AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Hvor mye forbruksgjeld kan man få bakt inn i boliglån? Er det opp til verdien av huset eller kan det være mer? Takknemlig for svar Anonymkode: 7b3a7...0c1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Det er så mye at lånet etterpå er max 85% av verdien på boligen. Anonymkode: c33da...3f9 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor mye forbruksgjeld kan man få bakt inn i boliglån? Er det opp til verdien av huset eller kan det være mer? Takknemlig for svar Anonymkode: 7b3a7...0c1 Du får nok ikke mer. Tror heller ikke det er opp til verdien på huset. Uansett pass deg for å bake inn forbrukslån som bare er den ene parten sin hvis du eier hus sammen med noen. Det er lite lurt. Anonymkode: 8f118...9d2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Du får nok ikke oversteget boligens verdi, nei. Men, du må nesten bare høre med banken, om det er noe rundt din sak som gjør at du kan få gjort det du ønsker jeg bakte inn da jeg kjøpte. Stykke ble da maks låneevne- forbruksgjeld. Nå var ikke den veldig stor her i gården, bare 30 k, men låneevnen til boligkjøp ble mindre for hvert lån som ble regnet inn. Og dette kunne ikke overgås. Anonymkode: 1bb3f...cb3
newman01 Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Man kan belåne hus maks 85% av markedsverdi. Ofte setter banker en litt konservativ markedsverdi når man refinansierer. Og samlet lån kan ikke overstige 5x inntekt. Noen banker er mer fleksible, der må man bare ringe rundt og sjekke. Litt avhengig av størrelse på forbrukslån er det ikke sikkert det er økonomisk fordelaktig. Om banken setter en høyere rente på hele huslånet pga gammel usikret gjeld kan du risikere å gå skikkelig i minus. Pluss at lånet får en løpetid på 20år pluss, sammenlignet med 5 år. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du får nok ikke mer. Tror heller ikke det er opp til verdien på huset. Uansett pass deg for å bake inn forbrukslån som bare er den ene parten sin hvis du eier hus sammen med noen. Det er lite lurt. Anonymkode: 8f118...9d2 Jeg gjorde det samme og lønte seg. Fikk overtalt min da værende kone til å bake inn store forbrukslån i boliglånet. Deretter nå skilte i lag, ble lånet delt på to. Du fikk med andre ord halvparten av forbrukslånet mitt. Anonymkode: be5dc...576
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du får nok ikke mer. Tror heller ikke det er opp til verdien på huset. Uansett pass deg for å bake inn forbrukslån som bare er den ene parten sin hvis du eier hus sammen med noen. Det er lite lurt. Anonymkode: 8f118...9d2 Hvorfor tror du ikke det? Anonymkode: 2c1e8...d05
Gjest Blondie65 Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 Jeg fikk bakt inn all min forbruksgjeld i leiligheten da markedsverdien på denne hadde steget nok og min nedbetaling hadde kommet så langt at Eksisterende gjeld + forbruksgjeld = 85 % av ny markedsverdi
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 Max 85% av boligverdi som flere her sier👍🏻 Anonymkode: ff7b7...3a9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #10 Skrevet 7. januar 2021 Jeg gjorde det for ikke så lenge siden. Fikk først en verdivurdering på boligen, deretter snakket jeg med banken. Det er vel 85% som er regelen, ja. Veldig glad for at jeg motet meg opp og ringte banken og fikk ordnet det. Var skamfull over å ha fått kredittgjeld på 70 000,- og ville helst ikke snakke med noen om det. Nå går jeg i pluss hver måned, har laget bufferkonto og kan planlegge ting framover. Man blir helt stuck når man har dyre lån. Anonymkode: 9f872...fd9
Daraya Skrevet 7. januar 2021 #11 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg gjorde det samme og lønte seg. Fikk overtalt min da værende kone til å bake inn store forbrukslån i boliglånet. Deretter nå skilte i lag, ble lånet delt på to. Du fikk med andre ord halvparten av forbrukslånet mitt. Anonymkode: be5dc...576 At du er en drittsekk vet du godt selv. Det som er irriterende med slike som deg er at du sover som en baby likevel. Vi får håpe at karma finnes og biter deg i ræva. Dama var mindre smart men hun har nok lært av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå