AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Del Skrevet 7. januar 2021 Lørdagskveld er jo for mange synonymt med lørdagsgodt som i smågodt, sjokolade, potetgull og lignende. Dere som ikke spiser typisk "lørdagsgodt", hva gjør dere lørdag kveld? Drikker dere vin som kos? Spiser dere noe annet som kos i stedet? For de fleste er lørdag kveld en kosekveld, men hva koser man seg med om man ikke koser seg med godteri? Anonymkode: aecef...858 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Del Skrevet 7. januar 2021 Hva jeg GJØR en lørdagskveld er jo ikke synonymt med hva jeg spiser? 🙄 Det er en merkelig tanke. Lørdagskvelder pleier jeg og mannen å se litt filmer, spille litt spill sammen, lese litt hver for oss. Det varierer, har ikke en fast rutine. Etter middag setter vi frem litt snacks om vi har lyst på, men det er heller ikke noe som må til for at det skal være lørdag. Kos er ikke mat for min del, kos er å tenne stearinlys, sitte under et pledd, sitte i armkroken til mannen. Mat er nødvendig og godteri er godt ja, men det er ikke kos. Selv om mange nordmenn mener det. Tror mye av årsaken til fedme ligger der... Kan ikke kose seg uten godteri. Anonymkode: 3bb52...e40 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva jeg GJØR en lørdagskveld er jo ikke synonymt med hva jeg spiser? 🙄 Det er en merkelig tanke. Lørdagskvelder pleier jeg og mannen å se litt filmer, spille litt spill sammen, lese litt hver for oss. Det varierer, har ikke en fast rutine. Etter middag setter vi frem litt snacks om vi har lyst på, men det er heller ikke noe som må til for at det skal være lørdag. Kos er ikke mat for min del, kos er å tenne stearinlys, sitte under et pledd, sitte i armkroken til mannen. Mat er nødvendig og godteri er godt ja, men det er ikke kos. Selv om mange nordmenn mener det. Tror mye av årsaken til fedme ligger der... Kan ikke kose seg uten godteri. Anonymkode: 3bb52...e40 Joda, jeg ser den, det var kanskje litt klossete formulert. Takk for svar! Jeg sliter selv med overspising og mange medfølgende mentale problemer rundt dette, og psykologen min har anbefalt at jeg lager en annen rutine på lørdager enn det typiske lørdagsgodtet. Derfor tenkte jeg å høre hva andre gjør på lørdag rundt akkurat dette med godteri som kos, for å få litt tips Anonymkode: aecef...858 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Del Skrevet 7. januar 2021 Du kan jo spise litt frukt i stedet? Det er fruktsukker i frukt, men det er i tillegg mye vitaminer i tillegg, så det er jo sunt i tillegg til å være søtt. En grei erstatning til løsvektgodteriet som så mange stapper i seg. Jeg kjøper aldri løsvektgodteri. Jeg er svak for sjokolade i stedet... 😛 Anonymkode: c04d1...b61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan jo spise litt frukt i stedet? Det er fruktsukker i frukt, men det er i tillegg mye vitaminer i tillegg, så det er jo sunt i tillegg til å være søtt. En grei erstatning til løsvektgodteriet som så mange stapper i seg. Jeg kjøper aldri løsvektgodteri. Jeg er svak for sjokolade i stedet... 😛 Anonymkode: c04d1...b61 Ironisk nok er frukt for søtt og klissete for meg 🙈 Men takk for tips 😄 Anonymkode: aecef...858 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Del Skrevet 7. januar 2021 Hjemmepoppet popcorn Anonymkode: e525d...7cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Lørdagskveld er jo for mange synonymt med lørdagsgodt som i smågodt, sjokolade, potetgull og lignende. Dere som ikke spiser typisk "lørdagsgodt", hva gjør dere lørdag kveld? Drikker dere vin som kos? Spiser dere noe annet som kos i stedet? For de fleste er lørdag kveld en kosekveld, men hva koser man seg med om man ikke koser seg med godteri? Anonymkode: aecef...858 Jeg må ha snacks 😂. Sånn her er det agurkstenger, gulrotstenger og blomkål som dippes i drømmelett og holidaymix. Skeier jeg helt ut: Så litt saltstenger også. Lavkalori. Til drikke koser jeg meg med pukka- eller yogi-te. Mye smak! ❤️ Anonymkode: b7f3e...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg spiser litt godteri en gang i uken. Litt chips ,f.eks superchips eller linsechips. Liker godt skumgodteri,noe som har lavt kalori-innhold. Noen ganger kjøper jeg sukkerfritt godteri på helsekost. Kokosbollene fra Roede er også gode. Frukt er hverdagskost hos meg,ingen erstatning for godteri... Men unngår godteri med det høyeste innholdet av kalorier. F eks ren sjokolade, karamell fudge osv. Anonymkode: 7ea21...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg liker ikke spørsmålet: "Hva gjør du lørdag kveld?" For meg så betyr spørsmålet: "Hey, jeg trenger hjelp til noe, har du mulighet?". Svaret er på forhånd NEI, så her må jeg diktet opp et svar på at jeg i utgangspunktet er veldig opptatt. Men jeg er aldri det. For jeg gjør aldri noe som helst på lørdagskvelder. Kanskje en eller to episoder av en svindårlig serie, ettersom jeg finner for tiden lite bra å se på. Underholdningsprogrammet på våre nasjonale direktekanaler suger uansett. Jeg spiser ikke snop eller drikker ikke alkohol. Har heller ingen jobb å gå til og har dårlig helse, så om det er lørdagskveld eller tirsdagskveld merker jeg ikke forskjellen på. Derfor henger jeg på diverse forum også. Anonymkode: 5b61a...951 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 7. januar 2021 #10 Del Skrevet 7. januar 2021 Ser på Simpsons med mann og barn , mens vi spiser chips og drikker brus! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Del Skrevet 7. januar 2021 Spiser sjokolade. Ser på fotball eller film. Leser litt. Hører på musikk. Anonymkode: ffe84...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #12 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg spiser litt godteri en gang i uken. Litt chips ,f.eks superchips eller linsechips. Liker godt skumgodteri,noe som har lavt kalori-innhold. Noen ganger kjøper jeg sukkerfritt godteri på helsekost. Kokosbollene fra Roede er også gode. Frukt er hverdagskost hos meg,ingen erstatning for godteri... Men unngår godteri med det høyeste innholdet av kalorier. F eks ren sjokolade, karamell fudge osv. Anonymkode: 7ea21...2be Så kan jeg føye til at jeg drikker vin gjennomsnittlig en dag i uka ja. Stort sett 1 flaske 🥰 Bortsett fra de helgene jeg jobber da...da blir det verken godteri eller vin. Anonymkode: 7ea21...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #13 Del Skrevet 7. januar 2021 På lørdager får de minste lov til å bestemme hva vi skal ha til middag. Eldste og vi voksne spiser bare litt. På kvelden når de minste er i seng lager jeg og eldste en bedre "voksenmiddag" som spises på stuen sammen med en film eller serie. Vi voksne tar et glass vin, eldste drikker brus. Eldste trenger litt tid alene sammen med foreldrene sine han også, og med to små blir det ofte litt lite tid til det i hverdagen. Han er tenåring Anonymkode: de3e8...881 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #14 Del Skrevet 7. januar 2021 Lørdager, om det bare er oss, lager vi en sen og god middag, gjerne forrett+hovedrett, og deler en flaske vin. Spiser gjerne i 19-20 tiden. Lager maten sammen, og nipper gjerne til et glass vin på kjøkkenet. Men hender også vi henter sushi eller indisk take away. Etter å ha spist sitter vi ofte lenge ved bordet og prater, da tar vi innimellom et glass vin til. Ofte ser vi serie eller film på tampen av kvelden, om det er vin igjen tar vi med glasset, men ofte drikker vi bare vann. En sjelden gang åpner vi en flaske til. I perioder, særlig nå i Korona, har det også vært brettspill eller puslespill på kvelden. Ingen av oss er personer som spiser utenom måltidene. Så har egentlig ikke den assosiasjonen at jeg må spise/drikke noe med mindre det er frokost/lunsj/middag. Chips og snop spiser jeg så godt som alltid, fordi jeg ikke kjenner et behov for det. Er egentlig ikke superopptatt av helse, og er fornøyd med vekt/form, har bare aldri hatt det forholdet til at kos=usunn mat. Anonymkode: 9453b...5a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #15 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lørdager, om det bare er oss, lager vi en sen og god middag, gjerne forrett+hovedrett, og deler en flaske vin. Spiser gjerne i 19-20 tiden. Lager maten sammen, og nipper gjerne til et glass vin på kjøkkenet. Men hender også vi henter sushi eller indisk take away. Etter å ha spist sitter vi ofte lenge ved bordet og prater, da tar vi innimellom et glass vin til. Ofte ser vi serie eller film på tampen av kvelden, om det er vin igjen tar vi med glasset, men ofte drikker vi bare vann. En sjelden gang åpner vi en flaske til. I perioder, særlig nå i Korona, har det også vært brettspill eller puslespill på kvelden. Ingen av oss er personer som spiser utenom måltidene. Så har egentlig ikke den assosiasjonen at jeg må spise/drikke noe med mindre det er frokost/lunsj/middag. Chips og snop spiser jeg så godt som aldri alltid, fordi jeg ikke kjenner et behov for det. Er egentlig ikke superopptatt av helse, og er fornøyd med vekt/form, har bare aldri hatt det forholdet til at kos=usunn mat. Anonymkode: 9453b...5a7 Korreksjon. Anonymkode: 9453b...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæretre Skrevet 7. januar 2021 #16 Del Skrevet 7. januar 2021 Lørdag er absolutt kosekveld, men det går i mat, ikke annet. Det er maten som er kosen! Så slik sett er det kosekveld hver dag her. Spiser ikke noe spesiell mat på lørdagskvelden. Siden det ofte er hjemmelaget pizza til middag de dagene, tar jeg gjerne stekt grønnkål eller annet til kvelden, for å spe på med litt mer grønnsaker. Før var godteri det jeg forbandt med kos, så den ville jeg bryte. Jeg ville at all mat skulle være kos, og at det er kos også uten mat. Det var strevsomt først, men så ble det veldig bra! Trodde nesten aldri jeg skulle glede meg til en lørdagskveld igjen. Men nå er alle måltider kosestund, og alle kvelder er kosekvelder, også lørdag kveld. Lykke til med å finne noe som passer for deg 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #17 Del Skrevet 7. januar 2021 Enig med andre her at lørdagskos ikke kun er synonymt med snack. Nyter å ha fri, tanken på at jeg kan sitte oppe til jeg blir trett og sove ut dagen etter. En kveldstur i frisk luft er deilig- løpe eller gå. En sen lunsj ute, skjer av og til. Kanskje da med en enkel middag hjemme, som ovnsbakte rotgrønnsaker bakt med grovt salt, litt olivenolje og litt honning. Et glass vin. Se morsomme klipp på YouTube. Høre på musikk. G&T. Anonymkode: 57fd9...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 7. januar 2021 #18 Del Skrevet 7. januar 2021 For meg er helgen synonymt med alt for mye god mat og snacks 🙈 😋 En ting som hjelper meg de gangene jeg skjerper meg, er å ha dessert etter middagen. Det demper søtsuget og jeg hiver ikke innpå godis etterpå. Ett tips til dessert med lite kalorier (men fremdeles søtsaker) er youplait yoghurt med noen få valnøtter og litt akasiehonning over. Snadder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. januar 2021 #19 Del Skrevet 7. januar 2021 Er hjemme, ser enten en fotballkamp om Barcelona spiller, eller så ser jeg film/tv-serie, leser bok eller henger her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hennika Skrevet 7. januar 2021 #20 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg spiser altfor mye sjokolade og snop. Men jeg liker salte kjeks med ost på. Kanskje ikke så sunt det heller da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå