Kokokos Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Har fått påvist svangerskapsdiabetes og må passe på kosten fremover. Kjenner jeg har gått meg litt «fast» i hva jeg nå spiser og det begynner å bli veldig ensformig og kjedelig. Holder meg helt unna sukker, frukt og spiser så lite karbohydrater som mulig. Det blir mye knekkebrød, grønnsaker, egg, avokado.. Noen med samme diagnose som kan fortelle hvordan dine måltider ser ut? Trenger desperat litt inspirasjon!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Måtte kutte ned på (men ikke helt ut) brød, ris og pasta. Ellers spiste jeg relativt normalt. Førte kostholdsdagbok og målte blodsukkeret etter hvert måltid i to uker og fant da ut hva som trigget mitt i å stige. Måtte ha insulin da det fastende om morgenen ikke lot seg regulere. Blodsukkeret etter måltid klarte jeg å holde nede med kosten. Kunne fint drikke et glass jus til maten til lunsj, litt is etter middag eller litt mørk sjokolade uten å komme over grenseverdiene. Anonymkode: ab322...c13 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 Anbefaler deg å prøve Hatting Grønnsaksrundstykker. Rømmegrøt, taco med 2 grove lefser, pølse og potetmos og lapskaus tåler jeg veldig godt for å nevne noe. Anonymkode: c35fa...bea
Klougart Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 (endret) https://www.treningsfrue.no/2016/08/13/saftig-og-sunt-proteinbrod/ Endret 7. januar 2021 av Klougart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå