Gå til innhold

Til deg med masse penger og er velstående..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså dine besteforeldre og foreldre hørtes ikke gjerrige ut. De unte seg fine ting i ny og ne. Men å spare penger når det kommer til kvalitet på mat og slite ut klær høres ut som en sikkelig gjerrigknark. Sier heller ikke man skal gå berserk med sløsing av penger. Men litt kvalitet kan man unne seg hvis man har råd til det mener jeg da

Anonymkode: c5f68...b3d

Ok, må høre på deg du har jo stor ekspertise må vite.

Anonymkode: b919a...e97

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var jeg som skrev klokke. En mann har som regel et smykke, klokken. Så kjøper en klokke fordi jeg er interessert i klokker og har da flere.

Anonymkode: 4f947...5e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså dine besteforeldre og foreldre hørtes ikke gjerrige ut. De unte seg fine ting i ny og ne. Men å spare penger når det kommer til kvalitet på mat og slite ut klær høres ut som en sikkelig gjerrigknark. Sier heller ikke man skal gå berserk med sløsing av penger. Men litt kvalitet kan man unne seg hvis man har råd til det mener jeg da

Ja, jeg er enig. De har lært meg mye om gode vaner. Jeg havner kanskje litt i mellom de to, da jeg ser tydelig forskjell på de to generasjonene. Jeg ser fordel med bestefar sitt syn på kvalitet, og pappa sitt syn på kvantitet hehe. Jeg er likevel heldig som er godt sikret senere, men jeg har ellers det jeg trenger. Er ofte veldig typisk at de som har godt med penger ikke ser ut som de har det, og vice versa. Det har jeg opplevd ved flere anledninger, bare tenk på feks Olav Thon. Likevel får man ikke med seg en full bankkonto til himmelen, så det er absolutt viktig å ha en gylden middelvei mellom det å unne seg noe vs å sløse. Feks er det bedre å investere penger i fritidseiendommer som en kan benytte seg av, enn å ha en full konto som en ikke tørr å røre.

Anonymkode: 9f574...543

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 8.24):

Svaret er status og signalisering av status. Når jeg kan bruke 50-500 tusen på en klokke, som virkelig egentlig ikke er nødvendig, så signaliserer jeg at jeg er så rik at jeg kan bruke så mye penger på noe som egentlig er unødvendig. 

Dvs. en rask måte å fortelle ukjente på at jeg er rik. 

Anonymkode: d9f06...912

Finnes det klokke som koster 500 tusen kroner? 😳

Jeg ser aldri forskjell på billige klokker og dyre 🙈

Anonymkode: 75737...928

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at direkte rike sitter på KG.

Det å si at «jeg er rik, sønnen min skal arve alt fordi jeg vil sikre fremtiden» betyr sikkert generøst privatbudsjett, men ikke rik.

Rik = har såpass mye at det fremstår overdådig å kun gi arv til få barn. 

2 mill i inntekt er ikke rik. Det er faktisk en ganske lav inntekt i enkelte miljøer hvor man tjener MYE. 

Kjenner en jeg ikke direkte anser som rik, men mye penger har han nok.

Vokste opp i nabolaget mitt i et rekkehus, ble type...aksjeetellerannet, kjøper/selger innenfor ett felt.

Tror han endel år har tjent opp mot 20 mill+bonuser osv.

Det arbeidsmiljøet der virker kjipt, og han sier jo selv han sjekker jobb frem til midnatt og står opp ekstra tidlig for å sjekke på nytt.

Joda, samboeren/barna bor i et dyrt hjem - men fyren lever jo for (en litt meningsløs) jobb.

Anonymkode: 516f9...32a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan vel kalle oss ganske velstående. Familien min har veldig mye eiendom, og jeg er arvet penger tidlig. Mannen min har også en del verdier i sin familie, men høyere inntekt enn meg. Vår likviditet er derfor knyttet mest til hans inntekt. 

Han sløser definitivt mer enn meg i det daglige. Vi liker begge å spise godt og drikke god vin, men jeg er ganske nøktern når jeg handler mat. Han slenger varene han har lyst på i kurven.

Vi liker begge å bruke penger på reise, og på å ha det komfortabelt når vi er på tur. Mannen min er mye mer ivrig på å oppgradere til business eller første klasse, mens jeg oftere tenker på hva vi kan få for de ekstra pengene. Vi møtes et sted på midten.

