AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Hvordan er formen i ettertid? Jeg har hatt begge deler. Første gang hardest da jeg var 22 og siste gang som 37 åring. Føler jeg bruker enormt lang tid på å komme meg. Har aldri blitt helt bra spesielt etter første gangen. Energimangel, sensitiv for stress, orker i perioder ikke hektisk musikk. Kan også reagere på kraftige gjentagende mønster, for eksempel striper eller sikksakk mønster. Det går litt i bølger, men føler jeg aldri blir helt bra. Må passe meg. Migrene er jeg blitt kvitt, men er til tider plaget med aura. Har du det bra? Eventuelt funnet noe som har gjort deg bedre? Klem fra meg Anonymkode: 80efc...ec2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 De fleste pasientene som har overlevd meningitt (både bakteriell og viral) sliter med etterdønninger resten av livet. Fatique, sensitivitet og andre stressrelaterte symptomer. Dessverre ingenting som kan gjøres annet enn å tilpasse seg og prøve å gjøre det beste ut av livet Anonymkode: a2dc2...b9d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De fleste pasientene som har overlevd meningitt (både bakteriell og viral) sliter med etterdønninger resten av livet. Fatique, sensitivitet og andre stressrelaterte symptomer. Dessverre ingenting som kan gjøres annet enn å tilpasse seg og prøve å gjøre det beste ut av livet Anonymkode: a2dc2...b9d Hva slags kjennskap har du til dette? Anonymkode: 80efc...ec2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Jeg hadde herpes meningitt for en del år siden, og det tok lang tid før jeg var bra igjen. Var særlig sensitiv for lyder, og nesten alt av lyder betraktet jeg som støy. Følte at et støydempende filter i hodet eller ørene mine var midlertidig ødelagt. Jeg klarte for eksempel ikke å spise lunch sammen med mine kollegaer fordi de lo og pratet, det tålte ikke hodet mitt og jeg fikk innmari vondt. Støy og kraftig lys kunne trigge rykninger i ansiktet (partielle krampeanfall) lenge, faktisk over, tja, ett år. Labert energinivå, måtte stort sett sove når jeg kom hjem fra jobb, tålte lite ungenes lek og spill. Dette bedret seg i løpet av det første året, men når jeg tenker tilbake så tror jeg heller at jeg tilpasset meg slik at jeg fikk "passe" stimuli og hvile. Å gå ut på utesteder (typisk lønningspils eller ut med flere venner) er fortsatt slitsomt og jeg kobler ut i samtalen, men jeg er ikke sikker på at jeg kan skylde på meningitten for det. Begynner kanskje bare å bli gammel 😄 Tror nok jeg kan si at jeg var helt frisk etter ett års tid. AnonymBruker skrev (4 timer siden): De fleste pasientene som har overlevd meningitt (både bakteriell og viral) sliter med etterdønninger resten av livet. Fatique, sensitivitet og andre stressrelaterte symptomer. Dessverre ingenting som kan gjøres annet enn å tilpasse seg og prøve å gjøre det beste ut av livet Anonymkode: a2dc2...b9d Dette tror jeg er svært individuelt, og helt avhengig av hvor hardt du er rammet. Virale infeksjoner blir de aller fleste helt bra av. Anonymkode: 061c9...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Skrevet 8. januar 2021 Ei venninne hadde vital meningitt for ca et år siden. Ingen problemer, tilbake i (hektisk) jobb Anonymkode: ab17b...1ea 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 Godt å høre det finnes solskinnshistorier også. Trenger håpet. På det meste var jeg oppe i 80 prosent stilling, men da følte jeg mye indre stress. Har på en måte satt meg fast ikke i angst, men i en stressende indre følelse. Venter på hva som blir det neste liksom. Trodde jeg aldri kom til å bli syk av dette igjen også kom det igjen da jeg var 37 og har jobbet veldig redusert etter dette. Håper jeg aldri får det tilbake flere ganger. Er redd rett og slett og ønsker å ha en kropp som fungerer slik jeg husker den gjorde for snart 20 år siden. Anonymkode: 80efc...ec2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå