AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Opplever ulike måter å bruke verktøyet. Noen spør om å ringe opp, før de ringer. Noen bare ringer uansett om du er merket opptatt eller ej Noen ringer med video uten forvarsel Hvor bør listen legges for når det er greit å ringe? Selv om man ikke er frakoblet, bør man prøve å overholde normal kjernetid? Er det greit å innkalle til møter utenom kjernetid fordi man sitter hjemme Anonymkode: d4949...d9f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Tror dette varierer med arbeidsplass, men her er mine erfaringer; - Ikke ring hvis noen er opptatt, send en melding og spør når det passer å ta en prat - Hvis jeg ringer med video er det fordi jeg har avtalt med en person at vi skal ta en prat (ikke nødvendigvis booket et møte, men du vet) - Spør alltid om det passer å ringe! - Kjernetid er vel noe annet enn vanlig arbeidsdag-tid - i hvert fall hos oss. Jeg kaller ikke inn til møter etter kl. 15 med mindre må tas akkurat da - Hvis du tenker på å kalle inn til et møte kl. 17 fordi du "likevel sitter hjemme" ville jeg aldri aldri ha gjort noe sånt. Anonymkode: 8c809...efa 1
Summeer Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 Møter skal være i kjernetid, hvis ikke det er veldig viktig og jeg har aksept for å gå utenfor før jeg sender innkalling. Barnehager og sfo har kortere åpningstider, folk må få hente barna sine. Mange jobber kun kjernetid nå, og så tar de en time eller tre på kvelden. Den fleksibilitet må vi gi hverandre nå som hverdagen er så anderledes, og de timene man jobber utenfor kjernetid er "reservert" å få jobbe ifred uten forstyrrelser. De jeg jobber i team med ringer jeg uten avtale på forhånd hvis det er noe som er "litt større enn en chat, og jeg står fast hvis jeg ikke får avklart". Jobber jeg ikke i team med vedkommende, eller er litt større så jeg trenger mer enn 5min chatter jeg først og spør om det passer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå