: "Ja, arbeidsgiver kan nekte deg å røyke".
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #12 Skrevet 7. januar 2021 I ubetalt lunsjpause kan du gjøre akkurat det du ønsker😊 Anonymkode: 10b4c...6f0
Mezzosoprena Skrevet 7. januar 2021 #13 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I ubetalt lunsjpause kan du gjøre akkurat det du ønsker😊 Anonymkode: 10b4c...6f0 Da må du i så fall skifte av deg arbeidstøyet til privat tøy og forlate området 🙂
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #14 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Er ny her🙂 Det jeg lurer på er at kan arbeidsgiver nekte å røyke i jobb tiden? Ute ikke inne. Fått ny jobb på sykehjem, og fikk beskjed om at det ikke er lov til å røyke der. Er pasienter som røyker på rommet med åpent vindu osv.. men jeg som ansatt kan ikke bruke hagen eller uteområde til dette.. selv om det er tid og nok personalet til det.. Anonymkode: 4ec1f...f13 Det der er hårreisende. Ingen på sykehjem skal måtte finnes seg i passiv røyking inne på hjemmet. Verken de som jobber der eller andre boende. De som røyker skal røyke utenfor og ikke på rommene sine. Anonymkode: 96bcc...1af
Hannah80 Skrevet 7. januar 2021 #15 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det der er hårreisende. Ingen på sykehjem skal måtte finnes seg i passiv røyking inne på hjemmet. Verken de som jobber der eller andre boende. De som røyker skal røyke utenfor og ikke på rommene sine. Anonymkode: 96bcc...1af Det var mange beboere som røyka inne på rommene sine på sykehjemmet, da jeg jobbet der. Men det er over 20 år siden. Trodde virkelig ikke at det var lov lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå