AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg har prøvd en rekke oppskrifter, både norske og engelske, men hver gang blir grøten bitter. Har fått tips om å ha i honning men hadde jo håpet å slippe å ha oppi så mye søtt. Oppskriften ber jo ikke om det 😖 skjønner man gjerne skal ha i bær osv også men skal den virkelig være så bitter bare som base? Har dere noen oppskrifter som ikke er så himla bitter? Gjerne norsk så er jeg sikker på at ingrediensenne blir rett. Elsker jo vanlig havregrøt. Anonymkode: 33477...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg har tenkt tanken på kjøleskapsgrøt, men det virker bare kvalmende. Og hva er vitsen, liksom, når det tar to minutter å lage vanlig havregrøt. Og da får man et varmt måltid. Anonymkode: 13f6c...af0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Del Skrevet 7. januar 2021 Ha honningen i før du spiser den og rør rundt. Ellers foretrekker jeg å lage chiagrøt på kokosmelk Anonymkode: 448c9...239 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ha honningen i før du spiser den og rør rundt. Ellers foretrekker jeg å lage chiagrøt på kokosmelk Anonymkode: 448c9...239 Takk for svar. Da skal jeg prøve begge ☺️👌 Anonymkode: 33477...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har tenkt tanken på kjøleskapsgrøt, men det virker bare kvalmende. Og hva er vitsen, liksom, når det tar to minutter å lage vanlig havregrøt. Og da får man et varmt måltid. Anonymkode: 13f6c...af0 Syns det er greit å bare sett ei kjøleskapet for så å hive det i sekken neste dag. Liker ikke stå opp lenge før jeg drar på jobb men ja tenkte tanken at jeg heller bare kan lage vanlig havregrøt å spise den kald neste dag. Anonymkode: 33477...939 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kemila Skrevet 7. januar 2021 #6 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg har smakt på flere, synes det smaker grusomt. Tar meg 2 min å lage en god havregrøt . Og spise den varm") 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Del Skrevet 7. januar 2021 Kemila skrev (1 minutt siden): Jeg har smakt på flere, synes det smaker grusomt. Tar meg 2 min å lage en god havregrøt . Og spise den varm") Sant. Tenkte det sammen men hadde vært fint om jeg fant en som ikke var grusom. Så kan jeg bare hive det med meg på morgenen, men kanskje like greit å bare lage grøten og varme opp eventuelt spise den kald neste morgen på jobb 😅 Anonymkode: 33477...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg bruker sukrin. Men ser heller ikke poenget med å lage grøt dagen før. Tar to minutter på morran. Virker som en trend som alle hiver seg på. Ikke smaker den noe bedre heller. Anonymkode: 1f45e...bae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar. Da skal jeg prøve begge ☺️👌 Anonymkode: 33477...939 Denne liker jeg. Det beste er å prøve litt på hvor tykk du liker den osv, men det er bedre å ha litt for lite melk i og heller tilsette litt ekstra på morgenen om det er for lite. Jeg har ca 1/3 frø og 2/3 melk. Så tilsetter jeg litt agavesyrup og/eller kokosflak eller bær når den skal spises. Anonymkode: 448c9...239 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #10 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Denne liker jeg. Det beste er å prøve litt på hvor tykk du liker den osv, men det er bedre å ha litt for lite melk i og heller tilsette litt ekstra på morgenen om det er for lite. Jeg har ca 1/3 frø og 2/3 melk. Så tilsetter jeg litt agavesyrup og/eller kokosflak eller bær når den skal spises. Anonymkode: 448c9...239 Rør godt før du setter grøten i kjøleskapet. På morgenen rører du rundt igjen og sjekker konsistensen. Er den for tykk så tilsetter du bittelitt melk og rører igjen. tilsett så agavesyrup og bær. Da er den klar til å spises. Jeg spiser den til lunsj, så holder seg kald og god konsistens 2-3 timer Anonymkode: 448c9...239 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Del Skrevet 7. januar 2021 Trodde jeg var den eneste som synes det var heslig 😅 Slimete konsistens og rar smak. Mye bedre med havregrøt laget på varme! Anonymkode: 8422e...92f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #12 Del Skrevet 7. januar 2021 Synes kjøleskapsgrøt er mye bedre enn den varme ! Har gjerne oppi rosiner eller dadler for sødme, kanel gir også god smak. Og så bruker jeg mandelmelk eller rismelk Anonymkode: 09a4b...053 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #13 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg har også prøvd ulike varianter av kjøleskapsgrøt, og er heller ikke så begeistret. Syns det blir rar konsistens og merkelig med kald grøt. Jeg har brukt melk med vaniljesmak eller sjokoladesmak. Anonymkode: c2f7c...def 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #14 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg liker ikkevarm havregrynsgrøt, så lager bare kjøleskapsgrøt Halvparter chiafrø, halvparten havregryn + mandelmelk og litt sukrin og vaniljeessens - smaker kjempegodt syntes jeg Anonymkode: d6f8c...bb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #15 Del Skrevet 8. januar 2021 Blande med Biola med smak når du lager den. Anonymkode: 1d18f...e96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #16 Del Skrevet 8. januar 2021 Kjøleskapsgrøt er bare grusomt kvalmende. Anonymkode: 2e4e8...407 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #17 Del Skrevet 8. januar 2021 Det høres ut som de fleste som skriver her inkl ts ikke liker grøt uten noe søtt i. Oppfatter at det er det som beskrives som «bittert». Ja, da må man vel ta noe søtt i grøten for å like den da, eller endre smak. Anonymkode: 38421...5ae 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #18 Del Skrevet 8. januar 2021 Er ikke alt man liker rett og slett, hvorfor tvinge seg selv til å spise det? Jeg prøvde det en gang for mange år siden, tror det var chiafrø og noe kakao. Var helt ok liksom, men lagde ikke igjen. Anonymkode: e8608...cec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. januar 2021 #19 Del Skrevet 8. januar 2021 (endret) Så rart at dere ikke liker det. Jeg syns det smaker syrlig og godt. Bruker en halv dl lettkokte gryn og som nevnt kan man ta litt sukrin i, rosiner, kanel, linfrø, chia, kokosmasse, hytteost, vaniljeyoghurt, biola med valgfri smak og tilsvarende bær som har tinet i kjøleskapet over natten. Saften helles bort om en ikke vil ha for våt grøt, men det har alltid smakt godt altså. Kjempegodt! Vanlig grøt er også godt, men varm variant blir annerledes. Endret 9. januar 2021 av Hoppetaujenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #20 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det høres ut som de fleste som skriver her inkl ts ikke liker grøt uten noe søtt i. Oppfatter at det er det som beskrives som «bittert». Ja, da må man vel ta noe søtt i grøten for å like den da, eller endre smak. Anonymkode: 38421...5ae Det gjelder ikke akkurat meg. Jeg spiser gjerne havregrøt uten sukker. Og ihvertfall ikke blandet med bær eller andre ting, huff. Men jeg må ha olje i, eller smørøye på. Rømmegrøt og risengrynsgrøt må jeg ha sukker og kanel på 😆 Anonymkode: 13f6c...af0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå