Gå til innhold

Koster privat ultralyd noe når man henvises fra lege?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid i uke 12 og har blitt henvist til privat ultralyd av lege. Jeg og samboeren min har pratet om at vi ikke tenker å ta privat ultralyd ettersom de koster ganske mye (omtrent 2000kr er mye for oss når vi uansett skal på offentlig ultralyd om 3 uker). Har hørt at UL dekkes når man henvises til sykehuset, men jeg er altså henvist til privat klinikk og lurer derfor på om jeg må betale undersøkelsen selv? Mener ikke å høres grådig ut men vi er begge studenter og må passe budsjettet litt :) 

Anonymkode: fbc45...3bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er gravid i uke 12 og har blitt henvist til privat ultralyd av lege. Jeg og samboeren min har pratet om at vi ikke tenker å ta privat ultralyd ettersom de koster ganske mye (omtrent 2000kr er mye for oss når vi uansett skal på offentlig ultralyd om 3 uker). Har hørt at UL dekkes når man henvises til sykehuset, men jeg er altså henvist til privat klinikk og lurer derfor på om jeg må betale undersøkelsen selv? Mener ikke å høres grådig ut men vi er begge studenter og må passe budsjettet litt :) 

Anonymkode: fbc45...3bc

Hvis klinikken har refusjonsavtale med HELFO, dekkes det ja. Mange henvises til privat gynekolog (avtalespesialist) med offentlig avtale for avklaring av enkle gynekologiske problemstillinger. 

Anonymkode: 36c8c...721

AnonymBruker
Skrevet

Du får ringe privatklinikken ang det som personen over skriver, så får du svaret:) Lykke til med graviditeten 🤗

Anonymkode: cb053...600

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte kun for bildene (ca. 100kr) da jeg var på privat ultralyd med henvisning fra lege. 

Anonymkode: 165e6...9a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...