Gå til innhold

Når får pasienter ved helse-midt tilgang til journal via helsenorge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når får pasienter ved helse-midt tilgang til journal via helsenorge?

Anonymkode: 98c31...32b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trodde helse-midt hadde valgt en annen leverandør enn helse Norge. Om det stemmer blir de ikke del av helsenorge.

Anonymkode: 413b2...6aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trodde helse-midt hadde valgt en annen leverandør enn helse Norge. Om det stemmer blir de ikke del av helsenorge.

? Det er jo nasjonalt. 

Anonymkode: 59082...588

AnonymBruker
Skrevet

En eller annen gang etter at Helseplattformen er innført. Den kommer vel såvidt neste år. Helsenorge har ingenting med Akson å gjøre.

Anonymkode: eef27...5c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

? Det er jo nasjonalt. 

Anonymkode: 59082...588

Jo, det vet jeg, men jeg hørte at det var problemer med å koble it-systemet helse-midt hadde valgt opp mot helsenorge og det derfor går tregt. Mulig andre er mer oppdatert enn meg.

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 21.21):

En eller annen gang etter at Helseplattformen er innført. Den kommer vel såvidt neste år. Helsenorge har ingenting med Akson å gjøre.

Anonymkode: eef27...5c9

Vet du når til neste år?

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2021 den 18.11):

Vet du når til neste år?

AnonymBruker
Skrevet

Det står på en nettside jeg så, skal se om jeg finner den igjen. Helse midt lager et annet system en resten av landet, der alle helseforetak skal inn i samme journal, både sykehus of fastlege +++ skal kunne åpne den fra helsenorge. Tror ikke det er pga vanskeligheter med tilkobling å gjøre at det går treigt å koble til helsenorge. 

Anonymkode: 425bf...498

AnonymBruker
Skrevet

2022

Anonymkode: cdbc3...306

• 3 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 11.06):

288 dager igjen

https://helseplattformen.no/

Anonymkode: 425bf...498

Takk for svar! Da er det bare å være tålmodig. Men er det noen som vet om det vil bli lagt ut journalnotater fra tilbake i tid eller vil de bare legge ut fra den datoen det åpnes opp og fremover i tid?

• Liker 2
Skrevet

Hvor mye journal får folk egentlig tilgang til på Helsenorge?

Helse Midt påstår at Helsenorge bare gir tilgang til journaler fra spesialisthelsetjenesten og at den trønderske pasientportalen (HelsaMi) blir et tillegg til Helsenorge-portalen som også gir tilgang til journaler fra primærhelsetjenesten, som fastlege, helsestasjon etc. Eller er opplegget til Helse Midt bare dobbeltarbeid som kompliserer verden?

Helse Midt skriver at:

Er HelsaMi det samme som Helsenorge.no, istedet for eller et tillegg?

HelsaMi blir et tillegg til informasjonen du finner på Helsenorge.no. Helsenorge er en nasjonal portal som tilbyr omfattende helseinformasjon. HelsaMi er knyttet til din personlige journal.

Innbyggerne i de andre helseregionene kan i dag klikke på "Se pasientjournalen din fra Helse Nord", "fra Helse SørØst" eller "Helse Vest", og få lese innhold fra sin sykehusjournal dersom de har fått behandling i spesialisthelsetjenesten. 
Når Helseplattformen kommer, vil innbyggere i Midt-Norge kunne klikke seg inn til HelsaMi herfra og finne ikke bare sykehusets opplysninger, men hele sin pasientjournal. Journalen vil inneholde informasjon fra behandling hos fastlege, på helsestasjon og i annen kommunal helsetjeneste, og på sykehuset hvis du har hatt et inngrep der.

https://helseplattformen.no/pasient-og-innbygger#er-helsami-det-samme-som-helsenorgeno-istedet-for-eller-et-tillegg

Anonymkode: 5b63c...39d

Skrevet

Kommer journaler fra tannleger der også?

Anonymkode: 010c7...447

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.10.2021 den 20.26):

Takk for svar! Da er det bare å være tålmodig. Men er det noen som vet om det vil bli lagt ut journalnotater fra tilbake i tid eller vil de bare legge ut fra den datoen det åpnes opp og fremover i tid?

Lurer på det samme... 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke Helse-Midt  ganske enkelt benytte samme journalsystem som de andre regionene ??

Anonymkode: 16fe7...634

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tilhører helse-Vest. Her er ingen journaler eller epikriser fra avtalespesialist (psykiater) på helsenorge. Noe jeg trive med. Vil det forbli sånn? Og et annet spørsmål, hvordan er det med journaler hos privat psykolog, deler han/hun noen gang disse med andre enn seg selv?

Anonymkode: 96272...b6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2021 den 10.43):

Kommer journaler fra tannleger der også?

Anonymkode: 010c7...447

Uten å kunne gi et sikkert svar så anser jeg det som lite sannsynlig da tannhelsetjenesten er organisert inn under fylkeskommunen, og ikke under kommunen som primærhelsetjenesten.

Anonymkode: 78acc...120

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor kan ikke Helse-Midt  ganske enkelt benytte samme journalsystem som de andre regionene ??

Anonymkode: 16fe7...634

Fordi hyllevare ikke er bra nok når det er byråkrater som bestemmer.

Da skal hjulet finnes opp på nytt hver gang. Det betinger masse møter, konferanser, reiser, konsulenter, rapporter og utredninger. Sånt som byråkrater elsker og lever for. 

Da får vi løsninger som koster ti ganger så mye som planlagt, tar ti gang så lang tid som planlagt og som sjelden virker som planlagt. 

Anonymkode: 5b63c...39d

• Liker 4
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar opp denne tråden.

Har nå bedd om tilgang til hele min pasientjournal på HelsaMi sin app. Er det slik at jeg også får tilgang til det som er skrevet om meg hos DPS? DPS hører vel til under spesialisthelsetjenesten?

Hører til Helse Midt regionen (Trondheim Kommune)

Anonymkode: e5466...20c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg tar opp denne tråden.

Har nå bedd om tilgang til hele min pasientjournal på HelsaMi sin app. Er det slik at jeg også får tilgang til det som er skrevet om meg hos DPS? DPS hører vel til under spesialisthelsetjenesten?

Hører til Helse Midt regionen (Trondheim Kommune)

Anonymkode: e5466...20c

Jeg vil tro det, men er ikke sikker. Kan du ikke oppdatere her når du får svar? 🙂

Anonymkode: f8cbf...d7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...