DildoShwaggins Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 (endret) Hvorfor er det så mange kvinnfolk som juger om utbetaling fra nav? Er det virkelig så viktig å fremstå som fattig at man regelrett lyver om utbetalingene sine eller lar vær å fortelle om at man har samboer? Det er så uendelig mange sytete kvinnfolk som klager på uføretrygden og juger om hvor lite penger de får, når realiteten er at alle som har minsteytelsen får likt. Ofte avslutter de innlegget med "kunne jeg valgt selv hadde jeg jobbet, men leger og psykologer tvang meg til en uføretrygd". Det må være noe av det mest idiotiske jeg leser, for alle står helt fritt til å jobbe om de ønsker det. Er det virkelig en trend å fremstå som at man har så lite som mulig, for å kunne syte så mye som mulig? 🤷🏼♀️ Endret 7. januar 2021 av DildoShwaggins Jeg glemte å trykke som anonym 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Minsteutbet før skatt er likt. Men ikke nødvendigvis etter skatt. Det forstår du vel? Anonymkode: ce8dc...29d 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Minsteutbet før skatt er likt. Men ikke nødvendigvis etter skatt. Det forstår du vel? Anonymkode: ce8dc...29d Det må jo være det om det er eneste inntekt? Anonymkode: 3cb78...eb2 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det må jo være det om det er eneste inntekt? Anonymkode: 3cb78...eb2 Kommer ann på skattetrekk,gjeld, formue osv. Anonymkode: ce8dc...29d 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Om den er en trend å si at en har lite penger, vet jeg ikke. Men det er tydeligvis en trend å klage på uføretrygde. Anonymkode: 6ba0f...c5f 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Det gjelder ikke bare kvinner. Folk som ikke har det godt med seg selv syter for å få sympati, smører tjukt på på for å stille seg selv i et bedre lys. Akkurat det samme gjør mange overvektige - det er ingenting annet de vil enn å gå ned i vekt, de har prøvd alt, de spiser som en fugl, men alt motarbeider dem desverre. Og folk som har dritt- eller tullejobber, er nesten alle i tidsklemma, det er ikke måte på hvor ettertraktet de er, så de har verken tid til å sove eller spise. Anonymkode: a910a...2ab 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 DildoShwaggins skrev (2 timer siden): Hvorfor er det så mange kvinnfolk som juger om utbetaling fra nav? Er det virkelig så viktig å fremstå som fattig at man regelrett lyver om utbetalingene sine eller lar vær å fortelle om at man har samboer? Det er så uendelig mange sytete kvinnfolk som klager på uføretrygden og juger om hvor lite penger de får, når realiteten er at alle som har minsteytelsen får likt. Ofte avslutter de innlegget med "kunne jeg valgt selv hadde jeg jobbet, men leger og psykologer tvang meg til en uføretrygd". Det må være noe av det mest idiotiske jeg leser, for alle står helt fritt til å jobbe om de ønsker det. Er det virkelig en trend å fremstå som at man har så lite som mulig, for å kunne syte så mye som mulig? 🤷🏼♀️ Ingen tvinges det er sikkert, men det er nok mer følelse av egenverdi i at en fagperson syntes man bør, enn om man selv foreslår det. Egne forslag virker mer suspekt. Litt som om du skulle skrevet en jobbattest til deg selv; hvem ville klart den oppgaven riktig uten å skryte eller være for beskjeden? Anonymkode: c8976...6c1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det gjelder ikke bare kvinner. Folk som ikke har det godt med seg selv syter for å få sympati, smører tjukt på på for å stille seg selv i et bedre lys. Akkurat det samme gjør mange overvektige - det er ingenting annet de vil enn å gå ned i vekt, de har prøvd alt, de spiser som en fugl, men alt motarbeider dem desverre. Og folk som har dritt- eller tullejobber, er nesten alle i tidsklemma, det er ikke måte på hvor ettertraktet de er, så de har verken tid til å sove eller spise. Anonymkode: a910a...2ab 🤣🤣 det er helt sant. Vet om flere med bmi over 30 som sier de er veldig sunne, spiser nesten ingenting, og detaljer om bare salat og bittelitt middag, og har prøvd "alt", men ingenting virker så det er noe galt med dem eller de har tung beinbygning.... Men så er man sammen noen dager og ser at det velges feks fritert mat med majones, og salat til..... jeg har vært overvektig selv og trodd jeg var sunn, men så viste det seg å være et gigantisk selvbedrag og uvitenhet. Anonymkode: c8976...6c1 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det gjelder ikke bare kvinner. Folk som ikke har det godt med seg selv syter for å få sympati, smører tjukt på på for å stille seg selv i et bedre lys. Akkurat det samme gjør mange overvektige - det er ingenting annet de vil enn å gå ned i vekt, de har prøvd alt, de spiser som en fugl, men alt motarbeider dem desverre. Og folk som har dritt- eller tullejobber, er nesten alle i tidsklemma, det er ikke måte på hvor ettertraktet de er, så de har verken tid til å sove eller spise. Anonymkode: a910a...2ab Elsker denne kommentaren! Faktisk svaret på de fleste av innleggene på KG. Diskutere inntekt med en uføre, da åpner jeg heller døren for Jehovas Vitne Anonymkode: 29096...16b 2
DildoShwaggins Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Minsteutbet før skatt er likt. Men ikke nødvendigvis etter skatt. Det forstår du vel? Anonymkode: ce8dc...29d Selvsagt vet jeg det vennen❤️ Om en uføretrygdet har såpass mye formue at han/hun skattes høyt så burde personen virkelig ikke klage på økonomien. Om personen har så lite kontroll på økonomen at de blir trukket av staten hver måned, så er det ihvertfall ikke synd på personen. Nei, minsteytelsen er den samme for alle. Latterlig å juge om at man får utbetalt mindre enn det man faktisk gjør. "Stakkars meg som ble tvunget ut i en trygd å bare får 10.000 utbetalt i måneden (men jeg har både mann i full jobb og grei formue)". Det sistnevnte skal selvsagt aldri bli nevnt da, for da er det jo plutselig ikke så synd på de allikevel. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #11 Skrevet 17. januar 2021 Er de aleneforeldre så får de en god slump penger inn. De klarer seg nok om de bruker vett over trygda si. Anonymkode: f58d5...ee2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå