AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #21 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sjekk på nav sin bidragskalkulator. Jeg har to barn og jeg og ex tjener omtrent likt. Han betaler ca 9000 til meg. Jeg har 100% barna hos meg. Anonymkode: 8e4f4...d53 9000kr høres veldig mye ut. Anonymkode: d0a6c...dea 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #22 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 9000kr høres veldig mye ut. Anonymkode: d0a6c...dea For 2 barn som ikke har samvær er det ikke mye. Anonymkode: d6cb4...cd7 14
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #23 Skrevet 7. januar 2021 Pappa betalte rundt 25.000 i bidrag for 4 barn inkludert meg for 10+ år siden😄 Så synes 2500 hørtes lite ut... Ønsker du ikke at barnet ditt skal ha mer enn bare det ytterst nødvendige? Anonymkode: 6b21a...727 9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #24 Skrevet 7. januar 2021 1500 er jo ingenting når det gjelder alt barn trenger i måneden av mat, klær og andre ting (de vokser himla fort), vet jeg har en samboer som hadde unnet barnet vårt mye mer enn det om vi gikk hvert til vårt uansett hvordan det hadde vært mellom oss. Vi har snakket om det da det skjærte seg litt i sommer (småbarnsperiode) og summen han mener hadde vært rett er mye høyere enn det hvertfall, spesielt siden jeg hadde hatt hovedomsorgen om det skjedde i nærmeste framtid. Han jobber altfor mye og jeg er mye alene, så sånn hadde det blitt! Syns mange fedre gir for lite når jeg ser det her. Jada, så spiller selvfølgelig mange ting inn - hvor ofte det er samvær og alt det der, hvor mye de tjener osv.. Men 1500 er faktisk nada. Forventer de at mor skal betale alt? Anonymkode: 3a73a...7e8 9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #25 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 1500 er jo ingenting når det gjelder alt barn trenger i måneden av mat, klær og andre ting (de vokser himla fort), vet jeg har en samboer som hadde unnet barnet vårt mye mer enn det om vi gikk hvert til vårt uansett hvordan det hadde vært mellom oss. Vi har snakket om det da det skjærte seg litt i sommer (småbarnsperiode) og summen han mener hadde vært rett er mye høyere enn det hvertfall, spesielt siden jeg hadde hatt hovedomsorgen om det skjedde i nærmeste framtid. Han jobber altfor mye og jeg er mye alene, så sånn hadde det blitt! Syns mange fedre gir for lite når jeg ser det her. Jada, så spiller selvfølgelig mange ting inn - hvor ofte det er samvær og alt det der, hvor mye de tjener osv.. Men 1500 er faktisk nada. Forventer de at mor skal betale alt? Anonymkode: 3a73a...7e8 For å legge til: Han hadde betalt maaange flere lapper enn det dere nevner her da han unner barnet vårt mer enn det ytterst nødvendige! Glad for det om noe skulle skje, særlig siden han har høyere økonomi enn meg. Anonymkode: 3a73a...7e8 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #26 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Pappa betalte rundt 25.000 i bidrag for 4 barn inkludert meg for 10+ år siden😄 Så synes 2500 hørtes lite ut... Ønsker du ikke at barnet ditt skal ha mer enn bare det ytterst nødvendige? Anonymkode: 6b21a...727 Sinnsvakt, det er jo mer enn mange har utbetalt i lønn! Anonymkode: aa37d...2b7 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #27 Skrevet 8. januar 2021 Her er jeg aleneforsørger, og jeg får 5300 for ett barn. Anonymkode: 32d39...036
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #28 Skrevet 8. januar 2021 Vel i mitt tilfelle er det mye penger. Jeg får kun 760kr i mnd. Ungen er til faren annenhver helg. Han har lav inntekt og jeg tjener veldig godt. Det avhenger veldig på foreldres inntekt, samvær og evnt stønader du mottar fra nav. Er du usikker så får du nav til å regne ut bidraget. Anonymkode: 8a346...9b2 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #29 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du er vel kanskje en sånn som ikke betaler noe utenom det faste bidraget? At bidraget skal rekke til både hus,mat, fritid, klær og sparing?? Anonymkode: 32fce...055 Ikke sparing vel. Anonymkode: b96a8...54d
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #30 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 9000kr høres veldig mye ut. Anonymkode: d0a6c...dea En kompis av meg bodde langt unna sine tre barn, så samvær var sjelden (ikke hans valg!), og han betalte 11000 i mnd for sine tre barn. Han tjener mer enn mor og mor valgte å jobbe mindre fordi hun ikke trengte det etter å ha regnet ut hva bidraget ble avhengig av hvor mye hun tjente. Jeg er helt for at begge foreldre skal forsørge barnet, ikke misforstå, men det blir veldig lettvint når mor kan velge sånn. Skjønner at det kan gagne barna at mor har bedre tid, men å spekulere i bidrag for å se hvor lite man kan jobbe blir helt feil i mitt hode. Anonymkode: 5d282...c06 12
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #31 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): En kompis av meg bodde langt unna sine tre barn, så samvær var sjelden (ikke hans valg!), og han betalte 11000 i mnd for sine tre barn. Han tjener mer enn mor og mor valgte å jobbe mindre fordi hun ikke trengte det etter å ha regnet ut hva bidraget ble avhengig av hvor mye hun tjente. Jeg er helt for at begge foreldre skal forsørge barnet, ikke misforstå, men det blir veldig lettvint når mor kan velge sånn. Skjønner at det kan gagne barna at mor har bedre tid, men å spekulere i bidrag for å se hvor lite man kan jobbe blir helt feil i mitt hode. Anonymkode: 5d282...c06 11000 for tre er åpenbart mindre pr. barn enn 9000 for to. Et barn spiser ikke mindre eller har færre fritidsaktiviteter fordi det har søsken. Anonymkode: d16b1...b77 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #32 Skrevet 8. januar 2021 Aleneforsørger her. Barnet er hos far annenhver helg. Jeg mottar ikke barnebidrag og fikk derfor NAV til å regne ut. Vi tjener begge gjennomsnittlig. NAV regnet ut ca 2500 i bidrag men bidragskalkulatoren viser ca 3500. Litt rart, men har liten betydning når bidraget uansett er 0. For barnet her ville 2500 vært mye mer enn 0 ihvertfall. Anonymkode: 8fad0...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #33 Skrevet 8. januar 2021 Jeg er ufør og betaler 600,- mnd. Har nesten 50% samvær. NAV som har fastsatt beløpet. Anonymkode: 8d018...dbc
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #34 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ufør og betaler 600,- mnd. Har nesten 50% samvær. NAV som har fastsatt beløpet. Anonymkode: 8d018...dbc Er dere begge uføre der du har høyere uføretrygd og evt tillegspensjoner grunnet høyere utdanning og tidligere høyere inntekt over mange år? Anonymkode: 8fad0...4a0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #36 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er dere begge uføre der du har høyere uføretrygd og evt tillegspensjoner grunnet høyere utdanning og tidligere høyere inntekt over mange år? Anonymkode: 8fad0...4a0 Far er i full jobb med gjennomsnittlig lønn. Jeg har ingen uførstillegg unntatt barnetillegg. Anonymkode: 8d018...dbc
regine Skrevet 8. januar 2021 #37 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det stemmer at bidraget øker dersom far deler bolig med en annen voksen. Men hvorfor spiller det ingen rolle om mor deler bolig med en annen voksen, tro?🤔 Anonymkode: 91138...337 Dette er feil. Bidraget øker ikke automatisk bare fordi far bor sammen med en annen. Det som KAN skje er at fars bidragsEVNE øker, dersom hans bidragsevne i utgangspunktet var vurdert som for lav til å betale det han skal i bidrag. Da vil et samboerskap muliggjøre at far betaler det han faktisk skal for å forsørge sine barn og ikke slipper unna sin økonomiske forsørgerplikt. Mor har aldri den fordelen, har ikke far bidragsevne/begrenset bidragsevne så må mor pent dekke mellomlegget uansett. 13
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #38 Skrevet 8. januar 2021 Det er jeg som betaler bidrag.⬆️ K 41. Anonymkode: 8d018...dbc 1
Skiftenøkkel Skrevet 8. januar 2021 #39 Skrevet 8. januar 2021 2500kr er da en passende sum vel. Barn koster ikke så mye som NAV skal ha det til. Hele bidragsordningen må revideres, mener jeg. 3
Lou Salome Skrevet 8. januar 2021 #40 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Sinnsvakt, det er jo mer enn mange har utbetalt i lønn! Anonymkode: aa37d...2b7 Da har de ikke råd til å forsørge barn (ikke seg selv en gang). 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå