ashera Skrevet 1. november 2005 #62 Skrevet 1. november 2005 Til alle sammen: Men det har ikke gjort noen skade på meg, det ser dere vel ← Og du tror du ikke er skada? Nå fikk jeg plutselig forklaringen på at du hele tiden overkompenserer på s&s-forumet...
Gjest Snart brud Skrevet 16. november 2005 #63 Skrevet 16. november 2005 Det må vere i blinken for oss, for vi har ikke jenter i familien på den alderen,bare gutter... Går det ann da? Det er vel litt sprøtt?
Søta Skrevet 17. november 2005 #64 Skrevet 17. november 2005 Det må vere i blinken for oss, for vi har ikke jenter i familien på den alderen,bare gutter... Går det ann da? Det er vel litt sprøtt? ← Var den seriøs????
Transe Skrevet 18. november 2005 #65 Skrevet 18. november 2005 Situasjonen er helt ulike det "Snart brud" beskriver og trådstarter. Der var gutten vant yil å bruke kjole. Fraråder "Snart brud" å gjøre dette. Barn som ikke er vant til det eller ønsker det kan få traumer av det. Ver litt seriøse her, det er ett alvorleg tema.
Gjest Miloine Skrevet 18. november 2005 #66 Skrevet 18. november 2005 Hvorfor skal han ikke være brudesvenn? ← Det lurer jeg på også! Har ikke trådstarter hørt om det? Ærlig talt, dersom du mener det seriøst at du skal kle ut en gutt som jente - er det bare en ting å si: IKKE GJØR DET! Det er ikke noe å diskutere en gang!
Gjest brud snart Skrevet 18. november 2005 #67 Skrevet 18. november 2005 Det lurer jeg på også! Har ikke trådstarter hørt om det? Ærlig talt, dersom du mener det seriøst at du skal kle ut en gutt som jente - er det bare en ting å si: IKKE GJØR DET! Det er ikke noe å diskutere en gang! ← :enig_anim: :enig_anim: :enig_anim:
Transe Skrevet 18. november 2005 #68 Skrevet 18. november 2005 Viss dere setter dere inn i saken på nytt og leser trådstarter en gang til vil dere se forskjellen mellom henne og "snart brud" Det er en vesentlig forskjell. Viss det var jeg som var 6 år og fikk tilbud om bruker kjole så ville jeg, det var det jeg drømte om. Men press ikke en gutt som ikke vil det bare fordi voksne vil det.
Gjest Gjest_Lena_* Skrevet 29. desember 2005 #69 Skrevet 29. desember 2005 Så søtt det ville vert med en gutt i brudepikekjole..
iss Skrevet 29. desember 2005 #70 Skrevet 29. desember 2005 6 år gammel og påtvunget ← Endelig kom den smileyen til sin rett.. Hehe Situasjonen er helt ulike det "Snart brud" beskriver og trådstarter. Der var gutten vant yil å bruke kjole. Fraråder "Snart brud" å gjøre dette. Barn som ikke er vant til det eller ønsker det kan få traumer av det. Ver litt seriøse her, det er ett alvorleg tema. ← Selvfølgelig er det et alvorlig tema, men jeg opplever ikke trådstarter som seriøs. Tror det bare er et tulleinnlegg som folk lar seg provosere av. Er enig med deg at det er to forskjellige scenarioer med en gutt som selv ønsker det, og en gutt som blir presset til det. Men uansett ville det vakt reaksjoner i et bryllup at en gutt kom som brudepike. Ville nok foretrukket en brudesvenn. Dette selv om gutten selv ville det. Tenker at det er lurt fordi det kan komme mange reaksjoner fra gjester o.l. som et barn ikke ville klare å takle. Folk kan være stygge! Da vil det beste for denne gutten være at han fikk lov til å være den han er hjemme uten fordommer.
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 29. januar 2006 #71 Skrevet 29. januar 2006 Overhørte en samtale for en tid siden. Da sa en jente at hennes sønn var så sjalu på mannnens families brudepike som hadde så fin kjole.Han lurte på hvorfor han ikke fikk bruke det.
Gjest Per Halvor Skrevet 28. desember 2007 #72 Skrevet 28. desember 2007 Synes det er kjempeflott om en gutt kan være brudepike. Skulle gjerne ha vært det selv da jeg var liten.
_Boble_ Skrevet 31. desember 2007 #73 Skrevet 31. desember 2007 Nei, dette tror jeg ikke på.. Dårlig sans for humor
Gjest insini Skrevet 22. januar 2008 #75 Skrevet 22. januar 2008 Merker jeg får vondt når jeg leser alle fordommene her. Når jeg var liten så satt jeg og gråt vær gang jeg måtte klippe håret, og klippe måtte jeg. Hvorfor kan man ikke spørre barnet hva det ønsker å ha på seg? Hva er poenget med å påføre såpass alvorlige psykologiske traumer på små barn?
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #77 Skrevet 6. september 2009 DEN gamle tråden da! Men selve ideen har ikke blitt bedre med årene... :dåne:
Gjest *Mim* Skrevet 6. september 2009 #78 Skrevet 6. september 2009 Denne tråden hadde jeg jammen klart å gått glipp av. Klassisk KG!
Gjest Transegutt 25 Skrevet 7. september 2009 #79 Skrevet 7. september 2009 Jeg brukte å klæ meg i søstrene mine sine avlagte kjoler fra jeg var 4-5 år. Søstrene mine likte det, men ikke foreldrene. Det ble mye jentklær på meg og jeg husker jeg var så sjalu på nabojenta som fikk gå på første skoledag i skjørt. Fikk aldri nok av å bruke jenteklær. Nå bruker jeg så mye jenteklær som jeg kan og vil, og takk for det. Jeg ville nok vert himmelfallen av glede om jeg som barn fikk vere brudepike. Det var ikke noen bryllupsfeiring i familien før jeg var 16.
Helen Skrevet 7. september 2009 #80 Skrevet 7. september 2009 Tråden er ryddet iht. KGs regler. Helen, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå