AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Del Skrevet 7. januar 2021 Frokost: 4 knekkebrød med leverpostei og ost og kaffe. Lunsj: 2 brødskiver med egg eller ost og skinke. Middag: fullkornspasta med kyllingkjøttdeig. Kveldsmat: 2-3 brødskiver med variert pålegg og grønn te Middagene varierer selvsagt. Godis og pizza i helgene Anonymkode: a844c...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Del Skrevet 7. januar 2021 Ja, det høres normalt ut. Jeg spiser bare to ganger om dagen, du spiser fire, men det er vel opp til hver enkelt energibehov. Jeg lever et stillesittende liv, så forbruker ikke så mye kcal. Hadde jeg spist fire ganger om dagen, hadde jeg blitt trillrund. Anonymkode: a7e05...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Del Skrevet 7. januar 2021 Det er mega dårlig! Du spiser ingen grønnsaker eller frukt! Anonymkode: 474e9...701 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Del Skrevet 7. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Ja, det høres normalt ut. Jeg spiser bare to ganger om dagen, du spiser fire, men det er vel opp til hver enkelt energibehov. Jeg lever et stillesittende liv, så forbruker ikke så mye kcal. Hadde jeg spist fire ganger om dagen, hadde jeg blitt trillrund. Anonymkode: a7e05...2ce Takk for svar. Har nyttårsforsett å ta bedre vare på helsa, så lurer på ting å kutte ut og legge til. Har jevn BMI på 18,5. Trener hjemme 2 dager i uken Anonymkode: a844c...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Del Skrevet 7. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Det er mega dårlig! Du spiser ingen grønnsaker eller frukt! Anonymkode: 474e9...701 Hm, ja det syns jeg er vanskelig å få i meg siden det ikke frister. Spiser litt grønnsaker til middagen av og til da. Og tar vitamintilskudd Anonymkode: a844c...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Del Skrevet 7. januar 2021 Bmi 19,5 mente jeg* Anonymkode: a844c...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for svar. Har nyttårsforsett å ta bedre vare på helsa, så lurer på ting å kutte ut og legge til. Har jevn BMI på 18,5. Trener hjemme 2 dager i uken Anonymkode: a844c...516 Javel. Men som nevnt av en annen ovenfor; du spiser ikke frukt og grønt. Du nevner det i hvert fall ikke. Kan du bytte ut kveldsbrødskivene dine med noe frukt eller en gulrot? Evt legge til en halv brokkoli til middagen, noe wok-grønnsaksblanding til kyllingen etc. Anonymkode: a7e05...2ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Del Skrevet 7. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Javel. Men som nevnt av en annen ovenfor; du spiser ikke frukt og grønt. Du nevner det i hvert fall ikke. Kan du bytte ut kveldsbrødskivene dine med noe frukt eller en gulrot? Evt legge til en halv brokkoli til middagen, noe wok-grønnsaksblanding til kyllingen etc. Anonymkode: a7e05...2ce Takk for forslag. Wok er ganske lurt, det smaker ikke så verst. Får handle inn noen poser Anonymkode: a844c...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Del Skrevet 7. januar 2021 Du bør ha mye mer frukt og grønt, ellers ser det ok ut. Ville ha byttet ut lunsj eller kvelds med noe grønnere 😊 Anonymkode: 0d2ee...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #10 Del Skrevet 7. januar 2021 Når man stiller spørsmål som alle kan svare på, eller som ingen kan svare på, eller bare den som stiller spørsmålet kan svare på, da lurer jeg: Hvorfor? Anonymkode: 386fd...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Del Skrevet 7. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du bør ha mye mer frukt og grønt, ellers ser det ok ut. Ville ha byttet ut lunsj eller kvelds med noe grønnere 😊 Anonymkode: 0d2ee...9ef Takk, bra det ser greit ut ellers. På tide å handle inn mer grønt Anonymkode: a844c...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #12 Del Skrevet 7. januar 2021 Minimum 500g grønt om dagen, det gir fiber, vitaminer/antioksidanter, mineraler. Ellers bra med leverposteien, her får du mye jern, men kaffe og kalsium (ost) hemmer opptaket når det tas samtidig. C vitamin øker jernopptaket, så paprika på leverposteien ville vært bra. Eller en appelsin/Kiwi med frokosten Anonymkode: 474e9...701 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #13 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Takk for forslag. Wok er ganske lurt, det smaker ikke så verst. Får handle inn noen poser Anonymkode: a844c...516 Ja, de er veldig gode. Selv mitt kresne tenåringsbarn, spiser de wok-blandingene man får kjøpt fra frysedisken. Bl.a. vannkastanjer og mini-mais i dem, de er gode. Anonymkode: a7e05...2ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #14 Del Skrevet 7. januar 2021 Mye korn. Lite grønt Normalt er det jo, men bra? Tja Anonymkode: 953af...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 7. januar 2021 #15 Del Skrevet 7. januar 2021 Ser helt normalt og greit ut. Men støtter det at du bør få i deg mer grønnsaker. Det behøver ikke å være de store endringene, men for eksempel starte med agurk på brødskivene med leverpostei o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #16 Del Skrevet 7. januar 2021 1 hour ago, PM75 said: Ser helt normalt og greit ut. Men støtter det at du bør få i deg mer grønnsaker. Det behøver ikke å være de store endringene, men for eksempel starte med agurk på brødskivene med leverpostei o.l. Takk for svar til deg og de andre. Har akurk på brødskiven, men tenkte det ikke telles når det er så lite. Har tenkt jeg ikke må ha grønnsaker siden jeg spiser egg, lever og drikker appelsinjuice, men har som mål fremover å plotte inn wok fremover til middagen Anonymkode: a844c...516 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå