Gå til innhold

Helicobakter pylori. Har du klart å bli kvitt det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bør man ta antibiotika uansett hvor mye helico man har? 

Anonymkode: 2964b...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville tatt det, kan bli skikkelig ille om du får skikkelig magesår. Vet ikke hvilke plager du har, men jeg var konstant kvalm og småsulten i tillegg til å være oppblåst/øm  i magen. 

Anonymkode: 74d73...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg ville tatt det, kan bli skikkelig ille om du får skikkelig magesår. Vet ikke hvilke plager du har, men jeg var konstant kvalm og småsulten i tillegg til å være oppblåst/øm  i magen. 

Anonymkode: 74d73...b26

Du tok antibiotika og ble helt frisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du tar den behandlingen en lege foreskriver. Antibiotika er det som skal til. 

Anonymkode: 3326c...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du tar den behandlingen en lege foreskriver. Antibiotika er det som skal til. 

Har snakket med tre leger og de er uenige 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har snakket med tre leger og de er uenige 🤣

Er disse tre legene gastrokirurger? Eller fastleger? Er det stadfestet heliobacter vha gastroskopi så er antibiotika (smalspektret, sensitiv mot denne bakterien) den vanligste behandlingen. Deretter profylaktisk behandling som syrenedsettende behandling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble kvitt det, men fikk det igjen. 

Siden jeg ikke ønsker å gå på antibiotika stadig har jeg nå gitt anti inflammatorisk mat en sjanse. 

Har ikke forsøkt så lenge at jeg vet om det løser problemet helt, men mage og tarm er iallefall bedre etter bare halvannen uke. 

Anonymkode: 4d498...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ble kvitt det, men fikk det igjen. 

Siden jeg ikke ønsker å gå på antibiotika stadig har jeg nå gitt anti inflammatorisk mat en sjanse. 

Har ikke forsøkt så lenge at jeg vet om det løser problemet helt, men mage og tarm er iallefall bedre etter bare halvannen uke. 

Det er akk det som er problemet. Man blir kvitt det, men det er lett å få det igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er akk det som er problemet. Man blir kvitt det, men det er lett å få det igjen 

Jeg har over tid nå lest mye om hvordan tarmene fungerer, og om hvordan kosthold påvirker dette. Jeg må si at jeg skjønner godt hvorfor jeg har fått problemer med tarmene, og har stor tro på at jeg skal bli kvitt både dette problemet og andre ved å få en god tarmkultur. 

Nå må jeg jo innrømme at dette ikke er første forsøk på å fikse ting ved hjelp av kostholdet. Jeg har gjort forsøk på det over ca to måneder to ganger før, og jeg 

1. Ble kvitt smerter i magen. 

2. Jeg gikk ned flere kilo uten å prøve på det.

3. Jeg fikk bedre energi. 

Så jeg har egentlig allerede erfaring med at dette er løsningen, men jeg har likevel glidd ut igjen etter et par måneder. Det er først nå jeg føler meg moden for å tenke dette som en permanent livsstil å sette seg inn i og leve med. De to første forsøkene orket jeg ikke å lære meg alt om hva jeg kan og ikke kan spise, så jeg spiste veldig ensformig og kjedelig. Derfor gikk jeg selvfølgelig lei. 

Nå har jeg satt meg mer inn i hvordan jeg kan leve bredt på riktig mat, og håper å gjøre det til en varig løsning. For det virket virkelig fantastisk på de tidligere forsøk... bortsett fra at jeg spiste ensformig og kjedelig. Det er ikke nødvendig ser jeg nå som jeg har orket å sette meg bedre inn i det. 

Bare på halvannen uke merker jeg store endringer, så... ja det er litt kjedelig å sette seg inn i hva man bør spise og ikke, men jeg tror på at dette er mer en varig løsning enn antibiotika. Som ødelegger tarmfloraen fullstendig. Dreper "helikopterne" riktig nok, men også alt av bakterier man egentlig trenger for å forbli frisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...