Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen som helst grunn til å lese den boken?

Legger til at utgaven er på norsk....så da faller et eventuelt argument for at den er god på orginalspråket bort.

Trille: Jeg vet du skal brenne din....hvis det ikke kommer noen gode argumenter her....så lager vi spleise st.hansbål.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg er med på brenninga. Har ikke boka, men kan fint tenne på Trille sin.

Skrevet

Pappa proklamerte at han skulle lese den boka, og snill som jeg er, kjøpte jeg den til han. Den står i hylla med en liten brett i papiret på side 10 tror jeg.

Den har vel stått sånn i 5-7år, jeg tror ikke han merker om den forsvinner, så:

Jeg er med på bål jeg også!!! :hoppe:

Skrevet

Jeg synes ikke du skal brenne den, men heller ikke lese hele. jeg har bare lest litt av den, og selv om jeg har lest maaange bøker vet jeg at jeg aldri kommer gjennom hele. Men man kan ta den fram og lese litt innimellom, og lese bøker om boka, så kan man late som.

James Joyce har vel også uttalt at han skrev boka bare for å gi litteraturforskerne noe å gruble på.

Skrevet

Jeg synes heller ikke du skal brenne den.

Skrevet
Jeg er med på brenninga. Har ikke boka, men kan fint tenne på Trille sin.
Du kan vel få tak i en plakat. Alle monner drar...
Skrevet (endret)
Jeg er med på bål jeg også!!! :hoppe:

OI....glemte visst å skrive svar) :ler:

Opptelling: 3-0 for brenning....gjesteneitilbrenning gjelds ikke før argumentene er på bordet/skjermen.

lese bøker om boka, så kan man late som.
Late som man har lest den ved å lese andres meninger om den mener du? Det er nok ikke min greie....bløffing er ikke helt min stil. ;)

James Joyce har vel også uttalt at han skrev boka bare for å gi litteraturforskerne noe å gruble på.

Jaha....hvis det stememr så er det altså absolutt ingen grunn til å lese den for "oss normale mennesker". :ler: Endret av sixx
Skrevet

Ærbødige gjester.

Vær så snill å gi oss argumenter for at vi skal lese den....subsidiært ikke brenne den.

Vi er ikke ute etter hva dere mener, men hvorfor dere mener det dere gjør. :ler:

Skrevet
Du kan vel få tak i en plakat. Alle monner drar...

Ja...eller så kan du låne en på biblioteket og brenne den....rengjøringspersonalet vil elske deg. :ler:
Gjest Bellatrix
Skrevet
:riste: verdenslitteratur, er det.

Det behøver ikke bety at den er noe å lese. ;)

Gjest Bellatrix
Skrevet
Ja...eller så kan du låne en på biblioteket og brenne den....rengjøringspersonalet vil elske deg. :ler:

Ja, jeg må ta meg en tur når jeg er usikker på hva som skal bli dagens gode gjerning. :sjarmor:

Skrevet

Argumenter på bordet - nå! Er nesten på tur opp på mørkeloftet og ingen kan vel ønske meg så mye vondt.

Skrevet
Argumenter på bordet - nå! Er nesten på tur opp på mørkeloftet og ingen kan vel ønske meg så mye vondt.

Vent iallefall til Frysepulver kommer, så hun kan bane vei i fall det er mange edderkopper der oppe.
Skrevet

Det var ikke edderkopper jeg tenkte på :ler:

Hele huset står i esker på mørkeloftet. Har vi skrevet innholdsfortegnelse på alle esker? Nei :roll:

Skrevet

Det finnes ingen god grunn for at vi som ikke er litteraturforskere skal lese boka, nei, jeg tror ikke det. Jeg vet heller ikke om noen som har lest den.

Men det ER jo verdenslitteratur, på et vis, så... Men les en liten tynn bok av Joyce i stedet, så har du liksom dekt han... (Portrait of the Artist as a Young Man?). Og kan bruke tida på å lese interessant verdenslitteratur i stedet. Jeg har i hvert fall ikke særlig dårlig samvittighet for at jeg ikke kom lengre enn til side 50? 37?

Skrevet

Hmmm....kan se ut som om det går mot en svært sosial st.hansfeiring neste år gitt. :ler:

Skrevet

Jeg stemmer for brenning :sinna:

Begrunnelse: Jeg har kommet helt til side 30 fire - 4 - ganger :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...