Gå til innhold

Holder på å bli gæren!! -bakteriell vaginose utbrudd/flagyl/pp..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det litt kaos i hodet🤨

Jeg plages tidvis med bakteriell vaginose.og denne gangen er d ille!!! Rakk ikke starte på kur før forrige mensens oppstart , pga treg lege/resept.

Altså, 10 dager kur med flagyl vagetorier500mg. 
-greia er nå at jeg har hørt at bakteriell vaginose ikke er så heldig for gravide.. heller ikke virkestoffet som er i Flagyl -(Metronidazol).

hvis jeg skulle blitt gravid denne mnd,-hatt EL i denne uken- er det da slik at jeg trygt kan starte behandlingen ikveld? Altså da vil den avslutte ca på IKM datoen. Vil det jeg har i kroppen min ha noen påvirkning på ett embryo nå i dette stadiet? Eller at jeg har dette stoffet i kroppen å kan gi skader pga det? Eller best å bare gå med vaginose til eventuelt ett andre trimester? , men det kan skape en senabort eller SA. Det kan det visst uansett selvom man er ferdigbehandlet...🤷🏼‍♀️(Ble gravid  for to mnd siden men mistet i uke 7). Dette var ikke pga vaginose . Fikk den tilbake pga mye langvarige blødninger ved aborten..

så.. hva er lurt? Blir usikker, På det med å kunne bli gravid denne mnd og kjøre på med ett stoff som ikke er bra for fostere.. hva hadde du gjort ?

vet jeg kanskje burde venter med pp og heller behandlet meg, men sånn ble det ikke helt nå..

blir jo sikkert ikke gravid denne mnd men føre var.. 

Takker for svar .. hvis noen har noen  kloke ord til meg💚

Anonymkode: edd6d...5e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle stå at jeg mistet i uke 7, altså for to mnd siden😞..

Skrevet

Jeg tenker at du bør be fastlegen din om henvisning til gynekologisk poliklinikk/spesialist for å få utredet problemet. Hadde liknende problem selv da jeg var yngre pga kobberspiral, men jeg forstår det slik at du ikke bruker prevensjon nå, siden du forsøker å bli gravid.

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (5 timer siden):

Jeg tenker at du bør be fastlegen din om henvisning til gynekologisk poliklinikk/spesialist for å få utredet problemet. Hadde liknende problem selv da jeg var yngre pga kobberspiral, men jeg forstår det slik at du ikke bruker prevensjon nå, siden du forsøker å bli gravid.

Hadde kobberspiral før men ikke nå. Er plaget pga sex og mensen. Vanskelig å få bukt med.. men ja skal om det blir en runde til, til gyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...