Gå til innhold

Uhell i taxi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde et "nesten "uhell i taxi,da jeg skulle lukke døra,og bilbeltet fremdeles hang litt ut,og kom i klem.Døra lukket seg altså ikke ordentlig ,og jeg tok inn bilbeltet og lukket igjen.Taxisjåføren spurte om det hadde kommet noe merker på metallet,men det var helt uskadd.Hadde heldigvis ikke slamret bildøra igjen med mye kraft😅Lurer på hva som skjer hvis det hadde blitt noe merker/skade på bilen eller bilbeltet?Har ikke taxien forsikring for dette,eller er kunden ansvarlig for all skade?

Anonymkode: 51d6b...ea4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde et "nesten "uhell i taxi,da jeg skulle lukke døra,og bilbeltet fremdeles hang litt ut,og kom i klem.Døra lukket seg altså ikke ordentlig ,og jeg tok inn bilbeltet og lukket igjen.Taxisjåføren spurte om det hadde kommet noe merker på metallet,men det var helt uskadd.Hadde heldigvis ikke slamret bildøra igjen med mye kraft😅Lurer på hva som skjer hvis det hadde blitt noe merker/skade på bilen eller bilbeltet?Har ikke taxien forsikring for dette,eller er kunden ansvarlig for all skade?

Anonymkode: 51d6b...ea4

trur nok taxi må betale for det, så lenge det ikke er noe kritiske skader.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke en skade av betydning, mer en "forbruksskade" gjennom uhell som ikke trengs fikses. Det har ingen hensikt å fikse den, selv om det kom en liten bulk. Hadde taxieieren gjort en sak utav det sier det alt om at han er tidenes kjipeste grinebiter. Forsikringen dekker nok det meste, men neppe slike forbruksskader. Uansett er der egenandeler. Er beltet skadet så bør nok drosjeeier få i orden dette snarest, enten på eget initiativ eller gjennom forsikring. Mest sannsynlig han selv.

Har selv kjørt taxi i mange år, og dette er ingenting å være bekymret for. 

For å sette det i kontekst. Hvis du går inn på Rema 1000 og snubler over en reol hvor varer går i gulvet og ødelegges, så er ikke du erstatningspliktig. Det var et uhell, og slikt skjer innenfor yrkeslivet. Det er en del av en kalkulert risiko. 

Anonymkode: 5d025...4b0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er taxien som betaler for dette, for slike eventuelle skadet blir dekt ab taxieierens forsikring. 

Anonymkode: 2cf41...672

AnonymBruker
Skrevet

Har alldri skjønt meg på mentaliteten "Det var er uhell, så det er ikke mitt ansvar" Ødelegger du noe, er det DIN feil, uhell eller ikke.

Anonymkode: f8d77...e8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på Coop Bygg for å kjøpe ved en gang. Dama i kassen trodde ikke på at jeg fikk 45 sekker inn i minivanen, og skulle se på det. Hun slengte inn døren med beltefestet imellom og lagde det eneste merket denne bilen hadde. "Fireåringen min har lært seg å passe på det", sa jeg, som selvsagt fornærmet henne. Fikk aldri en unnskyldning en gang. 

Anonymkode: cb337...cc1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har alldri skjønt meg på mentaliteten "Det var er uhell, så det er ikke mitt ansvar" Ødelegger du noe, er det DIN feil, uhell eller ikke.

Anonymkode: f8d77...e8f

Kommer helt an på uhellet! En gang mistet jeg noen flasker vin i gulvet med uhell (etter å ha kjøpt dem), og de knuste. Jeg fikk faktisk nye flasker av Vinmonopolet, det var helt uforventet.

Anonymkode: 954ff...388

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kommer helt an på uhellet! En gang mistet jeg noen flasker vin i gulvet med uhell (etter å ha kjøpt dem), og de knuste. Jeg fikk faktisk nye flasker av Vinmonopolet, det var helt uforventet.

Anonymkode: 954ff...388

De får levert de tilbake så lenge korkene sitter på og det skjer inne eller rett utenfor butikken. Så det er helt vanlig at de erstatter flasker som knuses ved et uhell. 

AnonymBruker
Skrevet

Normalt skal jo bilbeltet dras inn automatisk. Når det henger og slenger utenfor døren er det sannsynligvis noe feil med denne mekanismen. Det er bileiers ansvar å se til at bilbeltet er i forsvarlig stand, ergo er det også hans ansvar dersom det hadde oppstått skade slik du beskriver, TS.

Anonymkode: 8d0bd...e81

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg var på Coop Bygg for å kjøpe ved en gang. Dama i kassen trodde ikke på at jeg fikk 45 sekker inn i minivanen, og skulle se på det. Hun slengte inn døren med beltefestet imellom og lagde det eneste merket denne bilen hadde. "Fireåringen min har lært seg å passe på det", sa jeg, som selvsagt fornærmet henne. Fikk aldri en unnskyldning en gang. 

Da er det jo noe galt med beltestrammeren. 

Anonymkode: 6050c...fbd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Da er det jo noe galt med beltestrammeren. 

Anonymkode: 6050c...fbd

Nei, hun la beltet der selv da hun skulle telle sekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...