Mannen kjøper nesten bare billige klær. Jeg kan shoppe litt mer, men er alltid på jakt etter en god deal. Kjøper oftest på salg, eller noe fint brukt. 

Ingen har et perfekt liv, uavhengig av penger. Det som gjør livet mitt godt er nok heller familien jeg er født inn i, gode og ressurssterke foreldre. Men man kan vel si at alt henger sammen med alt.

Er det noen som er sjalu på din økonomi/suksess?

Ja, ikke åpenlys sjalusi men litt sure miner, og jeg merker at noen venner aldri spør hvordan en ferie har vært eller hvordan vi har hatt det. Jeg er veldig bevisst på å holde ting for meg selv og aldri skryte. Likevel - det er ofte lettere å ha venner som har en livsstil som likner litt din egen. Da kan vi diskutere fritt, uten at noen skal vri noe du sier til å være noe blærete.

Anonymkode: 5bbed...9ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både god inntekt og formue og kunne kjøpt hva jeg vil. Likevel kjøper jeg mye datovarer til 50 % og mye billig mat (feks grønnsaker når de er som billigst i sesong). De på min lokale butikk tror nok jeg er skikkelig fattig. Det er det beste med å være «rik» - at man ikke trenger å vise det. Den økonomiske tryggheten og muligheten til å kjøpe noe dyrt dersom jeg virkelig vil, feks kunst, gir meg likevel mye.

Anonymkode: acbb6...bd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ingenting før jeg møtte mannen min. Han tjener 3-4 mill i året og nå er denne livsstilen noe jeg er blitt vant til. Vi bor i fint hus med dyrt inventar, har dyre biler og handler mat uten å se på pris. Utenom det er vi som folk flest tror jeg. Mannen min jobber døgnet rundt, leser mail på sengen og står opp rundt 5 hver dag. Jeg og barna er mye alene. Så ja, medaljen har også en bakside. Jeg vil likevel si jeg har det bedre nå enn da jeg slet med å betale telefonregningen og måtte spare for å kunne unne meg en middag ute eller en ferie. 

Anonymkode: 50fb4...97c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Finnes det klokke som koster 500 tusen kroner? 😳

Jeg ser aldri forskjell på billige klokker og dyre 🙈

Anonymkode: 75737...928

Det finnes klokker til 10 ganger prisen og oppover også. Akkurat som med smykker så får du det i alle prisklasser.

https://www.chrono24.no/patekphilippe/minute-repeater-perpetual-calendar-5207g--id14332291.htm

Anonymkode: 9191e...093

AnonymBruker
Skrevet

Penger er egentlig ikke så viktig, penger betyr egentlig kun frihet. Jeg har jobbet mye for å ha den inntekten og de verdiene jeg har i dag, og det har vært perioder hvor det inntekten har vært lav når jeg startet opp firmaene jeg eier i dag.

Jeg syns det er mye morsommere å jobbe, og å bygge opp ting, enn det er å ha masse penger. Tenker lite på det i hverdagen, men har nok blitt mer kvalitetsbevisst etter hvert som økonomien har blitt bedre.

Jeg bor i et helt normalt hus, kjører en relativt dyr bil, men jeg tror ikke så mange rundt meg tenker på at jeg har god råd. Har f.eks endt opp med å kjøpe en hytte som har nesten dobbelt verdi av hva huset har.
Det jeg bruker mye penger på er opplevelser, utstyr til aktiviteter, og jeg tenker vel ikke så mye på hva ting koster i butikken. Brukte nok mye mer tid på å tenke på penger og status før jeg faktisk hadde det.

Anonymkode: 654cc...62c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde ingenting før jeg møtte mannen min. Han tjener 3-4 mill i året og nå er denne livsstilen noe jeg er blitt vant til. Vi bor i fint hus med dyrt inventar, har dyre biler og handler mat uten å se på pris. Utenom det er vi som folk flest tror jeg. Mannen min jobber døgnet rundt, leser mail på sengen og står opp rundt 5 hver dag. Jeg og barna er mye alene. Så ja, medaljen har også en bakside. Jeg vil likevel si jeg har det bedre nå enn da jeg slet med å betale telefonregningen og måtte spare for å kunne unne meg en middag ute eller en ferie. 

Anonymkode: 50fb4...97c

Selvfølgelig har du det bedre, det er er jo mannen din som jobber for pengene🙄

Anonymkode: f0c90...99e

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjenner noen som er rike, de lever nøkternt i hverdagen, lever som oss (vi er ikke rike) og fremstår jordnære og nøysomme. 

Men de har gjort noen ting slik at jeg har resonnert meg frem til at de har penger. De har for eksempel kjøpt tomtene rundt huset sitt for ikke å miste utsikten, de bytter bil hvert tredje år fordi de like å velge farge og de oppgraderer en del  når de reiser. 

Anonymkode: bf14b...74f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 19.02):

Hvordan er livet ditt? Unner du deg luksus og evt som hva da? Har pengene forandret deg til å være mer materialistisk eller mer generøs? Hvor mye tjener du og vil du tjene mer? Er det noen som er sjalu på din økonomi/suksess?

vil du si at du har det perfekte liv?

Jeg synes jeg har det perfekte liv for meg, men det passer sikkert ikke for alle.

Nei, jeg unner meg ikke luksus - det er en grunn til at jeg har mye penger, og jeg vil helst at det skal fortsette sånn. Kjøper aldri noe unødvendig og handler på tilbud. Kjører en 15 år gammel bil (enn så lenge). Alle pengene mine står i fond og der skal de få lov til å stå.

Det er nok ingen som er sjalu for det er ingen som vet at jeg har mye penger ;)  

Anonymkode: fdac0...ae4

AnonymBruker
Skrevet
On 1/7/2021 at 11:50 PM, AnonymBruker said:

Jeg lever med god vin og nøye med klokker. Så er kvalitet på mat viktig. Tilgang på sjåfører, fine biler og stort sett dyre vaner. Bor selvfølgelig med stor seng og brygge. Så kommer jeg inn der eliten møtes som stort sett er stengt for offentligheten til fortvilelse for sosialister. 

Nyrik m.a.o.

Anonymkode: d2cad...09c

AnonymBruker
Skrevet

Bor i rekkehus og kjører stasjonsvogn. Taco på fredagen og pølser i barnebursdag. 

Tror ikke så mange vet at vi har godt med penger. Jeg tror ikke vi gjør så mye spesielt heller, men det er klart det er befriende å ha muligheten til å kjøpe det som trengs, når det trengs. F.eks trengte ene barnet nye ski nå, da dro vi på sportsbutikker og ordnet det. Og tenkte ikke over hva det kostet heller egentlig. Spurte den ansatte om tips, fikk noe anbefalt, fint, vi tar det. Veldig takknemlig for at vi kan gjøre sånn, jeg vet mange ikke har den muligheten. 

Men ekstravagant ferie, svær bil, klokke til en halv million.. Det ligger ikke for oss. 

Anonymkode: 8df69...a5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen fra før jeg hadde penger er at jeg stresser mindre med  praktiske ting. Tekker jeg ikke flyet, ok, da kjøper jeg bare nye flybilletter etc.

Anonymkode: d9921...d86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nyrik m.a.o.

Anonymkode: d2cad...09c

Ja alle som har tjent pengene selv er jo nyrike.  Når vi nyrike vi bruker 50 mill på et hus, så arver barna de pengene og da er det gamle penger. Jeg foretrekker de som tjener pengene selv ! 

AnonymBruker
Skrevet

Dyre klokker er harry og ganske gubbete.

Anonymkode: 2109d...57e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 17.49):

Selvfølgelig er du millionær når du er så gjerrig som du forteller her! Unn deg litt bedre mat enn first price ‘a.. du dør liksom ikke av å spandere litt på deg. Du tar ikke med pengene til graven heller.

Jeg er ikke gjerrig, bare nøysom:) Jeg har det jeg trenger. Pengene tar jeg ikke med meg i graven, det er riktig det..... mine barn arver. Vi støtter veldedige formål hvert år, og støtter økonomisk noen som ikke har det så lett. Så gjerrig?? Nei synest ikke det:)

Anonymkode: 08ccb...c35

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever ikke så uvanlig. Jeg liker å spise på fine restauranter innimellom og ta meg noen fine reiser, men ellers prøver jeg å ikke leve alt for overdådig. Jeg må innrømme at det å få litt mer å rutte med skapte en frykt i meg for å miste alt.

Anonymkode: 84649...c21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...