Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er inne i første prøveperiode. Har logget mensen i appen Flo i rundt et år, syklusen min ligger stort sett på 28 dager, kan variere litt inni mellom. Jeg er på dag 14 i syklusen nå, og skal i følge appen ha eggløsning i dag. Jeg har hatt murring i rygg og slim både i går og i dag. Kjøpte eggløsningstest (strimmel fra normal) og tok det i sta, men den var negativ. Kan det være at jeg enten testet for sent eller for tidlig? Hadde sex både på dag 8, 9, 11 og i dag. 

Tenker å ta ny test i morgen, men er selvfølgelig ganske spent og vil gjerne høre fra dere med litt lengre erfaring ☺️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan både være for sent og for tidlig. Derfor tester mange av oss med strimler over flere dager, det er lurt å begynne rundt dag 10. Hvis appen din har rett og du har EL i dag så er det for sent å teste i dag, fordi EL-tester slår ut positivt på høyt LH-nivå, noe man har før man får EL.

Men så kan det hende at EL er noen få dager frem i tid (ikke alltid app kan stoles på, og murringer/slim kan man kjenne en del dager før) og da er det for tidlig å teste nå. Så jeg vil anbefale deg å teste videre. Ta ny i ettermiddag (LH er høyest på ettermiddag).

Og ha sex 😊 Aldri feil med det. Og hvis man ikke vet akkurat når EL er så bør man ha sex annenhver dag for å være sikker på å treffe.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Amatariel skrev (6 timer siden):

Kan både være for sent og for tidlig. Derfor tester mange av oss med strimler over flere dager, det er lurt å begynne rundt dag 10. Hvis appen din har rett og du har EL i dag så er det for sent å teste i dag, fordi EL-tester slår ut positivt på høyt LH-nivå, noe man har før man får EL.

Men så kan det hende at EL er noen få dager frem i tid (ikke alltid app kan stoles på, og murringer/slim kan man kjenne en del dager før) og da er det for tidlig å teste nå. Så jeg vil anbefale deg å teste videre. Ta ny i ettermiddag (LH er høyest på ettermiddag).

Og ha sex 😊 Aldri feil med det. Og hvis man ikke vet akkurat når EL er så bør man ha sex annenhver dag for å være sikker på å treffe.

Takk for svar ☺️ Tok en fra Metode nå. Den viser bare en svak teststrek, så tester et par dager til. Greit å ha kartlagt eggløsning uansett tenker jeg ☺️

Endret av Tinaprøver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...