Gå til innhold

Er det dårlig for huden å dusje flere ganger daglig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å jobbe ute når det regner hver dag. Hva med de som driver med svømming på toppnivå. Hfår de dårlig hud av å være så mye i vann? Hva skjer med huden å bli eksponert for vann hele tiden? Og hva kan gjøre for å motvirke dette slik at man kan fortsette å dusje flere ganger daglig, jobbe ute eller drive med svømming?

Anonymkode: c6ecf...e2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får tørr hud av å dusje hver dag. Jeg gjør det allikevel, men smører huden med fuktighetskrem etterpå, spesielt på vinteren når det er kaldt ute. 

De som jobber ute bruker tilpasset klær. 

Skrevet

Vann tørker ut og forstyrrer den naturlige syrekappen, huden har et eget økosystem og dette blir nedbrutt og konstant vasking. Nå på vinteren hadde de fleste hatt godt av å kanskje bare dusje f.eks hver 3 dag.  Jeg klarer det ikke og dusjer hver dag. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer hver dag, ofte på kvelden etter jobb åså siden jeg har en fysisk jobb. Bruker dusj olje på kvelden og en god fuktighetskrem når jeg føler behov for det. Kommer vel ann på hudtypen. Bruk mildere parfymefrie produkter og smør huden :) 

Anonymkode: 7923c...2ab

AnonymBruker
Skrevet

De naturlige, gode bakteriene som finnes på huden vaskes vekk, og du blir mer mottakelig for infeksjoner. 
Ikke bruk såpe hver gang. 

Anonymkode: f7db6...52d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...