AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Jeg er på det stadiet at jeg er er knekt og helt gåen. Jeg fikser ikke svigermor, mannen min som forguder henne og alt det dramaet som dette medbringer. Svigermor har hatet meg fra det øyeblikket hun møtte meg for 5 år siden. Allerede der fikk jeg høre at jeg var lav, for tynn og 2 år eldre enn hennes sønn. Jeg burde ha sett røde flagg allerede der, men dum som jeg var fortsatte jeg forholdet og er nå gift med denne mannen, vi har ett felles barn og ting har blitt verre enn noensinne. Svigermor ringer og baksnakker meg daglig. Det som gjør mest vondt er at min mann henger seg på for å blid gjøre mammaen sin. Og det er unødvendig å si at svigermor har han rundt lillefingeren. Slik har det vært hele veien og nå er jeg ferdig. Det eneste som holder meg igjen fra å bryte ut er singellivet som jeg ikke liker og det faktum at jeg ikke vil at mitt barn skal vokse opp i ett splittet hjem. Før noen foreslår det, jeg har snakket, kranglet, grått, ropt og til tider bønn falt mannen om å slutte med dette. Jeg har uttalige ganger fortalt han hvor vondt det er å bli baksnakket, men han bare bortforklarer alt. Og dette gjør faktisk vondt verre. Nå orker jeg ikke mer. Vil ikke gråte mer pga en person,vil ikke la henne forpurre livet mitt mer. Jeg har snakket med min mor og bestevenninne om dette og blir alltid rådet til å holde ut og overse henne, holde kontakten til et minimum. Men det går ikke, hun invaderer livet mitt og jeg føler meg rett og slett mobbet. Hun kommenterer utseende mitt negativt. Jeg har lagt på meg en del i graviditeten, så nå har min vekt ett tema. Tidligere var jeg veldig tynn, da så jeg syk ut i hennes øyne. Hun sier stadig at min mann kunne ha fått seg en bedre kone, og at det eneste positive med meg er at jeg har gitt henne ett barnebarn. Men hun er redd jeg ødelegger han også med min dårlige oppdragelse. Hun ser ned på jobben og utdannelsen min, jeg har femårig universitetsutdanning og har en samfunnsnyttig jobb. Jeg har hørt alle råd, som: - Kill her with your smile - overse henne. Det går ikke, hun låser seg inn i boligen vår. Har fått nøkkel av mannen min. - ta igjen med samme mynt. Dette går ikke jeg er ikke istand til å synke så lavt. Jeg har bare lyst til å si: gratulerer svigermor! Du har greid det! Du vant! Og bare si takk for meg. Så kan mannen flytte ut av min leilighet og inn til henne igjen. Er det flere som meg der ute? Flere forhold som har gått i vasken pga syk svigermor? Anonymkode: c6ac8...37a 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 7. januar 2021 Det er jo partnere din som er problemet, ikke svigermor. Ta med ham på en samtale hos familievernkontoret og få bistand til å avklare om han vil fortsette å være problemet. Anonymkode: 54867...49a 109
Gjest Nala79 Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 (endret) Uff.. jeg har ingen råd , men ville bare si at jeg føler med deg og sender deg en virtuell klem. Som den over meg sier.. her er det mannen din som er problemet. Men forstår deg samtidig.. Endret 7. januar 2021 av Nala79
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Jeg hadde en sånn svigermor og gråt egentlig hver dag pga ting hun sa. Jeg følte meg regelrett mobbet og umyndiggjort. Mannen dyrket henne, og hun kunne ikke gjøre noe galt i hans øyne. Det ble slutt mellom oss, fordi hun ba ham om å dumpe meg. Jeg ER SÅ GLAD FOR AT DET ER SLUTT! Vi hadde ikke barn. Jeg hadde hatt store problemer med å sende et barn på samvær som skulle domineres av svigermor. Tenk på det også. Anonymkode: fea6a...f0d 9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Du får spørre om han er klar for å bli single og alt det medfører? Anonymkode: 5d47b...591 26
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Svigermor? Mannen din er problemet, ikke svigermor. Anonymkode: a71a3...68c 20
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 Hvorfor skylder du på svigermor? Det er mannen du er gift med og som er skyld i situasjonen. Anonymkode: 4efb0...6fd 16
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 Du har ikke et svigermor problem. Du har et manneproblem. Han respekterer deg ikke, og din velvære er ikke øverst på prioriteringslisten hans. Mammaen hans er kvinnen i hans liv, ikke du. Anonymkode: 8a2ca...53d 28
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 Høres ut som min mor, jeg sto opp for min kjære, det burde din mann også gjøre Anonymkode: cc644...25b 20
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #10 Skrevet 7. januar 2021 Mannen din må slutte å jatte med svigermor og begynne å stå opp for deg. Men - enklere sagt enn gjort, du har jo sagt dette til mannen din mange ganger allerede. Kan du foreslå samlivsterapeut? Familievernkontoret tilbyr gratistimer, så slipper å betale en formue. Jeg har vært i en lignende situasjon (ikke så alvorlig), jeg tok med mannen min til familievernkontoret og fikk støtte der i at det IKKE er normalt at svigermor skal involveres på denne måten i våre liv, at vår familie skal være primærfamilien og at svigermor kan og må settes grenser for. Det betyr ikke at han trenger å være slem mot svigermor eller kutte henne ut, men han MÅ komme på banen og sette grenser for henne. Vil han virkelig heller miste deg som kone, og ha delt omsorg for barnet sitt bare for å slippe å konfrontere sin mor? Fordi at det er det som kommer til å skje om han fortsetter slik. Anonymkode: 2ad6d...207 16
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Skrevet 7. januar 2021 Hun kommer til å baksnakke deg overfor barnet ditt også, når hun og mannen din har samvær. Det kan være skadelig for et barnesinn. Hva sier mannen din da? Vil han gjøre det slutt? Du sier du ikke klarer å synke så lavt som å ta igjen med samme mynt, men det burde du kvinne deg opp og gjøre. Fy faen, jeg hadde vært rasende. Anonymkode: 1e93c...267 12
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #12 Skrevet 7. januar 2021 Hva med å flytte ut? Be mannen velge mellom deg og moren. Ikke at han nødvendigvis skal droppe moren sin, men at han ikke skal snakke om deg med moren. Og at moren må levere tilbake nøkkelen til huset deres. Dersom hun låser seg inn etter tydelig beskjed om at hun ikke får lov. Da anmelder du henne for innbrudd. Det å bo i et splittet hjem er ikke alltid det dårligste alternativet for et barn. Anonymkode: 737aa...de3 9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #13 Skrevet 7. januar 2021 Jeg kommenterte ovenfor også. Det første jeg hadde gjort etter å ha bestilt time hos familievernkontoret, er å kreve nøkkelen tilbake fra svigermor. Sett deg helt i vranglås, bestill skifte av lås hos låsesmed som mannen din må betale for, dersom nøkkel ikke blir levert tilbake fra henne. Krev at mannen din ikke svarer på tlf fra svigermor på minst en uke slik at dere har tid til å snakke sammen. Dersom han ikke imøtekommer deg nå, flytt ut til din mor/annen familie/venninner om du har mulighet, ta med deg barnet ditt. Si at du kan møte din mann på nøytral grunn dersom han ønsker å snakke. Si at deres bolig ikke er å anse som nøytral grunn fordi din svigermor har tilranet seg en nøkkel mot din vilje. Her ville jeg satt hardt mot hardt. Dette skal du ikke trenge å leve med. Forholdet deres skal ikke være slik. Anonymkode: 2ad6d...207 23
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #14 Skrevet 7. januar 2021 For en jævla tøffel av en mann du er sammen med! Klarer du virkelig og tenne på og ha et godt forhold til en som så til de grader driter i dine følelser? Tror du ikke barnet har det best når dere er lykkelige? Lykkelige foreldre trumfer det å bo sammen altså. Anonymkode: 7d7c3...01d 13
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #15 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg er på det stadiet at jeg er er knekt og helt gåen. Jeg fikser ikke svigermor, mannen min som forguder henne og alt det dramaet som dette medbringer. Svigermor har hatet meg fra det øyeblikket hun møtte meg for 5 år siden. Allerede der fikk jeg høre at jeg var lav, for tynn og 2 år eldre enn hennes sønn. Jeg burde ha sett røde flagg allerede der, men dum som jeg var fortsatte jeg forholdet og er nå gift med denne mannen, vi har ett felles barn og ting har blitt verre enn noensinne. Svigermor ringer og baksnakker meg daglig. Det som gjør mest vondt er at min mann henger seg på for å blid gjøre mammaen sin. Og det er unødvendig å si at svigermor har han rundt lillefingeren. Slik har det vært hele veien og nå er jeg ferdig. Det eneste som holder meg igjen fra å bryte ut er singellivet som jeg ikke liker og det faktum at jeg ikke vil at mitt barn skal vokse opp i ett splittet hjem. Før noen foreslår det, jeg har snakket, kranglet, grått, ropt og til tider bønn falt mannen om å slutte med dette. Jeg har uttalige ganger fortalt han hvor vondt det er å bli baksnakket, men han bare bortforklarer alt. Og dette gjør faktisk vondt verre. Nå orker jeg ikke mer. Vil ikke gråte mer pga en person,vil ikke la henne forpurre livet mitt mer. Jeg har snakket med min mor og bestevenninne om dette og blir alltid rådet til å holde ut og overse henne, holde kontakten til et minimum. Men det går ikke, hun invaderer livet mitt og jeg føler meg rett og slett mobbet. Hun kommenterer utseende mitt negativt. Jeg har lagt på meg en del i graviditeten, så nå har min vekt ett tema. Tidligere var jeg veldig tynn, da så jeg syk ut i hennes øyne. Hun sier stadig at min mann kunne ha fått seg en bedre kone, og at det eneste positive med meg er at jeg har gitt henne ett barnebarn. Men hun er redd jeg ødelegger han også med min dårlige oppdragelse. Hun ser ned på jobben og utdannelsen min, jeg har femårig universitetsutdanning og har en samfunnsnyttig jobb. Jeg har hørt alle råd, som: - Kill her with your smile - overse henne. Det går ikke, hun låser seg inn i boligen vår. Har fått nøkkel av mannen min. - ta igjen med samme mynt. Dette går ikke jeg er ikke istand til å synke så lavt. Jeg har bare lyst til å si: gratulerer svigermor! Du har greid det! Du vant! Og bare si takk for meg. Så kan mannen flytte ut av min leilighet og inn til henne igjen. Er det flere som meg der ute? Flere forhold som har gått i vasken pga syk svigermor? Anonymkode: c6ac8...37a Samme med eksen jeg var borte i og selv med barn i bildet. Jeg dro, men da måtte jeg ta et samarbeid med en som ble styrt av sin mor. I ny situasjon så prøvde ny svigerfar å få meg ut av bildet. Heldigvis er jeg nå sammen med en mann med ryggrad Anonymkode: 9ee79...073 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #16 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er jo partnere din som er problemet, ikke svigermor. Ta med ham på en samtale hos familievernkontoret og få bistand til å avklare om han vil fortsette å være problemet. Anonymkode: 54867...49a Jo, svigermor er en del av problemet. Hun vet at hun kan styre sin sønn dit hun vil. Hun vet også at hun slipper unna med det. Hadde svigermor hatt empati og vært ålreit, så hafde ikke problemene oppstått. Anonymkode: 9ee79...073 12
Jensine Skrevet 7. januar 2021 #17 Skrevet 7. januar 2021 Spør om han vil leve resten av livet som en Norman Bates, eller gjøre et forsøk på å løsrive seg. 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #18 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg er på det stadiet at jeg er er knekt og helt gåen. Jeg fikser ikke svigermor, mannen min som forguder henne og alt det dramaet som dette medbringer. Svigermor har hatet meg fra det øyeblikket hun møtte meg for 5 år siden. Allerede der fikk jeg høre at jeg var lav, for tynn og 2 år eldre enn hennes sønn. Jeg burde ha sett røde flagg allerede der, men dum som jeg var fortsatte jeg forholdet og er nå gift med denne mannen, vi har ett felles barn og ting har blitt verre enn noensinne. Svigermor ringer og baksnakker meg daglig. Det som gjør mest vondt er at min mann henger seg på for å blid gjøre mammaen sin. Og det er unødvendig å si at svigermor har han rundt lillefingeren. Slik har det vært hele veien og nå er jeg ferdig. Det eneste som holder meg igjen fra å bryte ut er singellivet som jeg ikke liker og det faktum at jeg ikke vil at mitt barn skal vokse opp i ett splittet hjem. Før noen foreslår det, jeg har snakket, kranglet, grått, ropt og til tider bønn falt mannen om å slutte med dette. Jeg har uttalige ganger fortalt han hvor vondt det er å bli baksnakket, men han bare bortforklarer alt. Og dette gjør faktisk vondt verre. Nå orker jeg ikke mer. Vil ikke gråte mer pga en person,vil ikke la henne forpurre livet mitt mer. Jeg har snakket med min mor og bestevenninne om dette og blir alltid rådet til å holde ut og overse henne, holde kontakten til et minimum. Men det går ikke, hun invaderer livet mitt og jeg føler meg rett og slett mobbet. Hun kommenterer utseende mitt negativt. Jeg har lagt på meg en del i graviditeten, så nå har min vekt ett tema. Tidligere var jeg veldig tynn, da så jeg syk ut i hennes øyne. Hun sier stadig at min mann kunne ha fått seg en bedre kone, og at det eneste positive med meg er at jeg har gitt henne ett barnebarn. Men hun er redd jeg ødelegger han også med min dårlige oppdragelse. Hun ser ned på jobben og utdannelsen min, jeg har femårig universitetsutdanning og har en samfunnsnyttig jobb. Jeg har hørt alle råd, som: - Kill her with your smile - overse henne. Det går ikke, hun låser seg inn i boligen vår. Har fått nøkkel av mannen min. - ta igjen med samme mynt. Dette går ikke jeg er ikke istand til å synke så lavt. Jeg har bare lyst til å si: gratulerer svigermor! Du har greid det! Du vant! Og bare si takk for meg. Så kan mannen flytte ut av min leilighet og inn til henne igjen. Er det flere som meg der ute? Flere forhold som har gått i vasken pga syk svigermor? Anonymkode: c6ac8...37a Ja, hadde jeg fortsatt vært i lag med min ex, ville det nok vert like ille som du beskriver. Klær, hår, utseende ble kritisert. Ble tydelig baksnakket. Hun snakket også negativt om meg til barnet. Det er utrolig dårlig av mannen din, og ikke stå opp for deg. Han er jo med på det, når han deltar i disse samtalene. Det skjønner jeg ikke at du kan finne deg i. Hun høres ut som en kontrollerende type, som liker å spille folk opp mot hverandre. Slike mennesker forandrer seg ikke. Hun er også for gammel til å forandre personlighet. Hun kommer sikkert til å involvere barnet i samtalene på din bekostning etterhvert også. Mammadalten får flytte hjem til mamman sin da. Så får du litt pusterom, og avstand i fra den destruktive adferden. Du merker vel selv hva du blir ødelagt av? Anonymkode: ad6d9...07d 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #19 Skrevet 7. januar 2021 TS - du er samme bruker som har skrevet om dette 100 ganger før, ikke sant? "When people show you who they are, believe them - the first time." Nå har mann og svigermor vist deg hvem de er - daglig - i fem år. Når trenger det inn i hodet på deg? Hvis det er din leilighet dere bor i, så kast ham ut. Ring en låsesmed og få byttet låsen. Anonymkode: 74d6d...b5e 13
Invicta Skrevet 7. januar 2021 #20 Skrevet 7. januar 2021 Beklager så mye, men mannen din er en idiot. Og moren din og venninnen din har gitt deg elendige råd. Være sammen med noen som ikke har ryggen din? Hva er poenget? 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå