Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen ingredienser jeg bør unngå å bruke mtp amming? Løk feks? Noe som kan trigge magevondt hos lille? 

Anonymkode: 7768e...3af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du kan spise hva du vil :) det er en myte at feks løk, kål og kullsyre gir magevondt hos babyen. Det eneste babyen kan reagere på er melkeprotein hvis den har melkeallergi, men det er ikke noe man skal endre kosthold for før det eventuelt oppstår symptomer hos babyen. I svært sjeldne tilfeller kan babyen ha allergi for feks sitrus. Kaffe bør man ikke drikke ubegrenset av, da koffein kan påvirke babyen. 

Anonymkode: f345b...e5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, du kan spise hva du vil :) det er en myte at feks løk, kål og kullsyre gir magevondt hos babyen. Det eneste babyen kan reagere på er melkeprotein hvis den har melkeallergi, men det er ikke noe man skal endre kosthold for før det eventuelt oppstår symptomer hos babyen. I svært sjeldne tilfeller kan babyen ha allergi for feks sitrus. Kaffe bør man ikke drikke ubegrenset av, da koffein kan påvirke babyen. 

Anonymkode: f345b...e5e

Tusen takk for fint svar! 😃 Veldig nyttig for en nybegynner 😃

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde man ikke kunne spise krydder eller løk... 😂 Da jeg fant ut det gikk fint, spiste jeg alt. Det gikk bra. 

Anbefaler deg å lage gryteretter, samosa, horn og former som du kan fryse ned 😊da har du både middag og lunsj. 

Anonymkode: df704...1ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg kan tenke meg er hvis babyen får påvist MPA. Da må du holde deg unna alt av melk, men ikke ta sorgen på forskudd med det. Det gjelder ikke mange. 

Jeg lagde mye horn og pizzasnurrer med fyll, lasagne, gryteretter osv. Ting som man enkelt kunne kaste i mikro.

Anonymkode: 10920...177

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg trodde man ikke kunne spise krydder eller løk... 😂 Da jeg fant ut det gikk fint, spiste jeg alt. Det gikk bra. 

Anbefaler deg å lage gryteretter, samosa, horn og former som du kan fryse ned 😊da har du både middag og lunsj. 

Anonymkode: df704...1ef

Takk for supre tips 😃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eneste jeg kan tenke meg er hvis babyen får påvist MPA. Da må du holde deg unna alt av melk, men ikke ta sorgen på forskudd med det. Det gjelder ikke mange. 

Jeg lagde mye horn og pizzasnurrer med fyll, lasagne, gryteretter osv. Ting som man enkelt kunne kaste i mikro.

Anonymkode: 10920...177

Supert, takk for tips 😃

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lagde en haug med fylte horn, og det var jeg så glad for etter fødsel! Med ammeproblemer og en unge som gråt og gråt var det veldig greit med mat man kunne varme raskt i mikro og så spise med en hånd. Fint å ta med på trilleturer også

Anonymkode: 5009e...3de

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...