Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen har ingen andre å spørre. Jeg er utsatt for skade og går med krykker, men jobben mener de kan tilrettelegge mens jeg er der den dagen jeg trengs. Hvordan blir det om skaden ikke bedrer seg og jeg dro på jobb? Går det utover meg om jeg får senkomplikasjoner? 

Anonymkode: 41abe...201

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må være litt streng og si at du ikke kan jobbe, du blir sittende igjen med noe som potensielt er varig og så lenge du frivillig har utsatt deg for det så har ikke arbeidsgiver noe ansvar. Hva slags jobb er dette? Sjefen kan vel jobbe noe overtid selv?  

Og hvordan vil du forholde deg til nav? 

Du må jo da friskmeldes for en dag, evt skrive dette på meldekort hvis du sender det? Bare vær sikker på at dette er lovlig. Du kan også ringe arbeidslivstelefonen??

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Tullesnuppa86 skrev (2 minutter siden):

Jeg tror du må være litt streng og si at du ikke kan jobbe, du blir sittende igjen med noe som potensielt er varig og så lenge du frivillig har utsatt deg for det så har ikke arbeidsgiver noe ansvar. Hva slags jobb er dette? Sjefen kan vel jobbe noe overtid selv?  

Og hvordan vil du forholde deg til nav? 

Du må jo da friskmeldes for en dag, evt skrive dette på meldekort hvis du sender det? Bare vær sikker på at dette er lovlig. Du kan også ringe arbeidslivstelefonen??

Ganske sikker på at du kan jobbe mer enn det står i sykmelding, men du må melde fra om det.

Men er ellers enig, du må være streng. For øvrig vanskelig å gi råd når vi ikke vet hva du jobber med. Er det kontorjobb er det vel overkommelig å være på jobb, mens en mer fysisk jobb er mer kinkig. 

Anonymkode: 71b86...ec3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er sykemeldt. Legen din har vurdert at du er for syk til å jobbe.

Du må bare si nei, du beklager men du er for dårlig. Selv om du går på krykker så kan du ha smerter som går utover konsentrasjonen din, eller være ekstra sliten når kroppen leges.

Anonymkode: a99eb...ff5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sjefen har ingen andre å spørre. Jeg er utsatt for skade og går med krykker, men jobben mener de kan tilrettelegge mens jeg er der den dagen jeg trengs. Hvordan blir det om skaden ikke bedrer seg og jeg dro på jobb? Går det utover meg om jeg får senkomplikasjoner? 

Anonymkode: 41abe...201

Selvsagt går det utover deg om du får senkomplikasjoner, det er jo din kropp. Du må spørre hva tilretteleggingen består i og forsikre deg om at det ikke vil skade deg på sikt. Ender du sykmeldt i et år fordi du ødelegger skaden nå så er det du som går over på aap og taper masse penger, og ingen takker deg da. 

Anonymkode: c116b...4a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...