Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått tilbud om å gjøre en skrivejobb som tar ca. en time (maks) hver kveld i tillegg til min vanlige jobb. Jeg vil få 300-400 kroner timen. Jeg er så usikker på om jeg skal takke ja fordi jeg klarer ikke å se om det vil bli for tøft. Samtidig har jeg masse gjeld, så jeg bør absolutt takke ja.

Hva tror dere? overkommelig med en ekstra time jobb hver dag? Jeg jobber 100% fra før. 

Anonymkode: 8d67c...820

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har en vanlig ni til fire jobb som ikke er ustabil i arbeidsmengde eller på andre måter ser jeg ikke hvorfor du ikke skulle klare en time til. Med mindre du er syk, har barn, pendler eller tar deg av gamle foreldre.

Anonymkode: 7929d...1f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvorfor ikke? En kollega av meg jobber 8-4 og etterpå kveldsjobb et annet sted 2 kvelder i uka 

Anonymkode: 76aaa...9cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det burde ikke være noe stort problem

Anonymkode: de8da...5b0

AnonymBruker
Skrevet

Det der er da ikke slitsomt i det hele tatt. Jeg har selv to jobber og jobber 140-150 % i snitt. Noen uker jobber jeg 200%.

Anonymkode: a73b2...6d9

• Liker 1
Skrevet

Burde ikke være noe problem.  Man blir ikke sliten av å jobbe litt ekstra, om man er innstilt på det.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 100 % på dagtid pluss 2 timer ekstra 3 kvelder i uken. Kan være tøft av og til men det går 

Anonymkode: f8498...e02

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et yrke hvor gjennomsnittlig arbeidstid er 47-50 timer pr uke. Om du er bekymret for en time ekstra i blant, bør du løfte blikket litt og se hvordan veldig mange andre mennesker i verden lever. 

Anonymkode: 5d56e...a8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har et yrke hvor gjennomsnittlig arbeidstid er 47-50 timer pr uke. Om du er bekymret for en time ekstra i blant, bør du løfte blikket litt og se hvordan veldig mange andre mennesker i verden lever. 

Anonymkode: 5d56e...a8c

Jeg har et yrke hvor jeg jobber 43 timer i uken. Det er snakk om 1 time til hver kveld, syv dager i uken, ikke en gang i blant. Synes du har en ufin måte å svare på.

TS  

• Liker 2
Skrevet

Kan du takke ja og prøve en stund, og heller si det fra deg hvis det blir for tøft?

Så vet jeg ikke hvordan hverdagen din er organisert ellers. Kan du se på vaner som kan effektiviseres, jeg mener feks hvis du idag har en vane med å handle hver dag; hva om du ukeshandler og dermed frigjør litt tid. Da mister du ikke så mye fritid ved å ta en times ekstra jobb. 

Håper jeg klarte å forklare meg godt; poenget mitt er at hvis du høvler bort litt tid du idag bruker på husarbeid/plikter og bruker av denne tida til mer jobb, så verner du fritida di slik at det blir lettere å finne overskuddet til jobben som lar deg kvitte deg med gjelda raskere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du lurer på om det blir for tøft å jobbe en time ekstra for dag så er kanskje ikke ekstra jobb noe for deg. Du sier at du jobber 43 timers uke som er vel ganske normalt, så da spørs det hva du gjør de andre timene i døgnet. For det om det er jobb trenger det ikke å være tøft, det er en adspredelse fra din vanlige jobb. Kall ekstra jobben din en hobby da, og spør om du klarer å ha en hobby som tar en time for dag. 

Hilsen en som jobber 84 timers uke som også alle mine kollegaer gjør.

Anonymkode: 95562...8c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er snakk om 1 time til hver kveld, syv dager i uken, ikke en gang i blant.  

Er dette fast? Eller kan du jobbe tre timer en kveld og ingen de to påfølgende? Å binde seg til en time hver eneste kveld vet jeg ikke om jeg hadde giddet, med mindre jeg VIRKELIG trengte pengene. Kan du velge arbeidstid selv derimot, høres det ut som en glimrende ekstrajobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du orker å prioritere å spise ordentlig mat også, ikke end opp i en dårlig sirkel hvor du spiser potetgull til middag fordi du ikke rekker noe annet. 

Anonymkode: 1547a...b9f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har et yrke hvor jeg jobber 43 timer i uken. Det er snakk om 1 time til hver kveld, syv dager i uken, ikke en gang i blant. Synes du har en ufin måte å svare på.

TS  

Dette kunne du jo opplyst i hovedinnlegget.

Anonymkode: 0c6dc...c31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

TS  

Dette er da likevel ikke spesielt mye.

Anonymkode: a73b2...6d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...