AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Fungerer det bra? Jeg bor midt i byen i en slags blokk og posten legger alltid pakkene/brevene på en felles benk her eller den store inngangen der alle går. Jeg lurer på om kolonial leverer rett til personen eller banker på døra eller ringer? Har lyst til å bestille mat fra nettet da det er tungt å dra å handle i disse tider(må bruke munnbind som gjør meg sliten og tungpustet, sliter med depresjoner og synes det er tungt å gå rundt i denne byen), må også handle ofte da maten blir fort dårlig og jeg ikke har plass til å handle mye på en gang. Anonymkode: dade4...6d4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Jeg bor i enebolig da, men de ringer alltid på for å sørge for at det har kommet til riktig person. Jeg synes kolonial er bra på alt utenom blomster og frukt og grønt. Anonymkode: bfb07...546 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bor i enebolig da, men de ringer alltid på for å sørge for at det har kommet til riktig person. Jeg synes kolonial er bra på alt utenom blomster og frukt og grønt. Anonymkode: bfb07...546 Ok takk for svar. Søren, jeg som hadde tenkt til å handle nettopp frukt og grønt. Anonymkode: dade4...6d4
Muskath Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Jeg brukte kolonial da jeg bodde i blokk. De ringte på døren og kom opp to trapper. Syntes det var helt greie varer. Nå bruker jeg meny, her jeg bor nå er det bare meny og Coop. Er fornøyd med meny også. De ringer på og setter varene utenfor døren. Hvis jeg ikke åpner, ringer de. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Jeg handler ofte på kolonial, også i fjor når jeg bodde i 3. etg i blokk. De bærer opp. Det er pristillegg for små og mellomstore bestillinger. Anonymkode: ff268...99c 4
SPOCA Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 (endret) Jeg bor i en blokk i Oslo, og her leverer de til døra (bor i 4. etg uten heis). Jeg synes frukt og grønt er ganske bra. Jeg bruker i tillegg meny.no og spar.no Endret 7. januar 2021 av SPOCA 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 Deres esker plasseres noen ganger på bakken, i bilen, overalt. De blir skitne. Og det får du inn i huset ditt. Anonymkode: 7d9fd...1df
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #8 Skrevet 8. januar 2021 Jeg brukte Kolonial tidligere, og var greit fornøyd. Handler for det meste selv, men av og til er det fint å få levert. Bruker nå Spar, og er like fornøyd med dem (litt høyere pris, men ellers bra). Du får en melding en halvtimes tid før de står på døra. Bor du i leilighet, tar de heisen opp til deg og leverer i gangen din, eller du henter akkurat der du ønsker. Hvis du vil at de bare skal sette varene utenfor døren din, så gjør de det (men så vidt jeg husker ønsket Kolonial at jeg signerte på å ha mottatt varene, det gjør de ikke hos Spar). Anonymkode: 58956...d6d
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #9 Skrevet 8. januar 2021 Jeg er ufør og handler alltid hos Kolonial da kommunen min har en avtale med dem så vi uføre slipper det lille gebyret på små bestillinger. Det er jo ikke et stort gebyr, men det hjelper likevel på en dårlig økonomi. Jeg bor i tredje etasje og de leverer alltid inn i leiligheten, men hvis jeg ikke hadde vært hjemme kunne de satt det igjen utenfor. Om morgenen får jeg SMS der de skriver noe om antatt tidspunkt for levering. Og så kan jeg eventuelt følge med i appen hvor langt budet har kommet. De ringer når de er her, og så buzzer jeg dem inn. Så tar de heisen opp og bærer inn varene i leiligheten min. Har aldri signert noe, men budet bruker en håndholdt scanner til å registrere leveringen. Det jeg er aller mest fornøyd med hos Kolonial er kvaliteten på frukt og grønt. Det har bestandig vært veldig friskt, og alltid god tid igjen til best før-dato. Synes det er rart at dere her ikke er fornøyde, men kanskje Kolonial har flere lager rundt om i landet og dermed er det forskjeller mellom de ulike landsdelene? Selv bor jeg sentralt på Østlandet. En annen ting jeg er fornøyd med er at de på kundeservice er veldig hyggelige, og de få gangene det har skjedd at jeg ikke har fått alle varene jeg bestilte, har jeg fått pengene tilbake uten noe styr. Anonymkode: 1b29e...6bc 7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 9.1.2021 den 0.04): Jeg er ufør og handler alltid hos Kolonial da kommunen min har en avtale med dem så vi uføre slipper det lille gebyret på små bestillinger. Det er jo ikke et stort gebyr, men det hjelper likevel på en dårlig økonomi. Jeg bor i tredje etasje og de leverer alltid inn i leiligheten, men hvis jeg ikke hadde vært hjemme kunne de satt det igjen utenfor. Om morgenen får jeg SMS der de skriver noe om antatt tidspunkt for levering. Og så kan jeg eventuelt følge med i appen hvor langt budet har kommet. De ringer når de er her, og så buzzer jeg dem inn. Så tar de heisen opp og bærer inn varene i leiligheten min. Har aldri signert noe, men budet bruker en håndholdt scanner til å registrere leveringen. Det jeg er aller mest fornøyd med hos Kolonial er kvaliteten på frukt og grønt. Det har bestandig vært veldig friskt, og alltid god tid igjen til best før-dato. Synes det er rart at dere her ikke er fornøyde, men kanskje Kolonial har flere lager rundt om i landet og dermed er det forskjeller mellom de ulike landsdelene? Selv bor jeg sentralt på Østlandet. En annen ting jeg er fornøyd med er at de på kundeservice er veldig hyggelige, og de få gangene det har skjedd at jeg ikke har fått alle varene jeg bestilte, har jeg fått pengene tilbake uten noe styr. Anonymkode: 1b29e...6bc Hmmm... lurer på om de har denne avtalen i Oslo. Jeg er ufør og handler fra kolonial. Anonymkode: 6e1ca...770
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #11 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hmmm... lurer på om de har denne avtalen i Oslo. Jeg er ufør og handler fra kolonial. Anonymkode: 6e1ca...770 Er ganske sikker på at Oslo ikke har en sånn avtale. Tror forresten at kommunen min skal kutte det ut, og at det kun gjelder i en overgangsfase for oss som hadde handlehjelp fra hjemmetjenesten før. Men du kan jo prøve å spørre Kolonial om det er noe de vil tilby deg? Eventuelt kan du gå sammen med en nabo og bestille, da blir hvertfall leveringen rimeligere. Anonymkode: 1b29e...6bc
GammelKaktus Skrevet 11. januar 2021 #12 Skrevet 11. januar 2021 Bor i blokk og ikke noe problem å bestille fra verken Kolonial eller Meny. Her ringer de på og leverer der du er... Høres rart ut at brev og pakker bare legges på benken, dere har vel postkasser? Her er det kun når Post Nord/Helt hjem leverer de legger det utenfor døra til mottaker, inne selvsagt. 2
Gjest Trynefaktor Skrevet 11. januar 2021 #13 Skrevet 11. januar 2021 Det fungerer stort sett bra, men har opplevd flere ganger at varer mangler. De svarer kjapt på kundeservice og refunderer pengene med en gang. Vi bruker som oftest Meny, aldri noe tull med den Meny-butikken som leverer til oss.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #14 Skrevet 11. januar 2021 Vet jeg kan Google, men siden jeg likevel er i denne tråden nå: hvor mye er gebyret på? Anonymkode: 9b602...d8b 1
Oppland Skrevet 11. januar 2021 #15 Skrevet 11. januar 2021 Jeg brukte Kolonial en god del der jeg bodde før og var veldig fornøyd. Et par ganger manglet en vare, jeg ringte og fortalte det og da kom pengene for varen på konto noen få dager etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #16 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 21.27): Deres esker plasseres noen ganger på bakken, i bilen, overalt. De blir skitne. Og det får du inn i huset ditt. Anonymkode: 7d9fd...1df Og problemer er? Anonymkode: f0023...28e 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #17 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vet jeg kan Google, men siden jeg likevel er i denne tråden nå: hvor mye er gebyret på? Anonymkode: 9b602...d8b På nettsidene deres står dette: På bestilling under kr. 600,- tilkommer 59,-. På bestilling under kr. 800,- tilkommer 29,- Anonymkode: 1b29e...6bc 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #18 Skrevet 12. januar 2021 Trynefaktor skrev (9 timer siden): Det fungerer stort sett bra, men har opplevd flere ganger at varer mangler. De svarer kjapt på kundeservice og refunderer pengene med en gang. Vi bruker som oftest Meny, aldri noe tull med den Meny-butikken som leverer til oss. Dette opplevde jeg også, jeg måtte alltid sjekke om alle varene var med, og det hendte ofte at det manglet noe, eller at jeg hadde fått feil vare. Akkurat det var litt irriterende. Kjøpte også en plante en gang, den hadde utøy på seg og måtte kastes umiddelbart. Fikk selvsagt pengene tilbake, men du mangler jo fortsatt produktet du skulle ha. Men, de ferdistekte vaflene deres, de var virkelig gode, vet ikke om de har dem lengre. Brukte å putte dem i fryseren, og tinte dem på et blunk når jeg fikk uanmeldt besøk. Anonymkode: 58956...d6d 1
Gjest Trynefaktor Skrevet 12. januar 2021 #19 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette opplevde jeg også, jeg måtte alltid sjekke om alle varene var med, og det hendte ofte at det manglet noe, eller at jeg hadde fått feil vare. Akkurat det var litt irriterende. Kjøpte også en plante en gang, den hadde utøy på seg og måtte kastes umiddelbart. Fikk selvsagt pengene tilbake, men du mangler jo fortsatt produktet du skulle ha. Men, de ferdistekte vaflene deres, de var virkelig gode, vet ikke om de har dem lengre. Brukte å putte dem i fryseren, og tinte dem på et blunk når jeg fikk uanmeldt besøk. Anonymkode: 58956...d6d Ja, de har ålreite produkter stort sett, men poenget med å bruke dem faller bort når jeg likevel må dra i butikken og handle det som mangler. En gang hadde de ikke gulrøttene jeg hadde bestilt og la ved et nett appelsiner i stedet. 🤣
Minya Skrevet 16. januar 2021 #20 Skrevet 16. januar 2021 On 1/12/2021 at 2:09 PM, Trynefaktor said: En gang hadde de ikke gulrøttene jeg hadde bestilt og la ved et nett appelsiner i stedet. 🤣 Oida, den var jo litt spennende XD Jeg hadde bestilt to stk pizza av en type her forrige dagen, da mente den som plukket varene mine at ÈN Grandiosa med pepperoni var et fair bytte XD For det meste får jeg det jeg vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå