Gå til innhold

Har du tatt abort i voksen alder og blitt gravid igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt abort i voksen alder og blitt gravid igjen?

Anonymkode: 5e15f...c6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med en annen partner eventuelt?

Skrevet

Hei. Jeg tok abort for 2,5 år siden med min eksmann. Heldigvis tenker jeg nå. Og ble nå nylig gravid med min nye samboer, heldigvis ble jeg gravid raskt.

Hva tenker du på?

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med voksen alder? 

Jeg tok provosert abort som 25 åring etter en kjip opplevelse. 

Prøvde å bli gravid med mannen da jeg var 30, ble fort gravid, mistet (ma, måtte ta medisinsk abort) , ble gravid igjen 3 mnd etter abort og fødte. Prøvde på nytt barn som 34 åring, og ble da gravid etter ca 5 mnd. 

Anonymkode: f0de9...3f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid da jeg var 22 år, ikke planlagt så tok abort, ble gravid igjen da jeg var 37 år, ikke planlagt så tok abort igjen. 

Anonymkode: a3630...ac4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn som 27, ble uplanlagt gravid som 29 og tok abort, ble planlagt gravid med ny samboer som 31. 

Abort påvirker ikke fertiliteten. Jeg blir fortsatt veldig lett gravid. Første barnet satt på tredje forsøk, ble gravid igjen på prevensjon og andre barnet ble jeg gravid med på første forsøk. 

Anonymkode: 045d0...aad

AnonymBruker
Skrevet

Tok abort når jeg var 24 år to ganger , men en eks. Gravid nå med samboer

Anonymkode: d2406...de8

AnonymBruker
Skrevet

Tok abort før jul. Gravid gjen nå. Samme mann.

Anonymkode: 3efe5...84c

AnonymBruker
Skrevet

Tatt to medisinske aborter. Fått to barn etter dette. 

Anonymkode: f7979...c24

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt tre, to i voksen alder. Ene var resultat av voldtekt, de to andre var prevensjonssvikt med eksen. 
Fikk et barn for to år siden, gravid på nytt igjen med termin like rundt hjørnet. Er 30. 

Anonymkode: c3f1e...39a

AnonymBruker
Skrevet

Ja tok abort, eller - skulle ta abort i fjor vår, men det viste seg at det var en tom fostersekk, så det ville uansett gått som det gikk - men ja, i bunn og grunn så var jeg der for å ta abort. Jeg fikk så en resept på p-stav, men så kom corona uka etter og skole og barnehage stengte, så det kokte litt bort i hverdagen å komme seg til legen .. Vi var egentlig veldig forsiktige, nesten så forsiktige at vi omtrent ikke hadde sex en periode - men her er jeg da, med termin rett rundt hjørnet :) 

Er 34 år. Følte meg teit. Men er veldig glad nå :) Men blir å røske ut eggstokkene etter denne. Seriøst. 

Anonymkode: 3cb04...38f

AnonymBruker
Skrevet

Tatt abort to ganger, beholdt en gang. 🙂

Anonymkode: 89731...10f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tok abort før jul. Gravid gjen nå. Samme mann.

Anonymkode: 3efe5...84c

Skal du beholde denne gangen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok abort da jeg var 25 år. Var alenemor til en 3 åring, faren var død. Var i et helt nytt forhold med en mann og p-pillen sviktet. Turte rett og slett ikke å satse å risikere å bli alenemor til 2 barn. Har fått tre barn etter det, men med en annen mann

Anonymkode: e660b...257

AnonymBruker
Skrevet

❤️
vil beholde, men mannen er usikker. Er 35. Blir enten mann og barn eller ingen av delene😢😢😢😢 ber om at det blir nummer 1.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

❤️
vil beholde, men mannen er usikker. Er 35. Blir enten mann og barn eller ingen av delene😢😢😢😢 ber om at det blir nummer 1.

hvorfor vil han ikke ?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

❤️

Er du trådstarter?❤️

Min mann presset meg til aborten jeg nevner over. Jeg klarte aldri å tilgi det. Så jeg måtte skilles. 

Nå er jeg gravis med min nye samboer-som vil ha barn med meg🥰

• Liker 1
Gjest Puppi79
Skrevet

Jeg tok abort som 18 åring, uhell og har prioritert utdannelse. Fikk tvillinge med 29

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, Gunnhild87 said:

Er du trådstarter?❤️

Min mann presset meg til aborten jeg nevner over. Jeg klarte aldri å tilgi det. Så jeg måtte skilles. 

Nå er jeg gravis med min nye samboer-som vil ha barn med meg🥰

Har ikke klart å svare alle før nå. Leser alt.

TS ja. Jeg kjenner ikke igjen det stabile livet mitt. Mannen ønsker ikke barnet, og jeg vet at det betyr slutten på oss. Jeg vil så gjerne ha barn, men også et trygt og stabilt hjem fylt av kjærlighet. Føler at han har vært uærlig og kastet bort mine beste år. Jeg har det så vondt nå..kan ikke beskrives.

Er det større risiko å ta abort i uke 7-9? Trenger å tenke.

AnonymBruker
Skrevet

Tok abort da jeg var 22. Fått to barn etter dette.

Anonymkode: 18fbe...393

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...