AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Har konfirmant neste vår, og har begynt å planlegge litt, samt sette av sparing til både den konfirmasjonen og neste som kommer tre år etterpå. Har begynt å sette opp budsjettforslag til dress, mat, drikke osv. Lokale får vi låne gratis på jobben til mannen. Men så kommer spørsmålet om gave fra oss foreldre. Han har fått tilbud om bunad, men ønsker ikke det. Jeg vet at dette spriker fra små til enorme summer, men vil noen fortelle hvor mye dere gav i pengegave til egen konfirmant? Anonymkode: 4ec35...e01
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Vi ga 20 000 i tillegg til bunad (jente), men det hadde vi spart systematisk til i alle år. Anonymkode: c72ee...100 1
Tatja Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har konfirmant neste vår, og har begynt å planlegge litt, samt sette av sparing til både den konfirmasjonen og neste som kommer tre år etterpå. Har begynt å sette opp budsjettforslag til dress, mat, drikke osv. Lokale får vi låne gratis på jobben til mannen. Men så kommer spørsmålet om gave fra oss foreldre. Han har fått tilbud om bunad, men ønsker ikke det. Jeg vet at dette spriker fra små til enorme summer, men vil noen fortelle hvor mye dere gav i pengegave til egen konfirmant? Anonymkode: 4ec35...e01 Vår skal få dekket sertifikat. 1
Tuppeluri Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Gi etter lommeboka! Ikke ta opp et lån for å gi gave i hvertfall. Dere betaler for selskapet, konfirmasjonsdelen og klær. Jeg fikk barn i år, og har tenkt å spare penger i mnd til hen for å bruke til konfirmasjonen + gave. Så alt avhenger av hvor mye vi sparer. 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 10 000 + reise sertifikat vår vår til 18 års dagen , det er ikke noe vi vil gi flere år før Anonymkode: 339cb...ce3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 Vi er skilt og har tre barn, en som er konfirmert til nå. Vi spleiset på dress og selskap. Av meg fikk han så 5000 kr i gave i tillegg. Noenlunde det samme av far. Han kjøpte seg et ganske dyrt headset for litt av det han totalt fikk i gaver. Resten satte vi på sparekonto til sertifikat. Vi/jeg har ikke råd til tre sertifikat på 6 år, så dette hadde vi snakket om lenge. Nå er sertifikatet tatt, og det som er igjen av penger har han til fri disposisjon. Vi tenker på en måte at da fikk han sertifikatet i konfirmasjonsgave😊. Vi kommer til å gjøre det samme med de to andre. Anonymkode: 1ab9a...745
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå