Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes kjæresten spiller ekstremt masse og e tror ikke e orka det mer. Han kommer nok til å sitte annenhver dag hvertdall 3 timer å game og d blir alt for mye så e tror at d blir et brudd. Også er han så lite interressert i andre ting. Det er utrolig vondt men jeg vet ikkje om e klare å la det her fortsette. Overdriver jeg? 

Anonymkode: c4554...baa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det ikke. Hva om han hadde trent, tegnet, strikket, spilt fotball, besøkt venner eller gjort noe annet i de 3 timene. Det hadde vel ikke hvert greit det heller?  

Passer ikke dette deg så får du finne noen som gjør det. 

Jeg har en ganer kjæreste som spiller like mye, men vi har mye tid i sammen fordet. Når han spiller så leser jeg en bok eller strikker. 

Anonymkode: d2dc5...985

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Jeg skilte meg fra min eksmann fordi han kunne spille opptil 20 timer i døgnet. så la han seg å sov det han trengte. Han ønsket ikke spise middag med resten av familien, om han måtte være "barnevakt" for datteren vår så var jeg nesten "redd" for å spørre. Ba jeg han om å levere i bhg eller da hun begynte på skolen var det flaks om han sa ja fordi det passet seg slik med spillet. Nyttet ikke kjefte eller si i mot. Mannen var i 40 årene, og spilte da vi ble sammen i 20 åra. Jeg fikk nok, dessverre fant jeg meg i det alt for lenge. Så nei, du overreagerer ikke. 

Anonymkode: 2e649...69e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

3 timer annenhver dag til hobby er ikke mye nei. Spørs hva han bruker resten av fritiden sin på.

Anonymkode: 80f82...98d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

3 timer annenhver dag er ingenting, mye verre hvis det er 10t om dagen..

Anonymkode: 25548...938

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har dere ingenting felles hobbier? 

Anonymkode: 0fd93...a5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3t annenhver dag er ikke ekstremt :)

Anonymkode: e937e...0e1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke en jeg ville hatt barn med.

Anonymkode: 7aa62...6f8

Skrevet

Skaff deg en egen hobby og la nå han drive med sin... jesus

• Liker 3
Skrevet

3 timer annenhver dag er som de andre her sier, ikke mye. Tenk på de som spiller håndball, fotball, driver med hest, aktivt med hund etc, som har treninger flere ganger i uken, kamper i helgene, de bruker nok ikke noe mindre enn 10-12 time i uka alt inkludert på sin hobby. Eller bare en som er veldig glad i å jogge eller gå på langrennsski... Og gjerne trener hver dag eller så

Så jeg tenker at man må se på gamingen som en hobby, på lik linje med at du kanskje også gjør dine ting?

Min samboer er også langt over snittet glad i å spille playstation, jeg på min side er veldig glad i å være ute og tar meg gjerne en god treningsøkt på ski, eller i joggesko, pluss at jeg har en hest jeg ser til, ordner for og rir på nesten hver eneste dag. I tillegg treffer jeg også venner med jevne mellomrom. Da spiller han mens jeg er ute på mine ting, og er i blant og møter sine kompiser, og så har vi tid sammen på kveldene. Vi kan også avtale at "i dag gjør vi noe sammen", så dropper han å spille og jeg å gjøre andre ting. Så enkelt er det.

Noe annet er de som setter seg på ett mørkt rom, med hodetelefoner, og sitter der og spiller dagen lang, hver eneste dag, er ikke tilsnakkelig pga headsettet og spillet, og du ser han nesten aldri. Det er noe helt annet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Overdriver jeg? 

Nei, definitivt ikke.  

Anonymkode: 94650...36a

AnonymBruker
Skrevet

Spillegal, grunnet halvannen time om dagen i snitt?

Nei, der overdriver du, helt klart.

Bare tenk, en hobby som man bruker halvannen time på om dagen - ingen definerer det som galskap.

Anonymkode: a33e3...329

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spillegal, grunnet halvannen time om dagen i snitt?

Nei, der overdriver du, helt klart.

Bare tenk, en hobby som man bruker halvannen time på om dagen - ingen definerer det som galskap.

Anonymkode: a33e3...329

Ikke galskap, men det er ikke noe voksne familiemennesker gjør. Mer noe mennesker i starten av tyveårene gjør.

Man vil jo ikke ende opp med å få barn med noen som bruker flere timer om dagen på hobbyer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke galskap, men det er ikke noe voksne familiemennesker gjør. Mer noe mennesker i starten av tyveårene gjør.

Man vil jo ikke ende opp med å få barn med noen som bruker flere timer om dagen på hobbyer.

Hvorfor ikke?  

Vi har tre barn, gift i 10 og han har hatt gaming som hobby siden vi blei sammen. Han deltar mer i familielivet enn andre fedre i min vennegjeng. De fedrene har trening og venner som hobby. 

Hva slags liv lever du siden du krever alt tid av mannen?  

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor ikke?  

Vi har tre barn, gift i 10 og han har hatt gaming som hobby siden vi blei sammen. Han deltar mer i familielivet enn andre fedre i min vennegjeng. De fedrene har trening og venner som hobby. 

Hva slags liv lever du siden du krever alt tid av mannen?  

Hvorfor tror du jeg er kvinne?

Det at han deltar mer enn andre, at andre er «verre» enn han, betyr jo ikke at det ikke finnes enda mer deltagende fedre. Jeg ville ikke hatt barn med noen som brukte så mye tid utenom familien. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage om gamingkjæresten din? Enten blir dere enige om noe som funker for begge, eller så gjør dere det slutt. Å gå rundt å være misfornøyd gjør bare at dere kommer lenger og lenger fra hverandre

Anonymkode: 3f3ab...801

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var det snakk om flere timer hver dag, eller overdriver du for at det skal se verre ut?

I så fall ekstremt mislykket. I tillegg er ikke gaming noen aldersbestemt hobby, så der tar du også feil.

Alt i alt et fullstendig feil innlegg.

Anonymkode: c8517...c81

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor tror du jeg er kvinne?

Det at han deltar mer enn andre, at andre er «verre» enn han, betyr jo ikke at det ikke finnes enda mer deltagende fedre. Jeg ville ikke hatt barn med noen som brukte så mye tid utenom familien. 

3 timer annen hver dag?? Er det for mye tid utenom familie?? Da får du lete lenge etter noen som er "god nok" for deg..

Anonymkode: 91594...31e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du overdriver. Å gjøre ‘hva enn det måtte være’ i 3 timer annahver dag - er da godt innafor normalen hos et barnløst par. F.eks trening to dager i uka og møter kompiser en kveld - vips så har en brukt like mye egentid.

Spørsmålet blir vel heller hvordan dere bruker resten av tiden. Har dere noen felles interesser? Eller ting dere synes er hyggelig å gjøre sammen? :) 

Og selvfølgelig velger ansvarlige menn og kvinner bort egeninteresser når tiden for barn kommer, helt vanlig at spilling legges på hylla noen år.

Anonymkode: 1429e...dbd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 17.31):

Synes kjæresten spiller ekstremt masse og e tror ikke e orka det mer. Han kommer nok til å sitte annenhver dag hvertdall 3 timer å game og d blir alt for mye så e tror at d blir et brudd. Også er han så lite interressert i andre ting. Det er utrolig vondt men jeg vet ikkje om e klare å la det her fortsette. Overdriver jeg? 

Anonymkode: c4554...baa

Hva slags spill ? Pengespill eller vanlige spill på PlayStation ? For det er stor forskjell der.  Så oppdater oss på det

Anonymkode: ac4f3...d56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...