AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Bare for å teste hvor lang tid det tar før de tar kontakt med meg. Jeg har alltid følt veldig på at det stort sett er meg som tar kontakt med mine venner. Jeg som spør om vi skal finne på noe, eller møtes. Mine venner er alltid innstilt på det, så jeg mistenker ikke at de misliker meg. Men de er kanskje bare vant til at det stort sett er meg som tar initiativ. Jeg vet ikke. Hun ene venninna mi spurte jeg i høst om vi skulle treffes for å spise middag ute bare vi to. Hun svarte at det ville hun veldig gjerne, var kjempeglad for at jeg spurte. Men at hun var litt uggen i formen så om vi kunne drøye det en uke. Hun skulle gi beskjed om når hun kunne. Jeg sa selvsagt at det var ok, men så etter noen dager et bilde på sosiale medier, at hun var på treff med andre venninner. Hun kom aldri med noen dato for å gå ut og spise. MEN hun spurte hele vennegruppa vår om vi skulle treffes for å gå ut å spise bare noen uker senere. Dette er en god gammel barndomsvenninne jeg har kjent hele mitt liv, så vi er veldig gode venner. Jeg har ingen grunn for å tro at noe er galt. Men det virker som om hun er "litt viktig" på en rar måte. Så nå har jeg bestemt meg for å ikke ta kontakt med noen igjen, rett og slett bare for å se hvor lang tid det vil gå. Er det flere her som opplever vennskap slik? Og ja - akkurat nå vet jeg at man ikke skal treffes. Men jeg mener på generell basis under normale omstendigheter i samfunnet 🙂 Anonymkode: ee3b2...5c8 10
Populært innlegg Måneklokke Skrevet 7. januar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 7. januar 2021 Dette er en elendig taktikk. Du kan i steden snakke med dem og forklare at du savner at de tar kontakt med deg. Vær konstruktiv, ikke destruktiv. 57
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 Måneklokke skrev (1 minutt siden): Dette er en elendig taktikk. Du kan i steden snakke med dem og forklare at du savner at de tar kontakt med deg. Vær konstruktiv, ikke destruktiv. Men det har jeg skrevet før, uten noen forskjell. Derfor tenkte jeg nå å bare slutte å ta kontakt. Anonymkode: ee3b2...5c8 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Men det har jeg skrevet før, uten noen forskjell. Derfor tenkte jeg nå å bare slutte å ta kontakt. Anonymkode: ee3b2...5c8 Gjør det, men vær forberedt på at du kan miste dem helt. Anonymkode: 83102...eb3 19
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Jeg prøvde dette, og nå er det gått over 5 år siden kontakt med dem😂 Klarer meg bedre alene, enn med mennesker som tydelig ikke er interessert i å være med meg. Anonymkode: 3ab52...7da 21
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Gjør det, men vær forberedt på at du kan miste dem helt. Anonymkode: 83102...eb3 Men gjør noen forskjell sånn egentlig da? Dersom de ikke gidder å ta kontakt, så vet man jo 100% hvor man står hen. HI Anonymkode: ee3b2...5c8 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 Det har jeg gjort før og så etterpå at INGEN av dem tok kontakt med meg. Trist, men samtidig godt å vite hvor jeg har disse menneskene, i stedet for å leve i illusjon Anonymkode: c419d...0c4 18
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har jeg gjort før og så etterpå at INGEN av dem tok kontakt med meg. Trist, men samtidig godt å vite hvor jeg har disse menneskene, i stedet for å leve i illusjon Anonymkode: c419d...0c4 men hva gjør man hvis man blir sittende igjen med omtrent ingen😢jeg er 43 år og orker ikke finne nye venner. har tre jeg er veldig glad i, men de gidder ikke engang gi beskjed om de avlyser en konkret ting jeg har spurt om. vi har det veldig gøy når vi en sjelden gang ses, og har ikke inntrykk av at de misliker meg. har innfunnet meg med at jeg får sette pris på de to årlige gangene jeg ser dem. er sjeleglad for en annen som jeg ser nesten hver 14.dag da💜☺️ Anonymkode: 119d9...c4a 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #10 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): men hva gjør man hvis man blir sittende igjen med omtrent ingen😢jeg er 43 år og orker ikke finne nye venner. har tre jeg er veldig glad i, men de gidder ikke engang gi beskjed om de avlyser en konkret ting jeg har spurt om. vi har det veldig gøy når vi en sjelden gang ses, og har ikke inntrykk av at de misliker meg. har innfunnet meg med at jeg får sette pris på de to årlige gangene jeg ser dem. er sjeleglad for en annen som jeg ser nesten hver 14.dag da💜☺️ Anonymkode: 119d9...c4a Hva gjør man? Ingenting. Sånn er livet. Jeg er 38 og har tydeligvis ingen venner, men da har du i hvert fall selvrespekt, ts. Det er jo slitsomt å være den som alltid tar kontakt. Anonymkode: c419d...0c4 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Skrevet 7. januar 2021 Det er korona og man skal jo ikke møtes... Anonymkode: 42c32...256 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #12 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Derfor tenkte jeg nå å bare slutte å ta kontakt. Den type spill går kun utover deg selv, da blir du sittende igjen som svarteper. Anonymkode: f73f5...d2b 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #13 Skrevet 7. januar 2021 Jeg tror man også må respektere at ikke alle har behov for å møtes like ofte. Så hvis du tar mye og ofte kontakt, så vil du kanskje konsekvent blir den som tar initiativ først. Anonymkode: 1fb09...dd1 8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #14 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Den type spill går kun utover deg selv, da blir du sittende igjen som svarteper. Anonymkode: f73f5...d2b Hva foreslår du? Anonymkode: c419d...0c4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #15 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): men hva gjør man hvis man blir sittende igjen med omtrent ingen😢jeg er 43 år og orker ikke finne nye venner. har tre jeg er veldig glad i, men de gidder ikke engang gi beskjed om de avlyser en konkret ting jeg har spurt om. vi har det veldig gøy når vi en sjelden gang ses, og har ikke inntrykk av at de misliker meg. har innfunnet meg med at jeg får sette pris på de to årlige gangene jeg ser dem. er sjeleglad for en annen som jeg ser nesten hver 14.dag da💜☺️ Anonymkode: 119d9...c4a Da tar du det opp med dem og forteller hvordan det påvirker deg. Jeg ser ikke poenget med å gå inn for at man skal miste venner i et eller annet forsøk bare for å se. Om man ikke er så nære venner som man ønsker så neivel da, men det kan fortsatt være hyggelig å møtes innimellom enn å ikke møtes i det hele tatt. Anonymkode: f73f5...d2b 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #16 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bare for å teste hvor lang tid det tar før de tar kontakt med meg. Jeg har alltid følt veldig på at det stort sett er meg som tar kontakt med mine venner. Jeg som spør om vi skal finne på noe, eller møtes. Mine venner er alltid innstilt på det, så jeg mistenker ikke at de misliker meg. Men de er kanskje bare vant til at det stort sett er meg som tar initiativ. Jeg vet ikke. Hun ene venninna mi spurte jeg i høst om vi skulle treffes for å spise middag ute bare vi to. Hun svarte at det ville hun veldig gjerne, var kjempeglad for at jeg spurte. Men at hun var litt uggen i formen så om vi kunne drøye det en uke. Hun skulle gi beskjed om når hun kunne. Jeg sa selvsagt at det var ok, men så etter noen dager et bilde på sosiale medier, at hun var på treff med andre venninner. Hun kom aldri med noen dato for å gå ut og spise. MEN hun spurte hele vennegruppa vår om vi skulle treffes for å gå ut å spise bare noen uker senere. Dette er en god gammel barndomsvenninne jeg har kjent hele mitt liv, så vi er veldig gode venner. Jeg har ingen grunn for å tro at noe er galt. Men det virker som om hun er "litt viktig" på en rar måte. Så nå har jeg bestemt meg for å ikke ta kontakt med noen igjen, rett og slett bare for å se hvor lang tid det vil gå. Er det flere her som opplever vennskap slik? Og ja - akkurat nå vet jeg at man ikke skal treffes. Men jeg mener på generell basis under normale omstendigheter i samfunnet 🙂 Anonymkode: ee3b2...5c8 Dramaqueen. Og hun spurte hele gruppen inkl deg? Da har du blitt invitert. Eller er det bare under fire øyne invitasjoner som teller? Anonymkode: 106a0...da5 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #17 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva foreslår du? Anonymkode: c419d...0c4 Det jeg svarte en annen. Anonymkode: f73f5...d2b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #18 Skrevet 7. januar 2021 Jeg var selv lei noe lignende en periode, og jeg sa det rett ut de var ikke klar over det engang, og siden da har det vært flott og mer balansert. Å gjøre det på den passiv aggressive måten du foreslår ts er ganske barnslig. Anonymkode: 1893d...f66 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #19 Skrevet 7. januar 2021 jeg er på begge sidene; har de som knapt vil treffes/prates, og de som vil ha intens daglig kontakt og deler hver(lille) tanke med meg. en mellomting, der det varierer litt hvem som tar kontakt kjennes bra ut for meg. slipper irritasjon eller grubling med sånne💜 Anonymkode: 119d9...c4a 2
Antiviruset Skrevet 7. januar 2021 #20 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg prøvde dette, og nå er det gått over 5 år siden kontakt med dem😂 Klarer meg bedre alene, enn med mennesker som tydelig ikke er interessert i å være med meg. Anonymkode: 3ab52...7da Det er jo dette mange ikke forstår, gode nære venner viser interesse og tar initiativ minst like mye som deg. Problemet er at du tror de er "venner" sannheten er at det stort sett bare er bekjentskaper. Gode nære venner er som en liten øy i det store havet av bekjentskaper. De fleste vil ikke innrømme ovenfor seg selv at gode nære venner har de utrolig få av. Mange har ikke noen, andre har noen få. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå