Gjest EmKay Skrevet 7. januar 2021 #21 Del Skrevet 7. januar 2021 Vi spiser egentlig veldig lite snacks og snop, men lager oss gjerne en litt diggere middag, en god biff f.eks. Så setter vi gjerne på en god film på kvelden. Har vi snacks kan gjerne typen finne seg noe godt, men som regel har vi ikke handlet det inn. Når det ikke er i hus, blir det ikke savnet heller. Når det ikke er Corona er vi gjerne med/spiser middag med venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #22 Del Skrevet 7. januar 2021 Ser film med eldste barnet vårt etter at de små er lagt. Barnet får lørdagsgodt og brus, og hender jeg takker ja til noen smaksprøver (er egentlig veldig glad i godteri). Kjøper ikke inn mer enn «nødvendig», og har ikke samvittighet til å ta mye selv om barnet gladelig deler, så da begrenser det seg selv! Lager meg ofte en kopp te, og av og til tar jeg et glass vin (kanskje en gang i mnd). Hvis jeg er veldig sugen på noe har vi alltid is i fryseren. Det synes jeg gir mye for kaloriene + at jeg klarer ikke spise mye av det. Men sjeldent det frister egentlig. Synes film med oss foreldre og eldste barnet er kos nok i seg selv ☺️ Noen ganger (1-2 ganger i året) skeier jeg ut og kjøper masse godteri og spiser så mye jeg har lyst på. Føler meg alltid elendig etterpå, sover dårlig med så mye sukker i kroppen og blir oppblåst. Da tar det laaang tid før jeg blir fristet igjen 😂 Anonymkode: 0a55b...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Equinox Skrevet 7. januar 2021 #23 Del Skrevet 7. januar 2021 Lørdager ser jeg som regel film, og spiller litt pc-spill Spiser som regel litt potetgull også, man maks en halvpose, ikke mer, den andre halvdelen spiser jeg på søndag 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #24 Del Skrevet 8. januar 2021 Drikker te og vann, skjønner ikke helt at man må spise noe hele tiden? 🤷♀️ Anonymkode: 7998f...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 8. januar 2021 #25 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg spiser sjelden godteri, og langt fra hver lørdag. Det er ikke av noen spesiell grunn, annet enn at jeg ikke er så glad i det. Som snacks spiser jeg mye tomater, agurk med pepper og salt, og ikke minst oliven. Spiser jo gjerne ost til også, men like ofte uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #26 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva jeg GJØR en lørdagskveld er jo ikke synonymt med hva jeg spiser? 🙄 Det er en merkelig tanke. Lørdagskvelder pleier jeg og mannen å se litt filmer, spille litt spill sammen, lese litt hver for oss. Det varierer, har ikke en fast rutine. Etter middag setter vi frem litt snacks om vi har lyst på, men det er heller ikke noe som må til for at det skal være lørdag. Kos er ikke mat for min del, kos er å tenne stearinlys, sitte under et pledd, sitte i armkroken til mannen. Mat er nødvendig og godteri er godt ja, men det er ikke kos. Selv om mange nordmenn mener det. Tror mye av årsaken til fedme ligger der... Kan ikke kose seg uten godteri. Anonymkode: 3bb52...e40 Hva var poenget med å skrive nordmenn? Er det bare nordmenn som ser på mat som kos? Anonymkode: 443d9...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #27 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Drikker te og vann, skjønner ikke helt at man må spise noe hele tiden? 🤷♀️ Anonymkode: 7998f...603 Nei, det er det da. Sliter som sagt med spiseforstyrrelse, så dette er et mønster jeg har hatt i veldig mange år. Da er det greit å høre hva andre gjør Hva gjør folk for å gjøre lørdagskvelden til en ekstra spesiell kveld når man ikke koser seg med noe godt? Anonymkode: aecef...858 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #28 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, det er det da. Sliter som sagt med spiseforstyrrelse, så dette er et mønster jeg har hatt i veldig mange år. Da er det greit å høre hva andre gjør Hva gjør folk for å gjøre lørdagskvelden til en ekstra spesiell kveld når man ikke koser seg med noe godt? Anonymkode: aecef...858 Lørdagskvelden har jeg alltid gått inn i en avslapningsmodus etter uken, vi er alltid aktive på dagtid så for meg er det å kunne slappe av med en god film, en lang middag og samtale el godt nok, med vissheten om at jeg kan sove ut dagen etterpå. En kopp te, onepiece og teppe i sofaen. Anonymkode: 7998f...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #29 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Lørdagskvelden har jeg alltid gått inn i en avslapningsmodus etter uken, vi er alltid aktive på dagtid så for meg er det å kunne slappe av med en god film, en lang middag og samtale el godt nok, med vissheten om at jeg kan sove ut dagen etterpå. En kopp te, onepiece og teppe i sofaen. Anonymkode: 7998f...603 Takk for svar! Jeg gjør liksom det der hver kveld (te, pledd osv.), og med en liten toåring må jeg stå opp klokka 5-5.30 uansett på søndag, så for meg er liksom ikke lørdag noe spesiell uten den kosen med godteriet. Jeg må legge meg klokka 22 for å få nok søvn lell liksom. Det er det som er så vanskelig 😅 Anonymkode: aecef...858 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 8. januar 2021 #30 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg har lagt om hva jeg legger i kos, og må ikke spise for å kose meg. Om det er en typisk hjemmekveld koser jeg meg med strikketøy eller en kopp te. Bruker ikke mat eĺler kaloriholdig drikke som kos lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #31 Del Skrevet 9. januar 2021 Grønt blad skrev (14 timer siden): Jeg har lagt om hva jeg legger i kos, og må ikke spise for å kose meg. Om det er en typisk hjemmekveld koser jeg meg med strikketøy eller en kopp te. Bruker ikke mat eĺler kaloriholdig drikke som kos lenger. Problemet mitt er at jeg kunne tenkt meg at lørdag kveld er litt mer spesiell og kos enn de andre kveldene. Og te osv er det jeg koser meg med i ukedagene. Jeg vil også så gjerne venne meg til at kos er noe annet enn mat. Anonymkode: aecef...858 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå